DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 5010003032 | ||||||||
Ders İsmi: | Fiziksel Aktivite ve Sağlık | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Erkan KOLAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ Dr.Öğr.Üyesi Hikmet UÇGUN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fiziksel aktivite ve sağlığı açıklamak, fiziksel aktivitenin sağlık açısından önemini ve farklı fiziksel aktivite tiplerini kavramak. |
Dersin İçeriği: | Sağlığın tanımı ve temel sağlık unsurları, fiziksel aktivite, egzersiz, ve spor kavramlarının açıklanması, egzersiz eğitiminin önemi ve yararları, egzersiz eğitiminde endikasyon, kontraendikasyon ve riskler, özel egzersizler,rekreasyonel aktiviteler ve hedef gruplar, sağlıklı yaşam için yapılabilecek fiziksel aktivite ve egzersiz uygulamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık | Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap. |
2) | Fiziksel aktivite ve etkileri | Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap. |
3) | Egzersiz | Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap. |
4) | Egzersiz Programları | Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap. |
5) | Spor | Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap. |
6) | İnaktivite ve etkileri | Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap. |
7) | Farklı fiziksel aktiviteler (Öğrenci grup ödevleri) | Sunum ve etkinlik hazırlama |
8) | Fiziksel Aktivitenin Değerlendirilmesi | Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap. |
8) | Ara Sınav | Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap. |
9) | Egzersizin Endikasyonları ve Kontraendikasyonları | Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap. |
10) | Rekreasyonel Aktiviteler | Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap. |
11) | Dünya Sağlık Örgütü Fiziksel Aktivite Rehberi | Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap. |
12) | Farklı fiziksel aktiviteler (Öğrenci grup ödevleri) | Sunum ve etkinlik hazırlama |
13) | Farklı fiziksel aktiviteler (Öğrenci grup ödevleri) | Sunum ve etkinlik hazırlama |
14) | Farklı fiziksel aktiviteler (Öğrenci grup ödevleri) | Sunum ve etkinlik hazırlama |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders sunumları |
Diğer Kaynaklar: | Bulaşıcı olmayan hastalıklarda fiziksel aktivite ve egzersiz (İstanbul Tıp Kitapevi) Sağlıklı yaşam ve fiziksel aktivite (EĞİTEN KİTAP) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. | |||||||||
2) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. | |||||||||
3) Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. | |||||||||
4) Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. | |||||||||
5) Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. | |||||||||
6) Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | |||||||||
7) Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. | |||||||||
8) Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. | |||||||||
9) Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. | |||||||||
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. | |
2) | Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. | |
3) | Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. | |
4) | Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. | |
5) | Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. | |
6) | Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | |
7) | Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. | |
8) | Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. | |
9) | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. | |
10) | Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Sunum / Seminer | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 90 |