TIP | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1010002104 | ||||||||
Ders İsmi: | Zarafet Eğitimi ve Görgü Kuralları | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Özge ÜNLÜ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Hilal ŞAHİN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sosyal Çevresine Uyumlu, Özgüveni Yüksek Nesiller Yetiştirmek |
Dersin İçeriği: | 1-3. Hafta Duruş ve Yürüyüş Eğitimi • Beden Kavramı ve Fizyoloji • Doğru Duruş ve Postür Nedir? • Temel Duruş Şekilleri • Duruş Çalışması • Duruş Bozukluklarının Düzeltilmesi • Bedensel Farkındalık • Kaba ve İnce Motor Beceriler • Beden ve Hareket Koordinasyonu • Kuvvet ve Esneklik Çalışmaları • Nefes ve Hareket Koordinasyonu • Nefes Çalışmaları • Yürürken Nefesin Doğru Kontrolü • Bedensel Terbiye • “Alan, Beden, Efor, Biçim” Olgusu Üzerine Çalışmalar • Beden Uzuvları Üzerine Çalışmalar (Uzuvlar üzerine tek tek çalışmalar, Uzuvlar üzerine bütünsel çalışmalar) • Yürüyüş Eğitimi • Doğru Yürüyüş Yöntemleri • Estetik Yürüyüş Teknikleri • Ritimli Yürüme • Müzikle Yürüme • Adım Sayma ve Ritim Tutturma • Senkronize Hareket Eğitimleri • Sokakta Yürümek • Okulda Yürümek 4. ve 5. Hafta Tanışma- Tanıştırılma Eğitimi Tanışma ve Tanıştırılma Kültürü • Tanıtma Adabı • İsimle Tanıtma • Soy İsimle Tanıtma • Unvan Kullanımı • El Sıkışma Adabı • El Kavrama Şekilleri • El Sıkmada Güç Uygulama • Sert / Orta / Hafif Şiddette El Sıkmanın Anlamları • Parmak Ucuyla El Sıkışmanın Anlamı • Kendini Doğru Tanıtma • Bireysel Özelliklerini Tanıma • Başkalarını Tanıma • Sınıf Arkadaşlarını Tanıma • Öğrencilerin Her Birinin 5’er Dakika Kendini Anlatması • Kendine Dair Farkındalık Geliştirme • Selamlaşma Adabı • Merhabalaşmanın Türleri • Selamlaşma Kelimeleri ve Anlamları • Kim, Nasıl Selamlanmalı? • Karşılama Adabı • Kapıda Karşılama • Yerinde Karşılama • Kimi, Nerede Karşılamalı? • Uğurlama Adabı • Teşekkür Etmek • Rica Etmek • Lütfen Demenin Önemi • Özür Dilemek 6. ve 7. Hafta Sözsüz İletişim- Beden Dili • Beden Dilinin Zarafete Etkisi • Etkili ve Doğru Beden Dili Kullanımı • İnsanlar Arası Mesafe ve Temas • Kişisel Alan Kavramı ve Önemi • Pozitif Davranış Stilleri • İnsanları Tanımada Beden Dili • İlk İzlenim Oluşturma • Oturma – Kalkma Adabı • Oturma ve Kalma Şekilleri • Oturma ve Duruş Şekillerindeki Mesajlar • Ayaklar Açık Oturuş • Ayaklar Kapalı Oturuş • Bacak Bacak Üstüne Atarak Oturuş • Ayaklar Yanda Oturuş • Uzuvların Duruşu ve Anlamları • Başın Duruşu ve Hareketi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi ve normal işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde açıklar. | ||||||||||||||
2) İnsan vücudundaki anormal yapılanma ve işleyişi sorgular, nitelikli bilimsel araştırmalara dayalı bilgilerle açıklar, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir. | ||||||||||||||
3) Hastalıkların klinik karar verme ve yönetim süreçlerini kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir. | ||||||||||||||
4) Sağlık ve hastalık kavramlarını bireysel ve toplumsal bağlamda tanımlar, sağlık arayışı ve sağlığın korunması davranışlarını, ulusal sağlık hizmet sunumu ve idari süreçlerini açıklar. | ||||||||||||||
5) Tıp bilgisine temel oluşturan araştırma süreçlerini bilir, bu alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
6) Başvuran/hasta ve yakınlarından tıbbi öykü alır. | ||||||||||||||
7) Bireylerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir. | ||||||||||||||
8) Bireylere tanı, tedavi ya da korunma amaçlı tıbbi girişimleri uygular. | ||||||||||||||
9) Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir. | ||||||||||||||
10) Bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||||||||||
11) Mesleki ve toplumsal değişimlere yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme davranışını gösterir. | ||||||||||||||
12) Hizmet sunduğu birey ve toplumda dil, din,ırk, cinsiyet, sosyal ve kültürel ayrım yapmaksızın mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde hekim olarak sorumluluklarını yerine getirir. | ||||||||||||||
13) Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile ekip çalışması yapar. | ||||||||||||||
14) Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri tıbbi ve idari bağlamda düzenler ve kayıtlarını tutar. | ||||||||||||||
15) Bireyin ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlık hizmetinin toplumu oluşturan bireyler yararına gerçekleşmesi için çaba gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi ve normal işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde açıklar. | |
2) | İnsan vücudundaki anormal yapılanma ve işleyişi sorgular, nitelikli bilimsel araştırmalara dayalı bilgilerle açıklar, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir. | |
3) | Hastalıkların klinik karar verme ve yönetim süreçlerini kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir. | |
4) | Sağlık ve hastalık kavramlarını bireysel ve toplumsal bağlamda tanımlar, sağlık arayışı ve sağlığın korunması davranışlarını, ulusal sağlık hizmet sunumu ve idari süreçlerini açıklar. | |
5) | Tıp bilgisine temel oluşturan araştırma süreçlerini bilir, bu alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
6) | Başvuran/hasta ve yakınlarından tıbbi öykü alır. | |
7) | Bireylerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir. | |
8) | Bireylere tanı, tedavi ya da korunma amaçlı tıbbi girişimleri uygular. | |
9) | Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir. | |
10) | Bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir. | |
11) | Mesleki ve toplumsal değişimlere yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme davranışını gösterir. | |
12) | Hizmet sunduğu birey ve toplumda dil, din,ırk, cinsiyet, sosyal ve kültürel ayrım yapmaksızın mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde hekim olarak sorumluluklarını yerine getirir. | |
13) | Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile ekip çalışması yapar. | |
14) | Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri tıbbi ve idari bağlamda düzenler ve kayıtlarını tutar. | |
15) | Bireyin ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlık hizmetinin toplumu oluşturan bireyler yararına gerçekleşmesi için çaba gösterir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |