PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1312111009
Ders İsmi: Basic Concepts in Psychology
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
3 0 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı davranışsal ve zihinsel süreçlerin bilimsel incelemelerine odaklanan genel bir bakış açısı sunmaktır. Psikolojik süreçlerin nörobiyolojik temelleri ile birlikte duyum, algı, dikkat, bilinç türleri, öğrenme, bellek, düşünme ve problem çözme ile ilgili bulgular, yeni bakış açıları ve kuramlar tanıtılır.
Dersin İçeriği: Psikolojiye giriş, psikolojik araştırma, evrim, genetik ve davranış, nörobilim ve davranış, duyum ve algı, gelişim, öğrenme, bellek ve biliş.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler psikoloji disiplinine ilişkin genel ve temel bilgileri açıklayabileceklerdir.
2) Öğrenciler psikoloji alanında yürütülen davranış bilimi araştırmalarının genel yöntemiyle ilgili bilgileri açıklayabileceklerdir.
3) Öğrenciler psikoloji disiplinin uygulama alanları konusunda genel bir bilgi sahibi olabileceklerdir.
4) Öğrenciler psikoloji alanıyla bağlantılı olarak fizyolojik süreçlere dair bilgi sahibi olabileceklerdir.
5) Öğrenciler alanla ilgili literatür taraması ve okuma yapma alışkanlığı ve becerisini kazanacaklardır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction and Psychology in Life Chapter 1
2) Research Methods in Psychology Chapter 1, 2, 3
3) The Biological and Evolutionary Bases of Behavior Chapter 4
4) Learning 1 Chapter 7
5) Learning 2 Chapter 7
6) Human Development Across the Life Span 1 Chapter 11
7) Human Development Across the Life Span 2 Chapter 11
8) Midterm
9) Motivation Chapter 12
10) Motivation Chapter 12
11) Emotion, Stress & Health 1 Chapter 13
12) Emotion, Stress & Health 2 Chapter 13
13) Social Psychology Chapter 15
14) Social Psychology Chapter 15
15) Overview

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gerrig, R. J. (2010). Psychology and Life, 20th Edition. Allyn & Bacon (Pearson). ISBN-13: 978-0-205-87327-2, ISBN-10: 0-205-87327-8
Diğer Kaynaklar: Gerrig, R. J. (2010). Psychology and Life, 20th Edition. Allyn & Bacon (Pearson). ISBN-13: 978-0-205-87327-2, ISBN-10: 0-205-87327-8

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Quiz 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 6 78
Laboratuvar 2 5 10
Uygulama 2 5 10
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 6 12
Sunum / Seminer 2 5 10
Proje 2 6 12
Ödevler 2 1 2
Küçük Sınavlar 2 6 12
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 2 6 12
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 165