| PSİKOLOJİ | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
| LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31 |
|
| Ders Kodu: | 1311311007 | ||||||||||
| Ders İsmi: | Klinik Psikoloji | ||||||||||
| Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
| Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | yok | ||||||||||
| Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Deniz TÜRK KIVANÇ | ||||||||||
| Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Deniz TÜRK KIVANÇ |
||||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Dersin amacı, psikoloji öğrencilerine psikolojinin en geniş alt dallarından biri olan klinik psikolojinin ne olduğu; Dünyada ve Türkiye'de Klinik Psikolojinin Tarihi; Klinik Psikologların Rolü; Klinik Karar verme süreci ve psikolojik değerlendirmelerden elde edilen bilginin bütünleştirilip raporlanacağı; klinikte ilk görüşmenin ne şekilde yapılacağı konusunda bilgilendirmektir. |
| Dersin İçeriği: | Bu ders, bilim ve uygulamaya odaklanarak klinik psikoloji alanını tanıtır ve geniş bir genel bakış sağlar. Başlıca konular arasında klinik psikologların tanımı, eğitimi ve mesleki faaliyetleri, tarihçesi ve güncel tartışmalar, DSM-V'ye göre tanılama, görüşme ve psikolojik değerlendirme yöntemleri, psikoterapi yaklaşımları ve etik yer almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Oryantasyon | Öğretim üyesi sunumları. G. P., Bernstein, D. A., & Phares, V. (2014). Klinik psikolojiye giriş. Mentis Yayıncılık. |
| 2) | Klinik Psikoloji Nedir? | Öğretim üyesi sunumları. G. P., Bernstein, D. A., & Phares, V. (2014). Klinik psikolojiye giriş. Mentis Yayıncılık. |
| 3) | Klinik Psikolojinin Tarihçesi | Öğretim üyesi sunumları. G. P., Bernstein, D. A., & Phares, V. (2014). Klinik psikolojiye giriş. Mentis Yayıncılık. |
| 4) | Klinik Değerlendirme | Öğretim üyesi sunumları. G. P., Bernstein, D. A., & Phares, V. (2014). Klinik psikolojiye giriş. Mentis Yayıncılık. |
| 5) | Klinik Psikolojide Ölçme | Öğretim üyesi sunumları. G. P., Bernstein, D. A., & Phares, V. (2014). Klinik psikolojiye giriş. Mentis Yayıncılık. |
| 6) | Klinik Görüşme ve Gözlem | Öğretim üyesi sunumları. G. P., Bernstein, D. A., & Phares, V. (2014). Klinik psikolojiye giriş. Mentis Yayıncılık. |
| 7) | Klinik Görüşme ve Gözlem | Öğretim üyesi sunumları. G. P., Bernstein, D. A., & Phares, V. (2014). Klinik psikolojiye giriş. Mentis Yayıncılık. |
| 8) | Ara Sınav | Öğretim üyesi sunumları. G. P., Bernstein, D. A., & Phares, V. (2014). Klinik psikolojiye giriş. Mentis Yayıncılık. |
| 9) | Klinik Psikolojide Etik | Öğretim üyesi sunumları. G. P., Bernstein, D. A., & Phares, V. (2014). Klinik psikolojiye giriş. Mentis Yayıncılık. |
| 10) | Psikanaliz | Öğretim üyesi sunumları. G. P., Bernstein, D. A., & Phares, V. (2014). Klinik psikolojiye giriş. Mentis Yayıncılık. |
| 11) | Neo-Analitik Yaklaşımlar / Psikodinamik Psikoterapiler | Öğretim üyesi sunumları. G. P., Bernstein, D. A., & Phares, V. (2014). Klinik psikolojiye giriş. Mentis Yayıncılık. |
| 12) | Hümanistik Psikoterapiler | Öğretim üyesi sunumları. G. P., Bernstein, D. A., & Phares, V. (2014). Klinik psikolojiye giriş. Mentis Yayıncılık. |
| 13) | Davranışçı ve Bilişsel Psikoterapiler | Öğretim üyesi sunumları. G. P., Bernstein, D. A., & Phares, V. (2014). Klinik psikolojiye giriş. Mentis Yayıncılık. |
| 14) | Alternatif Terapiler | Öğretim üyesi sunumları. G. P., Bernstein, D. A., & Phares, V. (2014). Klinik psikolojiye giriş. Mentis Yayıncılık. |
| 15) | Şema Terapi | Öğretim üyesi sunumları. G. P., Bernstein, D. A., & Phares, V. (2014). Klinik psikolojiye giriş. Mentis Yayıncılık. |
| 16) | Final Sınavı | Öğretim üyesi sunumları. G. P., Bernstein, D. A., & Phares, V. (2014). Klinik psikolojiye giriş. Mentis Yayıncılık. |
| Ders Notları / Kitaplar: | Kramer, G. P., Bernstein, D. A., & Phares, V. (2014). Klinik psikolojiye giriş. Mentis Yayıncılık. |
| Diğer Kaynaklar: | Kramer, G. P., Bernstein, D. A., & Phares, V. (2014). Klinik psikolojiye giriş. Mentis Yayıncılık. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||
| 1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |||||||||
| 2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |||||||||
| 3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |||||||||
| 4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |||||||||
| 5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |||||||||
| 6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |||||||||
| 7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |||||||||
| 8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||
| 9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |||||||||
| 10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. | |||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |
| 2) | Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | 5 |
| 3) | Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | 5 |
| 4) | İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |
| 5) | Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |
| 6) | Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | 5 |
| 7) | Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |
| 8) | Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
| 9) | Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |
| 10) | Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. | 5 |
| Anlatım |
| Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
| Quiz | 1 | % 20 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 7 | 105 |
| Küçük Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
| Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 165 | ||