TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | 5010003031 | ||||||||
Ders İsmi: | Psikolojinin Temelleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Erkan KOLAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Rahşan Ezgi DÖNMEZER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere, psikolojinin alt alanlarını, tarihini, teorilerini ve temel araştırma metotlarını temel düzeyde tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Psikolojinin kuramsal (örn. bilişsel, sosyal psikoloji) ve uygulamalı alanlarını (örn, sağlık psikoloji) tanımlayabilecektir. İnsan davranışının altında yatan farklı temelleri (örn. fizyolojik, sosyal) açıklayabilecektir. Psikolojinin temel bilimsel teori ve yaklaşımlarını tartışabilecektir. Psikolojide kullanılan araştırma metotlarını açıklayabilecektir. Psikolojide kullanılan bilimsel dili kullanabilecektir. Psikoloji çalışmalarında uygulanması gereken etik kuralları tanımlayabilecektir. Psikoloji teori ve araştırmalarının farklı alanlara nasıl uygulanabileceğini tartışabilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Psikolojiye Giriş | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
2) | Psikolojiye Giriş | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
3) | Algı Nedir? | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
4) | Psikososyal Gelişim Kuramı Ericson & Freud | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
5) | Psikososyal Gelişim Kuramı Ericson & Freud | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
6) | Derleme-İstek Konular | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
7) | Adli Psikoloji Yeme Bozuklukları Gebelik Psikolojisi | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
8) | Vize | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
9) | Obsesif Kompülsif K.B. Güdülenme, Stres ve Duygular | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
10) | Sağlık Psikolojisi | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
11) | Sağlık Psikolojisi | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
12) | Spor Psikolojisi | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
13) | Spor Psikolojisi | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
14) | İnsan Olmak | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
15) | Final | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
Ders Notları / Kitaplar: | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. |
Diğer Kaynaklar: | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||
1) İnsanda sistemlerin normal yapı-fonksiyonlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olur. | |||||||||||||||||||
2) Tıbbi laboratuvarlarda iş akışı ve organizasyonu hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||||||
3) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olurlar. | |||||||||||||||||||
4) Tıbbi Laboratuvarda manuel ve otomatik analiz yöntemlerini bilir ve oluşabilecek aksaklıklarda çözüm üretir. | |||||||||||||||||||
5) Uzman hekimin gerekli gördüğü örnekleri hastadan uygun bir şekilde alır, uygun koşullarda örnek transferini gerçekleştirir. | |||||||||||||||||||
6) Tıbbi laboratuvarda rutin tetkikleri yapar, örnek takibini yapar, analizi sonuçlandırır ve hastalıklarla ilişkisini kurar. | |||||||||||||||||||
7) Bulguları doğru bir şekilde elde eder, düzenler, amaca uygun paylaşım ve kullanıma sunar. | |||||||||||||||||||
8) Tıbbi laboratuvarda güvenlik önlemlerini alır, kişisel güvenlik kurallarını uygular ve güvenli laboratuvar ortamı oluşturur. | |||||||||||||||||||
9) Çalışma ortamında; acil durumlarda kılavuz/yönergeye uygun ilkyardım ve acil bakım uygular. | |||||||||||||||||||
10) Verilen bir görevde sorumluluk alır ve bireysel olarak yürütür ve gerektiğinde çalışma gruplarında sorumluluk alır. | |||||||||||||||||||
11) Alanıyla ilgili cihazları tanıma ve basit aksaklıkları giderme konusunda yetkinlik kazanır. | |||||||||||||||||||
12) Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimleri için gerekli etkinlikleri yürütür. | |||||||||||||||||||
13) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır. | |||||||||||||||||||
14) Teknoloji ve bilimdeki gelişmeleri takip eder ve kendini devamlı yenileme bilincine sahip olur. | |||||||||||||||||||
15) Hekimler, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve hasta ile etik çerçevede etkili bir iletişim kurabilme yetisi kazanır. | |||||||||||||||||||
16) Ana dilini, mesleğine yönelik sözlü ve yazılı iletişimde iyi düzeyde kullanır | |||||||||||||||||||
17) Analiz öncesi manuel ve otomatik çalışmaların ön hazırlığını yapar. | |||||||||||||||||||
18) Tıbbi laboratuvarın farklı alanlarıyla ilgili temel testleri uygular. | |||||||||||||||||||
19) Tıbbi laboratuvar araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımını yaparak en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | |||||||||||||||||||
20) Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsanda sistemlerin normal yapı-fonksiyonlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olur. | |
2) | Tıbbi laboratuvarlarda iş akışı ve organizasyonu hakkında bilgi sahibi olur. | |
3) | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olurlar. | |
4) | Tıbbi Laboratuvarda manuel ve otomatik analiz yöntemlerini bilir ve oluşabilecek aksaklıklarda çözüm üretir. | |
5) | Uzman hekimin gerekli gördüğü örnekleri hastadan uygun bir şekilde alır, uygun koşullarda örnek transferini gerçekleştirir. | |
6) | Tıbbi laboratuvarda rutin tetkikleri yapar, örnek takibini yapar, analizi sonuçlandırır ve hastalıklarla ilişkisini kurar. | |
7) | Bulguları doğru bir şekilde elde eder, düzenler, amaca uygun paylaşım ve kullanıma sunar. | |
8) | Tıbbi laboratuvarda güvenlik önlemlerini alır, kişisel güvenlik kurallarını uygular ve güvenli laboratuvar ortamı oluşturur. | |
9) | Çalışma ortamında; acil durumlarda kılavuz/yönergeye uygun ilkyardım ve acil bakım uygular. | |
10) | Verilen bir görevde sorumluluk alır ve bireysel olarak yürütür ve gerektiğinde çalışma gruplarında sorumluluk alır. | |
11) | Alanıyla ilgili cihazları tanıma ve basit aksaklıkları giderme konusunda yetkinlik kazanır. | |
12) | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimleri için gerekli etkinlikleri yürütür. | |
13) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır. | |
14) | Teknoloji ve bilimdeki gelişmeleri takip eder ve kendini devamlı yenileme bilincine sahip olur. | |
15) | Hekimler, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve hasta ile etik çerçevede etkili bir iletişim kurabilme yetisi kazanır. | |
16) | Ana dilini, mesleğine yönelik sözlü ve yazılı iletişimde iyi düzeyde kullanır | |
17) | Analiz öncesi manuel ve otomatik çalışmaların ön hazırlığını yapar. | |
18) | Tıbbi laboratuvarın farklı alanlarıyla ilgili temel testleri uygular. | |
19) | Tıbbi laboratuvar araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımını yaparak en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | |
20) | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 89 |