PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | 1312111009 | ||||||||||
Ders İsmi: | Basic Concepts in Psychology | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı davranışsal ve zihinsel süreçlerin bilimsel incelemelerine odaklanan genel bir bakış açısı sunmaktır. Psikolojik süreçlerin nörobiyolojik temelleri ile birlikte duyum, algı, dikkat, bilinç türleri, öğrenme, bellek, düşünme ve problem çözme ile ilgili bulgular, yeni bakış açıları ve kuramlar tanıtılır. |
Dersin İçeriği: | Psikolojiye giriş, psikolojik araştırma, evrim, genetik ve davranış, nörobilim ve davranış, duyum ve algı, gelişim, öğrenme, bellek ve biliş. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction and Psychology in Life | Chapter 1 |
2) | Research Methods in Psychology | Chapter 1, 2, 3 |
3) | The Biological and Evolutionary Bases of Behavior | Chapter 4 |
4) | Learning 1 | Chapter 7 |
5) | Learning 2 | Chapter 7 |
6) | Human Development Across the Life Span 1 | Chapter 11 |
7) | Human Development Across the Life Span 2 | Chapter 11 |
8) | Midterm | |
9) | Motivation | Chapter 12 |
10) | Motivation | Chapter 12 |
11) | Emotion, Stress & Health 1 | Chapter 13 |
12) | Emotion, Stress & Health 2 | Chapter 13 |
13) | Social Psychology | Chapter 15 |
14) | Social Psychology | Chapter 15 |
15) | Overview |
Ders Notları / Kitaplar: | Gerrig, R. J. (2010). Psychology and Life, 20th Edition. Allyn & Bacon (Pearson). ISBN-13: 978-0-205-87327-2, ISBN-10: 0-205-87327-8 |
Diğer Kaynaklar: | Gerrig, R. J. (2010). Psychology and Life, 20th Edition. Allyn & Bacon (Pearson). ISBN-13: 978-0-205-87327-2, ISBN-10: 0-205-87327-8 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Quiz | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 6 | 78 |
Laboratuvar | 2 | 5 | 10 |
Uygulama | 2 | 5 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Sunum / Seminer | 2 | 5 | 10 |
Proje | 2 | 6 | 12 |
Ödevler | 2 | 1 | 2 |
Küçük Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 165 |