Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ses üretim organları |
Ders slaytları |
2) |
Sesin anatomisi |
Ders slayt |
3) |
Sesin anatomisi |
Ders slayt |
4) |
Sesin çalışma prensibi ve bozulma |
ders slaytı |
5) |
Ses için “SU” ilişkisi |
ders slaytı |
6) |
Ses ve Sigara-Alkol İlişkisi |
ders slaytı |
7) |
Ses ve Sigara-Alkol İlişkisi |
ders slaytı |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Ses ve günlük yaşam davranışları |
ders slaytı |
10) |
Ses ve günlük yaşam davranışları |
ders slaytı |
11) |
Ses ve tüketilen gıdaların ilişkisi |
ders slaytı |
12) |
Ses ve tüketilen gıdaların ilişkisi |
ders slaytı |
13) |
Sesin bozukluğunun anlaşılması için kriterler |
ders slaytı |
14) |
Sesin bozukluğunun anlaşılması için kriterler |
ders slaytı |
15) |
Vokal kordların çalışması ve Olgu sunumları |
ders slaytı |
16) |
Final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Hazlett, D. E., Duffy, O. M., & Moorhead, S. A. (2011). Review of the impact of voice training on the vocal quality of professional voice users: implications for vocal health and recommendations for further research. Journal of voice, 25(2), 181-191.
Fagherazzi, G., Fischer, A., Ismael, M., & Despotovic, V. (2021). Voice for health: the use of vocal biomarkers from research to clinical practice. Digital biomarkers, 5(1), 78-88.
Vilkman, E. (2004). Occupational safety and health aspects of voice and speech professions. Folia phoniatrica et logopaedica, 56(4), 220-253.
|
Diğer Kaynaklar: |
Hazlett, D. E., Duffy, O. M., & Moorhead, S. A. (2011). Review of the impact of voice training on the vocal quality of professional voice users: implications for vocal health and recommendations for further research. Journal of voice, 25(2), 181-191.
Fagherazzi, G., Fischer, A., Ismael, M., & Despotovic, V. (2021). Voice for health: the use of vocal biomarkers from research to clinical practice. Digital biomarkers, 5(1), 78-88.
Vilkman, E. (2004). Occupational safety and health aspects of voice and speech professions. Folia phoniatrica et logopaedica, 56(4), 220-253.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi ve normal işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde açıklar. |
|
2) |
İnsan vücudundaki anormal yapılanma ve işleyişi sorgular, nitelikli bilimsel araştırmalara dayalı bilgilerle açıklar, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir. |
|
3) |
Hastalıkların klinik karar verme ve yönetim süreçlerini kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir. |
|
4) |
Sağlık ve hastalık kavramlarını bireysel ve toplumsal bağlamda tanımlar, sağlık arayışı ve sağlığın korunması davranışlarını, ulusal sağlık hizmet sunumu ve idari süreçlerini açıklar. |
|
5) |
Tıp bilgisine temel oluşturan araştırma süreçlerini bilir, bu alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
6) |
Başvuran/hasta ve yakınlarından tıbbi öykü alır. |
|
7) |
Bireylerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir. |
|
8) |
Bireylere tanı, tedavi ya da korunma amaçlı tıbbi girişimleri uygular. |
|
9) |
Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir. |
|
10) |
Bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir. |
|
11) |
Mesleki ve toplumsal değişimlere yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme davranışını gösterir. |
|
12) |
Hizmet sunduğu birey ve toplumda dil, din,ırk, cinsiyet, sosyal ve kültürel ayrım yapmaksızın mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde hekim olarak sorumluluklarını yerine getirir. |
|
13) |
Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile ekip çalışması yapar. |
|
14) |
Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri tıbbi ve idari bağlamda düzenler ve kayıtlarını tutar. |
|
15) |
Bireyin ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlık hizmetinin toplumu oluşturan bireyler yararına gerçekleşmesi için çaba gösterir. |
|