Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sürdürülebilirlik nedir? Neden önemlidir? |
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı , (2021). Türkiye’nin Yeşil Kalkınma Devrimi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları, Ankara.
Mehmet Emin Aydın, Ahmet Duran Şahin, (2023). İklim değişimi çerçevesinde su kaynaklarının mevcut durumu ve geleceği, TÜBA, Ankara.
|
2) |
Sürdürülebilir çevre ne demektir? ilişkili kavramlar nelerdir? |
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı , (2021). Türkiye’nin Yeşil Kalkınma Devrimi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları, Ankara.
Mehmet Emin Aydın, Ahmet Duran Şahin, (2023). İklim değişimi çerçevesinde su kaynaklarının mevcut durumu ve geleceği, TÜBA, Ankara.
|
3) |
Çevresel Sürdürülebilirlik;
Doğal kaynaklar-Kıt kaynaklar ve sürdürülebilirlik ile ilişkisi nedir? |
M. Ziya Lugal Göksu, (2003). Su kirliliği, Nobel Kitapevleri, Adana. |
4) |
Sosyal değişimin ve kalkınmanın çevre üzerindeki etkileri nelerdir? |
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı , (2021). Türkiye’nin Yeşil Kalkınma Devrimi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları, Ankara.
Mehmet Emin Aydın, Ahmet Duran Şahin, (2023). İklim değişimi çerçevesinde su kaynaklarının mevcut durumu ve geleceği, TÜBA, Ankara.
|
5) |
Sürdürülebilirlik adına yapılmış düzenlemeler nelerdir? Devlet ve Kurumlara düşen görevler nelerdir? |
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı , (2021). Türkiye’nin Yeşil Kalkınma Devrimi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları, Ankara.
Mehmet Emin Aydın, Ahmet Duran Şahin, (2023). İklim değişimi çerçevesinde su kaynaklarının mevcut durumu ve geleceği, TÜBA, Ankara.
|
6) |
Konuk konuşmacı:
"Ekoloji ve Biyoçeşitlilik" |
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı , (2021). Türkiye’nin Yeşil Kalkınma Devrimi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları, Ankara.
Mehmet Emin Aydın, Ahmet Duran Şahin, (2023). İklim değişimi çerçevesinde su kaynaklarının mevcut durumu ve geleceği, TÜBA, Ankara.
|
7) |
Sürdürülebilirlik üretim ve tüketim dengesi - Yeşil Teknolojiler |
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı , (2021). Türkiye’nin Yeşil Kalkınma Devrimi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları, Ankara.
Mehmet Emin Aydın, Ahmet Duran Şahin, (2023). İklim değişimi çerçevesinde su kaynaklarının mevcut durumu ve geleceği, TÜBA, Ankara.
|
8) |
Atık Yönetimi ve Döngüsel Ekonomi |
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı , (2021). Türkiye’nin Yeşil Kalkınma Devrimi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları, Ankara.
Mehmet Emin Aydın, Ahmet Duran Şahin, (2023). İklim değişimi çerçevesinde su kaynaklarının mevcut durumu ve geleceği, TÜBA, Ankara.
|
9) |
Sürdürülebilirlik kapsamında iklim krizi ve küresel ısınma |
Seda Tönük, Ilıman- Nemli iklim kuşağı için sürdürülebilir temel eğitim binalarının tasarım kriterleri, T.C. Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Yayınları, İstanbul. |
10) |
Endüstriyel dönüşüm ve sürdürülebilirlik |
Başar Ataç, (2021). Akıllı şehir ekosistemi : sürdürülebilir şehirlerde yapılar ve ilişkiler, Karton Media, İstanbul. |
11) |
Sosyal sorumluluk kavramı nedir? Bireylerin ve devletin sorumluluk alanları nelerdir? |
Ali Eren Balıkel, (2024). Sürdürülebilir bir gelecek mümkün : Pandemiden öğrendiklerimiz, Siyah Kitap, İstanbul. |
12) |
Kurumsal sosyal sorumluluk nedir? |
Şafak Gündüz, (2020). Sürdürülebilir stratejik yönetim ve kurumsal yönetim, Maltepe Üniversitesi Yayınları, İstanbul. |
13) |
Sivil toplum kuruluşları ve sosyal sorumluluk |
Fatih Kurt ve Elif Erdem, (2020). Sorumluluk Bilinci, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara. |
14) |
Başarılı işletmelerin sosyal sorumluluk kavramına bakışı ve eylemleri |
Fatih Kurt ve Elif Erdem, (2020). Sorumluluk Bilinci, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara. |
15) |
Sosyal sorumluluk alanlarında sosyal medyanın gücü ve reklam kampanyalarının etkisi |
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı , (2021). Türkiye’nin Yeşil Kalkınma Devrimi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları, Ankara. |
16) |
Öğrencileri grup çalışmalarına yönelik sunumlar ve ödev kritiği |
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı , (2021). Türkiye’nin Yeşil Kalkınma Devrimi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları, Ankara. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
4) |
Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Mezunlar anestezi ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
|
6) |
Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
|
7) |
Mezunlar anestezi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
|
8) |
Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. |
|
9) |
Mezunlar anestezi uygulaması öncesi ve sonrası değerlendirme, uygulama öncesi malzeme ve ilaç hazırlığı ile monitorizasyonu gerçekleştirme işlemlerini yapar. |
|
10) |
Mezunlar anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapar. |
|
11) |
Mezunlar insan organizmasını oluşturan organ ve sistemlerin temel işleyiş mekanizmalarını ve anestezide kullanılan ilaçların bu sistemlere etkilerini ve yan etkilerini bilir. |
|
12) |
Mezunlar cerrahi girişim sonunda hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve tüm süreçlerde hasta güvenliğini sağlar. |
|
13) |
Mezunlar, Anestezi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
|
14) |
Mezunlar anestezi teknikerinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olup yeterli mesleki bilgi ve beceriye sahip, hasta güvenliğini ve haklarını ön planda tutarak, etkin iletişim ile birlikte aktif ekip çalışması gerçekleştirebilen, mesleki bilgi düzeyini sürekli öğrenmeyi ve geliştirmeyi hedefleyen niteliklere sahiptir. |
|