BİLİŞİM GÜVENLİĞİ TEKNOLOJİSİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48,52 |
Ders Kodu: | 5010003044 | ||||||||||
Ders İsmi: | Tıbbi Biyoloji ve Genetik | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Hilal ŞAHİN | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Hilal ŞAHİN |
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bir canlı organizmanın genel yapısını, moleküler ve genetik özelliklerini öğrenmek, hücreyi ve fonksiyonlarını anlamak, hücrede meydana gelen metabolik reaksiyonları öğrenmek, kalıtımın temel prensiplerini anlamak, temel genetik ve moleküler genetik prensipler hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği: | Biyoloji Bilimi, Moleküler Biyolojinin Doğuşu, Biyolojik Moleküller, Enzimler, Hücresel Organizasyon, Hücre Zarında Taşınma ve Uyarı İletimi, Hücresel Enerji ve Metabolizma, Hücre Döngüsü ve Bölünme, Hafta Büyüme ve Gelişme, Yaşlanma Biyolojisi, Genetik Materyalin Yapısı, Çoğalması ve Protein Sentezi, Mutasyon ve Tamir, Gen İfadesinin Kontrolü, DNA Teknolojisi ve Uygulamaları, Genom Organizasyonu, DNA Dizileri ve Kromozom, Kalıtımın Temel Prensipleri, Kalıtsal Metabolik Hastalıklar, Kanser Moleküler Biyolojisi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hücreye Giriş, Hücre Yapısı ve Tipleri (Prokaryotik ve Ökaryotik Hücreler) | Ders için hazırlanmış PPT |
2) | Hücre Membranının Yapısı ve İşlevi, Taşınma Mekanizmaları (Endositoz, Ekzositoz) | Ders için hazırlanmış PPT |
3) | Mikroskop Eğitimi | Ders için hazırlanmış PPT |
4) | Hücre Organellerinin Yapısı ve İşlevleri | Ders için hazırlanmış PPT |
5) | Hücre İskeleti (Sentriyol, Mikrotübüller,Filamentler,Silia,Flagella) | Ders için hazırlanmış PPT |
6) | Hücre Morfolojilerinin İncelenmesi Preparat Hazırlama | Ders için hazırlanmış PPT |
7) | Ara Sınav | |
8) | Nükleus Yapısı ve İşlevleri, Nükleer Taşınmanın Moleküler Mekanizmaları | Ders için hazırlanmış PPT |
9) | Genetik Materyaller; DNA, DNA’dan Kromozoma; DNA’nın Paketlenmesi DNA – RNA Yapısı, İşlevi ve Gen, Genetik Kod | Ders için hazırlanmış PPT |
10) | Replikasyon, Transkripsiyon, Translasyon | Ders için hazırlanmış PPT |
11) | Hücre Döngüsü, Mitoz- Mayoz Bölünme Hücre Döngüsünü Kontrol Eden Mekanizmalar | Ders için hazırlanmış PPT |
12) | Genetik Kavramlar, Mendel Kalıtımı-Non Mendelian Kalıtım | Ders için hazırlanmış PPT |
13) | Mutajenler ve Mutasyonlar, DNA Hasarı ve Onarım Mekanizmaları | Ders için hazırlanmış PPT |
14) | Nütrigenetik | Ders için hazırlanmış PPT |
15) | Nütrigenetik | Ders için hazırlanmış PPT |
16) | Final Sınavı | Ders için hazırlanmış PPT |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Tıbbi Biyoloji ve Genetik. Halil Kasap ve Mülkiye Kasap ve arkadaşları. Akademisyen yayınevi, 2020 2. Nutrigenomik.Çeviri. Serkan Yılmaz, Aslı Uçar. Pelikan Tıp Teknik ve Yayıncılık, 2019 |
Diğer Kaynaklar: | 2. Nutrigenomik.Çeviri. Serkan Yılmaz, Aslı Uçar. Pelikan Tıp Teknik ve Yayıncılık, 2019 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | ||||||
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek | ||||||
3) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak | ||||||
4) Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |
2) | Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek | 1 |
3) | Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak | 1 |
4) | Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak | 1 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 9 | 54 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 90 |