TIP
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1010002104
Ders İsmi: Zarafet Eğitimi ve Görgü Kuralları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Özge ÜNLÜ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Hilal ŞAHİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sosyal Çevresine Uyumlu, Özgüveni Yüksek Nesiller Yetiştirmek
Dersin İçeriği: 1-3. Hafta Duruş ve Yürüyüş Eğitimi
• Beden Kavramı ve Fizyoloji
• Doğru Duruş ve Postür Nedir?
• Temel Duruş Şekilleri
• Duruş Çalışması
• Duruş Bozukluklarının Düzeltilmesi
• Bedensel Farkındalık
• Kaba ve İnce Motor Beceriler
• Beden ve Hareket Koordinasyonu
• Kuvvet ve Esneklik Çalışmaları
• Nefes ve Hareket Koordinasyonu
• Nefes Çalışmaları
• Yürürken Nefesin Doğru Kontrolü
• Bedensel Terbiye
• “Alan, Beden, Efor, Biçim” Olgusu Üzerine Çalışmalar
• Beden Uzuvları Üzerine Çalışmalar (Uzuvlar üzerine tek tek çalışmalar, Uzuvlar üzerine bütünsel çalışmalar)
• Yürüyüş Eğitimi
• Doğru Yürüyüş Yöntemleri
• Estetik Yürüyüş Teknikleri
• Ritimli Yürüme
• Müzikle Yürüme
• Adım Sayma ve Ritim Tutturma
• Senkronize Hareket Eğitimleri
• Sokakta Yürümek
• Okulda Yürümek

4. ve 5. Hafta Tanışma- Tanıştırılma Eğitimi

Tanışma ve Tanıştırılma Kültürü
• Tanıtma Adabı
• İsimle Tanıtma
• Soy İsimle Tanıtma
• Unvan Kullanımı
• El Sıkışma Adabı
• El Kavrama Şekilleri
• El Sıkmada Güç Uygulama
• Sert / Orta / Hafif Şiddette El Sıkmanın Anlamları
• Parmak Ucuyla El Sıkışmanın Anlamı
• Kendini Doğru Tanıtma
• Bireysel Özelliklerini Tanıma
• Başkalarını Tanıma
• Sınıf Arkadaşlarını Tanıma
• Öğrencilerin Her Birinin 5’er Dakika Kendini Anlatması
• Kendine Dair Farkındalık Geliştirme
• Selamlaşma Adabı
• Merhabalaşmanın Türleri
• Selamlaşma Kelimeleri ve Anlamları
• Kim, Nasıl Selamlanmalı?
• Karşılama Adabı
• Kapıda Karşılama
• Yerinde Karşılama
• Kimi, Nerede Karşılamalı?
• Uğurlama Adabı
• Teşekkür Etmek
• Rica Etmek
• Lütfen Demenin Önemi
• Özür Dilemek

