BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48,52 |
Ders Kodu: | 2000002015 | ||||||||||
Ders İsmi: | Veri Analizi | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Esma TAYRAN | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Veri analizinin temel kavramlarını ve yöntemlerini öğreterek, çeştli paket programlar (MATLAB ve Pyhton) yardımıyla verilerin istatistiksel analizi ve yorumlanmasını gerçekleştirmek. |
Dersin İçeriği: | Dersin İçeriği Veri yapıları, türleri ve organizasyonu, verinin parametrik ve parametrik olmayan yöntem ve modellere uygunluğunun saptanması, veri kullanımı ile kitle hakkında tam bilgiye varış yöntemleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Veri Bilimine Giriş: İstatistiğin günümüzdeki yeri | An Introduction to Statistical Methods and Data Analysis, R.Lyman Ott, Micheal T. Longneckar |
2) | İstatistiğe Giriş: Temel kavramlar, Veri Toplama ve Örnekleme Yöntemleri | An Introduction to Statistical Methods and Data Analysis, R.Lyman Ott, Micheal T. Longneckar |
3) | Tanımlayıcı istatistikler: Frekans Dağılımı, Merkezi Eğilim ve Değişkenlik Ölçüleri | An Introduction to Statistical Methods and Data Analysis, R.Lyman Ott, Micheal T. Longneckar |
4) | İstatistiksel Tahminleme ve Hipotez Testleri | An Introduction to Statistical Methods and Data Analysis, R.Lyman Ott, Micheal T. Longneckar |
5) | Basit ve Kısmi Korelasyon, Parametrik Hipotez Testleri: T-Testi ve Z-Testi | An Introduction to Statistical Methods and Data Analysis, R.Lyman Ott, Micheal T. Longneckar |
6) | Parametrik Olmayan Hipotez Testleri: Ki-Kare, Mann Whitney U | An Introduction to Statistical Methods and Data Analysis, R.Lyman Ott, Micheal T. Longneckar |
7) | SPPS ve Pyhton Uygulamaları | An Introduction to Statistical Methods and Data Analysis, R.Lyman Ott, Micheal T. Longneckar |
8) | Ara sınav | An Introduction to Statistical Methods and Data Analysis, R.Lyman Ott, Micheal T. Longneckar |
9) | Varyans Analizi (ANOVA) ve Kruskal-Wallis Testleri | An Introduction to Statistical Methods and Data Analysis, R.Lyman Ott, Micheal T. Longneckar |
10) | Basit/Çoklu Doğrısal Regresyon ve Korelasyon Analizi | An Introduction to Statistical Methods and Data Analysis, R.Lyman Ott, Micheal T. Longneckar |
11) | Proje 1: SPPS ve Pyhton Uygulamaları | An Introduction to Statistical Methods and Data Analysis, R.Lyman Ott, Micheal T. Longneckar |
12) | Faktör Analizi | An Introduction to Statistical Methods and Data Analysis, R.Lyman Ott, Micheal T. Longneckar |
13) | Kümeleme Analizi | An Introduction to Statistical Methods and Data Analysis, R.Lyman Ott, Micheal T. Longneckar |
14) | Proje 2: Makine Öğrenmesine Giriş: MATLAB ve Pyhton Uygulamaları | An Introduction to Statistical Methods and Data Analysis, R.Lyman Ott, Micheal T. Longneckar |
15) | Proje Sunumları | An Introduction to Statistical Methods and Data Analysis, R.Lyman Ott, Micheal T. Longneckar |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin yürütücüsü tarafından notlar paylaşılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | An Introduction to Statistical Methods and Data Analysis, R.Lyman Ott, Micheal T. Longneckar Biostatistics with R, An Introduction to Statistics Through Biological Data, Babak Shahbaba |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak. | |||||||
2) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak. | |||||||
3) Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. | |||||||
4) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak. | |||||||
5) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak. | |||||||
6) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak. | |||||||
7) Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak. | 3 |
2) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak. | 5 |
3) | Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. | 2 |
4) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak. | 3 |
5) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak. | 3 |
6) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak. | 2 |
7) | Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak. | 2 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 76 |