Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Stroke Physiotherapy and Rehabilitation Assessment: Physical Evaluation |
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
2) |
Assessment of Physiotherapy and Rehabilitation in Stroke |
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
3) |
Cognitive Assesment in Stroke |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016.
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
4) |
Occupational Assesment in Stroke |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016.
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
5) |
Scales Used in Assesment of Stroke |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016.
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
6) |
Physiotherapy and Rehabilitation Applications in Stroke |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016.
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
7) |
Occupational Therapy and Activity Therapy in Stroke |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016.
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
8) |
Midterm Exam - Student Presentations (Mirror Therapy) |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016.
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
9) |
Bilateral Movement Therapy |
nme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016.
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
10) |
Constraint-Induced Movement Therapy |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016.
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
11) |
Brain-Computer Interface Systems |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016.
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
12) |
Motor Relearning Program |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016.
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
13) |
Orhostotic Approaches in Stroke |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016. |
14) |
Robotic Rehabilitation |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016.
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
15) |
Task-Oriented Approach and Play-Based Therapy Approaches |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016.
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
16) |
Final Exam |
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016.
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy
Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer
Basılmış Ders Notları |
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Defines, recognizes and uses the necessary equipment to evaluate language, speech, voice and swallowing disorders. Makes the necessary applications for language and speech disorders. |
|
2) |
Makes the necessary evaluations, definitions and planning by using theoretical and applied concepts and principles related to the field of speech and language therapy. |
|
3) |
It considers and respects individual differences, beliefs, customs and traditions. |
|
4) |
Applies the knowledge and skills learned in the field of speech and language therapy within the framework of ethical principles, changes the practice when necessary and ends the process. |
|
5) |
It contributes to the production of health policies in accordance with the changing and diversifying health needs of the society in the field of language and speech therapy, and takes initiatives to protect public health. |
|
6) |
It organizes services in the field of speech and language therapy effectively and adequately, manages and analyzes the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function, and produces solutions in line with information and evidence against problems. |
|
7) |
It carries out professional and academic studies independently by using its knowledge and works in cooperation with other professional groups working in this field and takes responsibility. |
|
8) |
Participates in research and project applications in the field of speech and language therapy by following technological developments. |
|
9) |
It determines the differences and needs of individuals in daily life, the ways of meeting these needs and their daily activities and determines the practices that will increase the quality of life in this direction and takes part in the regulations. |
|
10) |
It fulfills all the responsibilities required by its professional performance, combines and integrates its knowledge and practices in the field of language and speech therapy and adopts lifelong learning. |
|