6. ve 7. Hafta Sözsüz İletişim- Beden Dili

• Beden Dilinin Zarafete Etkisi
• Etkili ve Doğru Beden Dili Kullanımı
• İnsanlar Arası Mesafe ve Temas
• Kişisel Alan Kavramı ve Önemi
• Pozitif Davranış Stilleri
• İnsanları Tanımada Beden Dili
• İlk İzlenim Oluşturma
• Oturma – Kalkma Adabı
• Oturma ve Kalma Şekilleri
• Oturma ve Duruş Şekillerindeki Mesajlar
• Ayaklar Açık Oturuş
• Ayaklar Kapalı Oturuş
• Bacak Bacak Üstüne Atarak Oturuş
• Ayaklar Yanda Oturuş
• Uzuvların Duruşu ve Anlamları
• Başın Duruşu ve Hareketi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Kazanımları: Bu eğitimi alan öğrencilerin akademik kariyerlerinde çok daha başarılı olduğu ayrıca takım lideri, müdür veya yönetici gibi mesleki konumların çok daha fazla öne çıktığı bilinmektedir. Bu kapsamda kişinin; kendine olan güvenini artırmasını, geniş bir sosyal çevreye sahip olmasını, kendini daha iyi ve doğru biçimde ifade etmesini, aile ve arkadaşlık ilişkilerini doğru şekilde yönetmesini, sorumluluk bilinci geliştirmesini, çevresinde fark edilen ve beğenilen biri olmasını, ergenlik dönemi sorunlarıyla başa çıkabilmesini, beden dilini doğru kullanmasını ve kazandığı davranışları ile herkese örnek olması beklenmektedir.
2) Bu eğitimi alan öğrencilerin akademik kariyerlerinde çok daha başarılı olduğu ayrıca takım lideri, müdür veya yönetici gibi mesleki konumların çok daha fazla öne çıktığı bilinmektedir. Bu kapsamda kişinin; kendine olan güvenini artırmasını, geniş bir sosyal çevreye sahip olmasını, kendini daha iyi ve doğru biçimde ifade etmesini, aile ve arkadaşlık ilişkilerini doğru şekilde yönetmesini, sorumluluk bilinci geliştirmesini, çevresinde fark edilen ve beğenilen biri olmasını, ergenlik dönemi sorunlarıyla başa çıkabilmesini, beden dilini doğru kullanmasını ve kazandığı davranışları ile herkese örnek olması beklenmektedir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi ve normal işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde açıklar.
2) İnsan vücudundaki anormal yapılanma ve işleyişi sorgular, nitelikli bilimsel araştırmalara dayalı bilgilerle açıklar, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
3) Hastalıkların klinik karar verme ve yönetim süreçlerini kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir.
4) Sağlık ve hastalık kavramlarını bireysel ve toplumsal bağlamda tanımlar, sağlık arayışı ve sağlığın korunması davranışlarını, ulusal sağlık hizmet sunumu ve idari süreçlerini açıklar.
5) Tıp bilgisine temel oluşturan araştırma süreçlerini bilir, bu alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
6) Başvuran/hasta ve yakınlarından tıbbi öykü alır.
7) Bireylerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir.
8) Bireylere tanı, tedavi ya da korunma amaçlı tıbbi girişimleri uygular.
9) Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir.
10) Bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir.
11) Mesleki ve toplumsal değişimlere yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme davranışını gösterir.
12) Hizmet sunduğu birey ve toplumda dil, din,ırk, cinsiyet, sosyal ve kültürel ayrım yapmaksızın mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde hekim olarak sorumluluklarını yerine getirir.
13) Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile ekip çalışması yapar.
14) Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri tıbbi ve idari bağlamda düzenler ve kayıtlarını tutar.
15) Bireyin ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlık hizmetinin toplumu oluşturan bireyler yararına gerçekleşmesi için çaba gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi ve normal işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde açıklar.
2) İnsan vücudundaki anormal yapılanma ve işleyişi sorgular, nitelikli bilimsel araştırmalara dayalı bilgilerle açıklar, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
3) Hastalıkların klinik karar verme ve yönetim süreçlerini kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir.
4) Sağlık ve hastalık kavramlarını bireysel ve toplumsal bağlamda tanımlar, sağlık arayışı ve sağlığın korunması davranışlarını, ulusal sağlık hizmet sunumu ve idari süreçlerini açıklar.
5) Tıp bilgisine temel oluşturan araştırma süreçlerini bilir, bu alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
6) Başvuran/hasta ve yakınlarından tıbbi öykü alır.
7) Bireylerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir.
8) Bireylere tanı, tedavi ya da korunma amaçlı tıbbi girişimleri uygular.
9) Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir.
10) Bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir.
11) Mesleki ve toplumsal değişimlere yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme davranışını gösterir.
12) Hizmet sunduğu birey ve toplumda dil, din,ırk, cinsiyet, sosyal ve kültürel ayrım yapmaksızın mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde hekim olarak sorumluluklarını yerine getirir.
13) Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile ekip çalışması yapar.
14) Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri tıbbi ve idari bağlamda düzenler ve kayıtlarını tutar.
15) Bireyin ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlık hizmetinin toplumu oluşturan bireyler yararına gerçekleşmesi için çaba gösterir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %