PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | 1312111007 | ||||||||||
Ders İsmi: | History of Psychology | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | Yok | ||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, psikolojinin felsefi ve fizyolojik köklerini ve aynı zamanda disiplindeki ilk öncüleri ve bunların modern psikoloji üzerindeki etkilerini tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği: | Psikolojide felsefi ve fizyolojik etkiler, işlevselcilik, uygulamalı psikoloji, davranışçılık, Gestalt psikolojisi, psikanaliz, hümanistik psikoloji, pozitif psikoloji, bilişsel psikoloji, evrimsel psikoloji |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma- Psikoloji tarihi çalışmaları | Okuma- Araştırma (s. 19-60) |
2) | Psikoloji üzerinde felsefi ve fizyolojik etkiler | Okuma- Araştırma (61-130) |
3) | Yeni Psikoloji ve Yapısalcılık | Okuma- Araştırma (131-235) |
4) | İşlevselcilik | Okuma- Araştırma (207-305) |
5) | Uygulamalı Psikoloji | Okuma- Araştırma (307-369) |
6) | Davranışçılık | Okuma- Araştırma (371-410; 371-410; 411-459; 461-516) |
7) | Davranışçılık | Okuma- Araştırma (371-410; 371-410; 411-459; 461-516) |
8) | Ara Sınav | |
9) | Gestalt psikolojisi | Okuma- Araştırma (517-564) |
10) | Psikanaliz ve Muhalifler | Okuma- Araştırma (565-631; 663- 668) |
11) | Psikanaliz: Kuruluştan sonrası | Okuma- Araştırma (668-689) |
12) | Psikanaliz: Kuruluştan sonrası | Okuma- Araştırma (668-689) |
13) | Psikolojide Çağdaş Düşünceler | Okuma- Araştırma (691-725) |
14) | Psikolojide Çağdaş Düşünceler | Okuma- Araştırma (357-380) |
15) | Gözden geçirme | Okuma- Araştırma |
Ders Notları / Kitaplar: | Duane P. Schultz; Sidney Ellen Schultz (2007). Modern Psikoloji Tarihi. Kaknüs Yayınları. İstanbul |
Diğer Kaynaklar: | APA Division 26: Society for the History of Psychology. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Quiz | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 6 | 78 |
Laboratuvar | 2 | 5 | 10 |
Sunum / Seminer | 2 | 5 | 10 |
Proje | 2 | 6 | 12 |
Ödevler | 2 | 1 | 2 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Rapor Teslimi | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 142 |