Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Halk Sağlığı Dersine Giriş |
|
2) |
Türkiye'de Sağlık Hizmetlerinin Tarihsel Gelişimi |
1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015. 2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021. 3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017. 4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016. |
3) |
Sağlık ve Hastalık Kavramları/Koruyucu Sağlık Hizmetleri |
1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015. 2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021. 3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017. 4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016. |
4) |
Epidemiyoloji |
1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015. 2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021. 3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017. 4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016. |
5) |
Toplum Beslenmesi |
1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015. 2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021. 3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017. 4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016. |
6) |
Bağışıklama |
1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015. 2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021. 3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017. 4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016. |
7) |
Okul Sağlığı |
1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015. 2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021. 3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017. 4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016. |
8) |
Ara Sınav Haftası |
|
9) |
Resmi Tatil (Ramazan Bayramı) |
|
10) |
Adölesan Sağlığı |
1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015. 2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021. 3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017. 4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016. |
11) |
Yaşlı Sağlığı |
1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015. 2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021. 3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017. 4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016. |
12) |
İşçi Bayramı |
|
13) |
Çevre Sağlığı |
1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015. 2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021. 3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017. 4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016. |
14) |
Kronik Hastalıklar |
1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015.
2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021.
3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017.
4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016.
6. Özyurda F.Tıp Öğrencileri için Halk Sağlığı. Palme Yayınevi, 2018. |
15) |
Kronik Hastalıklar-Devam |
1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015.
2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021.
3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017.
4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016. |
16) |
Ders Değerlendirmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
4) |
Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Mezunlar anestezi ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
|
6) |
Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
|
7) |
Mezunlar anestezi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
|
8) |
Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. |
|
9) |
Mezunlar anestezi uygulaması öncesi ve sonrası değerlendirme, uygulama öncesi malzeme ve ilaç hazırlığı ile monitorizasyonu gerçekleştirme işlemlerini yapar. |
|
10) |
Mezunlar anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapar. |
|
11) |
Mezunlar insan organizmasını oluşturan organ ve sistemlerin temel işleyiş mekanizmalarını ve anestezide kullanılan ilaçların bu sistemlere etkilerini ve yan etkilerini bilir. |
|
12) |
Mezunlar cerrahi girişim sonunda hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve tüm süreçlerde hasta güvenliğini sağlar. |
|
13) |
Mezunlar, Anestezi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
|
14) |
Mezunlar anestezi teknikerinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olup yeterli mesleki bilgi ve beceriye sahip, hasta güvenliğini ve haklarını ön planda tutarak, etkin iletişim ile birlikte aktif ekip çalışması gerçekleştirebilen, mesleki bilgi düzeyini sürekli öğrenmeyi ve geliştirmeyi hedefleyen niteliklere sahiptir. |
|