OPTİSYENLİK | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | 5010003031 | ||||||||
Ders İsmi: | Psikolojinin Temelleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Erkan KOLAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Rahşan Ezgi DÖNMEZER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere, psikolojinin alt alanlarını, tarihini, teorilerini ve temel araştırma metotlarını temel düzeyde tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Psikolojinin kuramsal (örn. bilişsel, sosyal psikoloji) ve uygulamalı alanlarını (örn, sağlık psikoloji) tanımlayabilecektir. İnsan davranışının altında yatan farklı temelleri (örn. fizyolojik, sosyal) açıklayabilecektir. Psikolojinin temel bilimsel teori ve yaklaşımlarını tartışabilecektir. Psikolojide kullanılan araştırma metotlarını açıklayabilecektir. Psikolojide kullanılan bilimsel dili kullanabilecektir. Psikoloji çalışmalarında uygulanması gereken etik kuralları tanımlayabilecektir. Psikoloji teori ve araştırmalarının farklı alanlara nasıl uygulanabileceğini tartışabilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Psikolojiye Giriş | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
2) | Psikolojiye Giriş | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
3) | Algı Nedir? | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
4) | Psikososyal Gelişim Kuramı Ericson & Freud | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
5) | Psikososyal Gelişim Kuramı Ericson & Freud | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
6) | Derleme-İstek Konular | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
7) | Adli Psikoloji Yeme Bozuklukları Gebelik Psikolojisi | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
8) | Vize | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
9) | Obsesif Kompülsif K.B. Güdülenme, Stres ve Duygular | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
10) | Sağlık Psikolojisi | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
11) | Sağlık Psikolojisi | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
12) | Spor Psikolojisi | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
13) | Spor Psikolojisi | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
14) | İnsan Olmak | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
15) | Final | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition |
Ders Notları / Kitaplar: | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. |
Diğer Kaynaklar: | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||||||
2) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
3) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||||||||||
4) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |||||||||||||
5) Optisyenlik alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |||||||||||||
6) Optisyenlik ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |||||||||||||
7) Öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||
8) Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, makine ve gereçlerini kullanma becerisine ve bunun için gerekli teknik bilgiye sahip olur. | |||||||||||||
9) Temel görme cihazlarının (gözlük, kontakt lens vb.) reçeteye göre seçimini yapar, kullanıcı için hazır hale getirir. | |||||||||||||
10) Miyopinin, hipermetropinin ve astigmatizmin düzeltilmesinde camların işlevini bilir. | |||||||||||||
11) Sağlıkta kalite, marka pazarlama stratejileri, optisyenlik işletmeliği konularında yeterli alt yapıya sahiptir. | |||||||||||||
12) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||
13) Optisyen olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |||||||||||||
14) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Optisyenlik uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Optisyenlik uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |
4) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |
5) | Optisyenlik alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |
6) | Optisyenlik ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |
7) | Öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |
8) | Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, makine ve gereçlerini kullanma becerisine ve bunun için gerekli teknik bilgiye sahip olur. | |
9) | Temel görme cihazlarının (gözlük, kontakt lens vb.) reçeteye göre seçimini yapar, kullanıcı için hazır hale getirir. | |
10) | Miyopinin, hipermetropinin ve astigmatizmin düzeltilmesinde camların işlevini bilir. | |
11) | Sağlıkta kalite, marka pazarlama stratejileri, optisyenlik işletmeliği konularında yeterli alt yapıya sahiptir. | |
12) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
13) | Optisyen olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |
14) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 89 |