DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ (YL) (TEZLİ) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
YÜKSEK LİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72 |
Ders Kodu: | 3010221552 | ||||||||||
Ders İsmi: | Tez Çalışması | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Merve SAVAŞ | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | "Kuramsal çerçeve ile araştırmaya yönelik yöntem ve literatürle bir araştırma çalışması yetkinliğini sağlamak. " |
Dersin İçeriği: | Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesini sağlayıcı uygulamalar yapılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi | yok |
2) | Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi | yok |
3) | Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi | yok |
4) | Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi | yok |
5) | Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi | yok |
6) | Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi | yok |
7) | Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi | yok |
8) | Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi | yok |
9) | Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi | yok |
10) | Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi | yok |
11) | Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi | yok |
12) | Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi | yok |
13) | Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi | yok |
14) | Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi | yok |
15) | Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi | yok |
16) | Final Sınav | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | yok |
Diğer Kaynaklar: | none |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. | |||||||||
2) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. | |||||||||
3) Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. | |||||||||
4) Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. | |||||||||
5) Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. | |||||||||
6) Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | |||||||||
7) Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. | |||||||||
8) Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. | |||||||||
9) Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. | |||||||||
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. | 5 |
2) | Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. | 2 |
3) | Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. | 3 |
4) | Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. | 2 |
5) | Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. | 5 |
6) | Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 3 |
7) | Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. | 3 |
8) | Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. | 2 |
9) | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. | 4 |
10) | Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | 3 |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Tez Hazırlama |
Ödev | |
Sunum | |
Tez Sunma | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 80 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 80 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 20 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 75 |
Uygulama | 15 | 150 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 320 |
Sunum / Seminer | 15 | 45 |
Proje | 1 | 100 |
Juri | 1 | 100 |
Final | 1 | 100 |
Toplam İş Yükü | 890 |