Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yaşam Kalitesi Kavramı, Değerlendirilmesi ve Sağlıkla İlişkili Yaşam Kalitesinin Önemi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Ders Sunumları |
2) |
Jeneralize, Spesifik ve Hastalığa Özgü Yaşam Kalitesi Ölçekleri |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
İlgili Bilimsel Literatür
Ders Sunumları |
3) |
Yaşam Kalitesinin İyileştirilmesi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
4) |
Sağlıklı Bireylerde Yaşam Kalitesi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları
Konuya İlişkin Literatür Araştırması |
5) |
Nörolojik Hastalıklarda Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu (Bilimsel Medikal Yayıncılık)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
6) |
Kas İskelet Sistemi Problemlerinde Yaşam Kalitesi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Kas-iskelet sistemi değerlendirmesi (İstanbul Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
7) |
Çocuklarda Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Pediatrik fizyoterapi rehabilitasyon / Bülent Elbasan (İstanbul Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
8) |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
9) |
Kardiyopulmoner Hastalıklarda Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Kardiyak ve Pulmoner Rehabilitasyon (İstanbul Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
10) |
Romatolojik Hastalıklarda Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Romotolojik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon (İstanbul Medikal Yayıncılık)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
11) |
Kadın Sağlığında Yaşam Kalitesi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Kadın sağlığı ve fizyoterapi (İstanbul Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
12) |
Kronik Hastalıklarda Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
13) |
Mesleki Rehabilitasyonda Yaşam Kalitesi
|
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi (İstanbul Tıp Kitabevi)
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
14) |
Psikososyal Faktörler ve Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi (İstanbul Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
15) |
Oküpasyonel Denge ve Yaşam Kalitesi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi (İstanbul Tıp Kitabevi)
International handbook of occupational therapy interventions (Springer)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
16) |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. |
|
2) |
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. |
|
3) |
Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. |
|
4) |
Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. |
|
5) |
Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. |
|
6) |
Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
7) |
Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. |
|
8) |
Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. |
|
9) |
Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. |
|
10) |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
|