Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş, Amaç ve Tanımlar |
"Tokuroğlu, Belma- Ersoy, Abdullah; Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınları, Ankara 2015" |
2) |
Mezopotamya Uygarlıkları |
"Tokuroğlu, Belma-Ersoy, Abdullah; Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınları, Ankara 2015" |
3) |
Uygarlık Kelimesi |
"Tokuroğlu, Belma-Ersoy, Abdullah; Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınları, Ankara 2015" |
4) |
Mısır Uygarlığı |
"Tokuroğlu, Belma-Ersoy, Abdullah; Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınları, Ankara 2015" |
5) |
Anadolu Uygarlıkları |
"Tokuroğlu, Belma-Ersoy, Abdullah; Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınları, Ankara 2015" |
6) |
Yunan Uygarlığı |
"Tokuroğlu, Belma-Ersoy, Abdullah; Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınları, Ankara 2015" |
7) |
Roma Uygarlığı |
"Tokuroğlu, Belma-Ersoy, Abdullah; Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınları, Ankara 2015" |
8) |
VİZE SINAVI |
|
9) |
Çin Uygarlığı |
"Tokuroğlu, Belma-Ersoy, Abdullah; Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınları, Ankara 2015" |
10) |
QUİZ |
|
11) |
İslam Uygarlığı |
"Tokuroğlu, Belma-Ersoy, Abdullah; Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınları, Ankara 2015" |
12) |
Orta Çağlar |
"Tokuroğlu, Belma-Ersoy, Abdullah; Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınları, Ankara 2015" |
13) |
Modern Avrupa'nın Oluşumu |
"Tokuroğlu, Belma-Ersoy, Abdullah; Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınları, Ankara 2015" |
14) |
FİNAL SINAVI |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi ve normal işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde açıklar. |
|
2) |
İnsan vücudundaki anormal yapılanma ve işleyişi sorgular, nitelikli bilimsel araştırmalara dayalı bilgilerle açıklar, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir. |
|
3) |
Hastalıkların klinik karar verme ve yönetim süreçlerini kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir. |
|
4) |
Sağlık ve hastalık kavramlarını bireysel ve toplumsal bağlamda tanımlar, sağlık arayışı ve sağlığın korunması davranışlarını, ulusal sağlık hizmet sunumu ve idari süreçlerini açıklar. |
|
5) |
Tıp bilgisine temel oluşturan araştırma süreçlerini bilir, bu alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
6) |
Başvuran/hasta ve yakınlarından tıbbi öykü alır. |
|
7) |
Bireylerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir. |
|
8) |
Bireylere tanı, tedavi ya da korunma amaçlı tıbbi girişimleri uygular. |
|
9) |
Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir. |
|
10) |
Bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir. |
|
11) |
Mesleki ve toplumsal değişimlere yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme davranışını gösterir. |
|
12) |
Hizmet sunduğu birey ve toplumda dil, din,ırk, cinsiyet, sosyal ve kültürel ayrım yapmaksızın mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde hekim olarak sorumluluklarını yerine getirir. |
|
13) |
Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile ekip çalışması yapar. |
|
14) |
Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri tıbbi ve idari bağlamda düzenler ve kayıtlarını tutar. |
|
15) |
Bireyin ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlık hizmetinin toplumu oluşturan bireyler yararına gerçekleşmesi için çaba gösterir. |
|