ANESTEZİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003028
Ders İsmi: Müzik
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
1 2 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: -
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Ece AKBAYIR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin kendi seslerini, müzik terminolojisi ve müzik ve şan eğitimi aracılığıyla, konuşma sesi aralığının yanı sıra, şarkı sesi aralığında da doğru ve etkin bir şekilde kullanmaları konusunda farkındalıklarının oluşmasını sağlamak.
Dersin İçeriği: - Müzik tarihçesi
- İşitme sistemi
- Müzik teorisi: Harmoni, melodi ve ritm
- Temel müzik eğitimi
- Fizyolojik ses bilimi
- Müzik eğitiminin ses açısından önemi
- Diyafram-postür
- Şan eğitimi ve egzersizler
- Şan eğitiminin ses sağlığını destekleyen yönleri
- Güçlendirme egzersizleri
- Müzik kompozisyonu

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler notaları tanıyacaklar, piyanoda notalar eşliğinde vokal egzersizler yapabilecekler ve bu konuda farkındalıkları oluşacak. Egzersiz yaparken terminolojiye hakim oldukları için hangi tonda (nota, perde, register) sesi nasıl çıkartmaları gerektiklerini yönlendirmelerle birlikte öğrenecekler. Şan eğitimin içeriğini ve önemini bir takım temel egzersizlerle birlikte kavrayacaklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müzik Tarihçesi Marc Schonbrun, Brian Boone. Müzik Teorisi 101, 2018
2) İşitme Sistemi ve Özellikleri Pocket companion to Guyton and Hall textbook of medical physiology / John E. Hall
3) Müzik Teorisi I: Harmoni, Melodi ve Ritim Nedir? Marc Schonbrun, Brian Boone. Müzik Teorisi 101, 2018
4) Müzik Teorisi II: Notaları Tanıma ve Okumalar Marc Schonbrun, Brian Boone. Müzik Teorisi 101, 2018
5) Ses Fizyolojisi: Ses Nasıl oluşur? Profesyonel Ses Türleri ve Aralıkları Denizoğlı, İ., Klinik Vokoloji, Ankara, 2020
6) Postür-Nefes İlişkisi, Diyafram Nefesi, Diyafram Güçlendirme Egzersizleri Denizoğlı, İ., Klinik Vokoloji, Ankara, 2020
7) Ses Registeri (Perdesi/Aralığı); Vocal-fry, Göğüs Sesi, Mixed Ses, Kafa Sesi, Falsetto Ses Rezonatörler Yavuzoğlu N., Uygulamalı Müzik Teorisi – 1, 2016
8) Ara Sınav -
9) Klasik Şan Eğitimine Giriş Yavuzoğlu N., Uygulamalı Müzik Teorisi – 1, 2016
10) Şan Eğitimi: Vokal Egzersizler Yavuzoğlu N., Uygulamalı Müzik Teorisi – 1, 2016
11) Şan Eğitimi: Öğrencilerin Seslerini Tanıma Yavuzoğlu N., Uygulamalı Müzik Teorisi – 1, 2016
12) Şan Eğitimi: Rezonans Çalışmaları Yavuzoğlu N., Uygulamalı Müzik Teorisi – 1, 2016
13) Şan Eğitimi: Register Kontrolü Yavuzoğlu N., Uygulamalı Müzik Teorisi – 1, 2016
14) Uygulama I -
15) Uygulama II -
16) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Denizoğlı, İ., Klinik Vokoloji, Ankara, 2020
Marc Schonbrun, Brian Boone. Müzik Teorisi 101, 2018
Yavuzoğlu N., Uygulamalı Müzik Teorisi – 1, 2016
Diğer Kaynaklar: Denizoğlı, İ., Klinik Vokoloji, Ankara, 2020
Marc Schonbrun, Brian Boone. Müzik Teorisi 101, 2018
Yavuzoğlu N., Uygulamalı Müzik Teorisi – 1, 2016

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar anestezi ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
6) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
7) Mezunlar anestezi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
8) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
9) Mezunlar anestezi uygulaması öncesi ve sonrası değerlendirme, uygulama öncesi malzeme ve ilaç hazırlığı ile monitorizasyonu gerçekleştirme işlemlerini yapar.
10) Mezunlar anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapar.
11) Mezunlar insan organizmasını oluşturan organ ve sistemlerin temel işleyiş mekanizmalarını ve anestezide kullanılan ilaçların bu sistemlere etkilerini ve yan etkilerini bilir.
12) Mezunlar cerrahi girişim sonunda hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve tüm süreçlerde hasta güvenliğini sağlar.
13) Mezunlar, Anestezi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
14) Mezunlar anestezi teknikerinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olup yeterli mesleki bilgi ve beceriye sahip, hasta güvenliğini ve haklarını ön planda tutarak, etkin iletişim ile birlikte aktif ekip çalışması gerçekleştirebilen, mesleki bilgi düzeyini sürekli öğrenmeyi ve geliştirmeyi hedefleyen niteliklere sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar anestezi ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
6) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
7) Mezunlar anestezi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
8) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
9) Mezunlar anestezi uygulaması öncesi ve sonrası değerlendirme, uygulama öncesi malzeme ve ilaç hazırlığı ile monitorizasyonu gerçekleştirme işlemlerini yapar.
10) Mezunlar anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapar.
11) Mezunlar insan organizmasını oluşturan organ ve sistemlerin temel işleyiş mekanizmalarını ve anestezide kullanılan ilaçların bu sistemlere etkilerini ve yan etkilerini bilir.
12) Mezunlar cerrahi girişim sonunda hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve tüm süreçlerde hasta güvenliğini sağlar.
13) Mezunlar, Anestezi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
14) Mezunlar anestezi teknikerinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olup yeterli mesleki bilgi ve beceriye sahip, hasta güvenliğini ve haklarını ön planda tutarak, etkin iletişim ile birlikte aktif ekip çalışması gerçekleştirebilen, mesleki bilgi düzeyini sürekli öğrenmeyi ve geliştirmeyi hedefleyen niteliklere sahiptir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Sosyal Faaliyet

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 0
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 16 256
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 356