Dersin Amacı: |
Sağlık bilimleri alanında verilerin toplanması, işlenmesi, topluma ilişkin kararların alınması için istatistiksel yöntemleri doğru seçmelerini ve sonuçları doğru yorumlamalarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği: |
Biyoistatistik ve Bazı Temel Kavramların Tanımları, Verinin Ölçüm Biçimi, Biyoistatistiğin Sağlık Bilimlerinde Kullanımı, Frekans Dağılımları ve Tanımlayıcı Ölçüler, Tablo ve Grafikler, Teorik Dağılımlar, Evren Ortalaması Önemlilik Testi, Evren Oranı Önemlilik Testi, İki Eş Arasındaki Farkın Önemlilik Testi, İki Ortalama Arasındaki Farkın Önemlilik Testi, Ki-Kare Testi, Varyans Analizi, Korelasyon Analizi |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel Kavramlar |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
2) |
Frekans Dağılımları |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
3) |
Merkezi Eğilim ve Dağılım Ölçüleri |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
4) |
Merkezi Eğilim ve Dağılım Ölçüleri
|
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
5) |
Tablo ve Grafikler |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
6) |
Tablo ve Grafikler
|
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
7) |
Olasılık Dağılımları |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
8) |
Ara Sınav-1 |
|
9) |
Hipotez Testleri |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
10) |
Hipotez Testleri |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
11) |
Hipotez Testleri |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
12) |
Ara Sınav -2 |
|
13) |
Varyans Analizi |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
14) |
Korelasyon |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
15) |
Regresyon Analizi |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezunlar diyaliz hizmetleri ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Mezunlar diyaliz hizmetleri ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Mezunlar diyaliz hizmetleri ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
4) |
Mezunlar diyaliz hizmetleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
|
6) |
Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. |
|
7) |
Mezunlardiyaliz hizmetleri alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. |
|
8) |
Mezunlar baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir, hemodiyafiltrasyon periton diyalizi ve hemodiyaliz cihazını kullanır. |
|
9) |
Mezunlar diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir. |
|
10) |
Mezunlar nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. |
|
11) |
Mezunlar diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır. |
|
12) |
Diyaliz alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
|
13) |
Diyaliz alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. |
|
14) |
Mezunlar Diyaliz Teknikeri olarak dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|