PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31 |
Ders Kodu: | 5010003057 | ||||||||||
Ders İsmi: | Critical Thinking | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Ömer SAY | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin eleştiri ve düşünme ilişkisini kavramalarını sağlayarak bilimsel ve felsefi düşünme becerilerini artırmaktır. Ders farklı düşünme türlerinden diyalektik, yorumlamacı, tümdengelimsel ve tümevarımsal düşünmenin yanında özellikle modern bilimde etkili olan analitik düşünme becerisini kazandırma amacını taşımaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bilimsel ve felsefi düşünme içinde akademik ifade becerileri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanımı ve Düşünme Nedir? | |
2) | Felsefi ve Bilimsel Düşünce | Rollins, Brenda Vance. Critical Thinking, Classroom Complete Press Ltd |
3) | Analitik Düşünce | Rollins, Brenda Vance. Critical Thinking, Classroom Complete Press Ltd |
4) | Diyalektik ve yorumlama | Rollins, Brenda Vance. Critical Thinking, Classroom Complete Press Ltd |
5) | Tümevarım, Tümdengelim ve çıkarım | Rollins, Brenda Vance. Critical Thinking, Classroom Complete Press Ltd |
6) | Analitik akıl yürütme | Rollins, Brenda Vance. Critical Thinking, Classroom Complete Press Ltd |
7) | Akıl Yürütme Süreci | Rollins, Brenda Vance. Critical Thinking, Classroom Complete Press Ltd |
8) | ara sınav | |
9) | Mantıkta iddialar ve aralarındaki ilişkiler | Rollins, Brenda Vance. Critical Thinking, Classroom Complete Press Ltd |
10) | Etkili akıl yürütme I | Rollins, Brenda Vance. Critical Thinking, Classroom Complete Press Ltd |
11) | Etkili akıl yürütme II | Rollins, Brenda Vance. Critical Thinking, Classroom Complete Press Ltd |
12) | Akıl yürütme ve analiz | Rollins, Brenda Vance. Critical Thinking, Classroom Complete Press Ltd |
13) | Akıl yürütmede planlama ve yaratıcılık | Rollins, Brenda Vance. Critical Thinking, Classroom Complete Press Ltd |
14) | Düşünceyi yapılandırma | Rollins, Brenda Vance. Critical Thinking, Classroom Complete Press Ltd |
15) | Düşünceyi anlatmak-ifade etmek | Rollins, Brenda Vance. Critical Thinking, Classroom Complete Press Ltd |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Allen Matthew, Smart thinking, Oxford Univ Press, Oxford and New York, 2004. Paul Richard, Elder Linda, Critical Thinking, |
Diğer Kaynaklar: | Rollins, Brenda Vance, Critical Thinking, Classroom Complete Press Ltd Allen Matthew, Smart thinking, Oxford Univ Press, Oxford and New York, 2004. Paul Richard, Elder Linda, Critical Thinking, Rowman&Littlefield, New York, 2012. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |||||||||
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |||||||||
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |||||||||
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |||||||||
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |||||||||
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |||||||||
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |||||||||
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |||||||||
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |
2) | Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |
3) | Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |
4) | İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |
5) | Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |
6) | Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |
7) | Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |
8) | Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
9) | Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |
10) | Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 90 |