PSİKOLOJİ (DR) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31,72 |
Ders Kodu: | 3000002005 | ||||||||||
Ders İsmi: | Etkili Konuşma ve Diksiyon | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Merve SAVAŞ | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin yazı dili ile konuşma dili arasındaki farkları bilerek; uygun prosodi ve beden dili ile Türkçe konuşma kurallarına uygun akıcı ve anlaşılır konuşma becerisi geliştirmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Bu ders nefes, ses, ve artikülatörlerin tanıtılmasının ardından Türkçe'de yazılı dil ve konuşulan dil arasındaki farkların öğretilmesi , öğretilen bilgilerin farklı kaynaklar üzerinden pratik edilerek günlük hayata kazandırılması konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nefes, ses, konuşma ve artikülatörlerin tanıtılması. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
2) | Nefes, ses, konuşma ve artikülatörlerin tanıtılması. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
3) | Nefes, ses ve artikülatörlerle ile ilgili egzersizlerin öğretilmesi. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
4) | Nefes, ses ve artikülatörlerle ile ilgili egzersizlerin pratik edilmesi. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
5) | Türkçe konuşma dili kurallarının öğretilmesi. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
6) | Türkçe konuşma dili kurallarının öğretilmesi. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
7) | Türkçe konuşma dili kurallarının öğretilmesi. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
8) | Vizeler | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
9) | Türkçe 'de yazı dili ile konuşma dili arasındaki farklılıkların öğretilmesi. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
10) | Türkçe 'de yazı dili ile konuşma dili arasındaki farklılıkların öğretilmesi. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
11) | Türkçe 'de yazı dili ile konuşma dili arasındaki farklılıkların öğretilmesi. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
12) | Türkçe'de yazı dili ile konuşma dili arasındaki farklılıkların öğretilmesi. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
13) | Nefes, ses, artikülatörlerin kullanımı ile çeşitli metinlerin Türkçe telaffuzunu içeren pratiklerin yapılması. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
14) | Nefes, ses, artikülatörlerin kullanımı ile çeşitli metinlerin Türkçe telaffuzunu içeren pratiklerin yapılması. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
15) | Nefes, ses, artikülatörlerin kullanımı ile çeşitli metinlerin Türkçe telaffuzunu içeren pratiklerin yapılması. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
16) | Finaller | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
Ders Notları / Kitaplar: | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
Diğer Kaynaklar: | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Psikoloji alanında bilimsel yöntemleri ve araştırma ilkelerini kullanarak sorunlara yaklaşma ve verileri objektif bir şekilde değerlendirme becerisi kazanma. | ||||||
2) Psikolojik araştırmaları tasarlamayı, veri toplamayı, analiz etmeyi ve sonuçları bilimsel makaleler şeklinde yayımlamayı öğrenme. | ||||||
3) Diğer araştırmacıların çalışmalarını eleştirel bir şekilde değerlendirme, bilimsel ve etik konularda diğer meslektaşlarla etkili iletişim kurma becerisi edinme. | ||||||
4) Psikoloji alanında etik standartları anlama ve bu standartlara uygun bir şekilde davranma, meslektaşlarla işbirliği yapma ve etkili iletişim becerileri geliştirme. | ||||||
5) Deneysel ve gelişim psikolojisi alanlarında psikolojik değerlendirme tekniklerini kullanarak bireylerin veya grupların davranışlarını değerlendirme becerisi kazanma. | ||||||
6) Deneysel ve gelişim psikolojisi alanlarında derinlemesine bilgi ve uygulama becerileri geliştirme. | ||||||
7) Bireyleri sosyal, kültürel ve çevresel faktörlerle birlikte değerlendirme, ekip çalışması yapabilme ve topluma psikoloji alanında hizmet sunma becerileri geliştirme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji alanında bilimsel yöntemleri ve araştırma ilkelerini kullanarak sorunlara yaklaşma ve verileri objektif bir şekilde değerlendirme becerisi kazanma. | |
2) | Psikolojik araştırmaları tasarlamayı, veri toplamayı, analiz etmeyi ve sonuçları bilimsel makaleler şeklinde yayımlamayı öğrenme. | |
3) | Diğer araştırmacıların çalışmalarını eleştirel bir şekilde değerlendirme, bilimsel ve etik konularda diğer meslektaşlarla etkili iletişim kurma becerisi edinme. | |
4) | Psikoloji alanında etik standartları anlama ve bu standartlara uygun bir şekilde davranma, meslektaşlarla işbirliği yapma ve etkili iletişim becerileri geliştirme. | |
5) | Deneysel ve gelişim psikolojisi alanlarında psikolojik değerlendirme tekniklerini kullanarak bireylerin veya grupların davranışlarını değerlendirme becerisi kazanma. | |
6) | Deneysel ve gelişim psikolojisi alanlarında derinlemesine bilgi ve uygulama becerileri geliştirme. | |
7) | Bireyleri sosyal, kültürel ve çevresel faktörlerle birlikte değerlendirme, ekip çalışması yapabilme ve topluma psikoloji alanında hizmet sunma becerileri geliştirme. |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 54 |