BESLENME VE DİYETETİK (YL) (TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | 3013002008 | ||||||||
Ders İsmi: | Toplu Beslenme Sistemlerinde Hijyen ve Sanitasyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. M.Emel ALPHAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Besin mikrobiyolojisi prensiplerinin, önemli besin kaynaklı hastalıklar ve bu hastalıklarla diğer mikrobiyolojik problemlerin engellenmesi için uygulanması gereken yöntemlerin ve HACCP/ISO 22000 gıda güvenliği yönetim sistemi gereklerinin uygulamasının öğretilmesi amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği: | Besin mikrobiyolojisi, besin kontaminasyonu, besin zehirlenmeleri ve önlenmesi, kişisel sanitasyon, besin, mutfak ve araç-gereç sanitasyonunu sağlama ilkeleri, Kritik Kontrol Noktalarında Tehlike Analizleri (HACCP), ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Besin mikrobiyolojisine genel bakış-I | Ders için hazırlanmış PPT |
2) | Besin mikrobiyolojisine genel bakış-II | Ders için hazırlanmış PPT |
3) | Dünya çapında besin zehirlenmeleri ve besin kaynaklı hastalıklar-I | Ders için hazırlanmış PPT |
4) | Dünya çapında besin zehirlenmeleri ve besin kaynaklı hastalıklar-II | Ders için hazırlanmış PPT |
5) | Toplu Beslenme Sistemlerinde hijyen ve sanitasyon | Ders için hazırlanmış PPT |
6) | Besin hijyeni | Ders için hazırlanmış PPT |
7) | Personel ve araç-gereç hijyeni | Ders için hazırlanmış PPT |
8) | Vize sınavı | - |
9) | Toplu Beslenme Sistemlerinde HACCP sistemi-I | Ders için hazırlanmış PPT |
10) | Toplu Beslenme Sistemlerinde HACCP sistemi-II | Ders için hazırlanmış PPT |
11) | Toplu Beslenme Sistemlerinde HACCP sistemi-III | Ders için hazırlanmış PPT |
12) | Toplu Beslenme Sistemlerinde ISO 22000 sistemi-I | Ders için hazırlanmış PPT |
13) | Toplu Beslenme Sistemlerinde ISO 22000 sistemi-II | Ders için hazırlanmış PPT |
14) | Türk gıda kodeksi | Ders için hazırlanmış PPT |
15) | Genel dönem değerlendirmesi ve tartışma | Ders için hazırlanmış PPT |
16) | Final sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders için hazırlanmış PPT |
Diğer Kaynaklar: | 1. Baş M. Food Hygiene , Safety and HACCP, I. Baskı Ankara, 2004 2. Merdol TK. Food Hygiene and Quality 3. Wardley BL, Puntis JWL, Taitz LS. Handbook of Child Nutrition, 2 nd ed, Oxford University Press, Oxford, 1997 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Temel sağlık alanı ve Beslenme ve Diyetetik meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Beslenme ve Diyetetik alanında kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||
2) Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır. | ||||||||||
3) Disipline özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi kazanır. | ||||||||||
4) Beslenme ve Diyetetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | ||||||||||
5) Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. | ||||||||||
6) Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | ||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||||||
8) Mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde Türkçe sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. | ||||||||||
9) Beslenme ve Diyetetik edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenmesini yönlendirebilir. | ||||||||||
10) Beslenme ve Diyetetik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir. | ||||||||||
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel sağlık alanı ve Beslenme ve Diyetetik meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Beslenme ve Diyetetik alanında kullanabilme becerisine sahiptir. | |
2) | Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır. | |
3) | Disipline özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi kazanır. | |
4) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | |
5) | Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. | |
6) | Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
7) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | |
8) | Mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde Türkçe sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. | |
9) | Beslenme ve Diyetetik edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenmesini yönlendirebilir. | |
10) | Beslenme ve Diyetetik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | 75 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 171 |