Dersin Amacı: |
Bir canlı organizmanın genel yapısını, moleküler ve genetik özelliklerini öğrenmek, hücreyi ve fonksiyonlarını anlamak, hücrede meydana gelen metabolik reaksiyonları öğrenmek, kalıtımın temel prensiplerini anlamak, temel genetik ve moleküler genetik prensipler hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği: |
Biyoloji Bilimi, Moleküler Biyolojinin Doğuşu, Biyolojik Moleküller, Enzimler, Hücresel Organizasyon, Hücre Zarında Taşınma ve Uyarı İletimi, Hücresel Enerji ve Metabolizma, Hücre Döngüsü ve Bölünme, Hafta Büyüme ve Gelişme, Yaşlanma Biyolojisi, Genetik Materyalin Yapısı, Çoğalması ve Protein Sentezi, Mutasyon ve Tamir, Gen İfadesinin Kontrolü, DNA Teknolojisi ve Uygulamaları, Genom Organizasyonu, DNA Dizileri ve Kromozom, Kalıtımın Temel Prensipleri, Kalıtsal Metabolik Hastalıklar, Kanser Moleküler Biyolojisi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hücreye Giriş, Hücre Yapısı ve Tipleri (Prokaryotik ve Ökaryotik Hücreler) |
Ders için hazırlanmış PPT
|
2) |
Hücre Membranının Yapısı ve İşlevi, Taşınma Mekanizmaları (Endositoz, Ekzositoz) |
Ders için hazırlanmış PPT |
3) |
Mikroskop Eğitimi
|
Ders için hazırlanmış PPT |
4) |
Hücre Organellerinin Yapısı ve İşlevleri |
Ders için hazırlanmış PPT |
5) |
Hücre İskeleti (Sentriyol, Mikrotübüller,Filamentler,Silia,Flagella) |
Ders için hazırlanmış PPT |
6) |
Hücre Morfolojilerinin İncelenmesi Preparat Hazırlama |
Ders için hazırlanmış PPT |
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Nükleus Yapısı ve İşlevleri, Nükleer Taşınmanın Moleküler Mekanizmaları |
Ders için hazırlanmış PPT |
9) |
Genetik Materyaller; DNA, DNA’dan Kromozoma; DNA’nın Paketlenmesi
DNA – RNA Yapısı, İşlevi ve Gen, Genetik Kod |
Ders için hazırlanmış PPT |
10) |
Replikasyon, Transkripsiyon, Translasyon |
Ders için hazırlanmış PPT
|
11) |
Hücre Döngüsü, Mitoz- Mayoz Bölünme Hücre Döngüsünü Kontrol Eden Mekanizmalar |
Ders için hazırlanmış PPT |
12) |
Genetik Kavramlar, Mendel Kalıtımı-Non Mendelian Kalıtım |
Ders için hazırlanmış PPT |
13) |
Mutajenler ve Mutasyonlar, DNA Hasarı ve Onarım Mekanizmaları |
Ders için hazırlanmış PPT |
14) |
Nütrigenetik |
Ders için hazırlanmış PPT |
15) |
Nütrigenetik |
Ders için hazırlanmış PPT
|
16) |
Final Sınavı |
Ders için hazırlanmış PPT
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezunlar diyaliz hizmetleri ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Mezunlar diyaliz hizmetleri ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Mezunlar diyaliz hizmetleri ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
4) |
Mezunlar diyaliz hizmetleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
|
6) |
Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. |
|
7) |
Mezunlardiyaliz hizmetleri alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. |
|
8) |
Mezunlar baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir, hemodiyafiltrasyon periton diyalizi ve hemodiyaliz cihazını kullanır. |
|
9) |
Mezunlar diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir. |
|
10) |
Mezunlar nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. |
|
11) |
Mezunlar diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır. |
|
12) |
Diyaliz alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
|
13) |
Diyaliz alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. |
|
14) |
Mezunlar Diyaliz Teknikeri olarak dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|