ANESTEZİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72 |
Ders Kodu: | 5010003028 | ||||||||||
Ders İsmi: | Müzik | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | - | ||||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Ece AKBAYIR | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin kendi seslerini, müzik terminolojisi ve müzik ve şan eğitimi aracılığıyla, konuşma sesi aralığının yanı sıra, şarkı sesi aralığında da doğru ve etkin bir şekilde kullanmaları konusunda farkındalıklarının oluşmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği: | - Müzik tarihçesi - İşitme sistemi - Müzik teorisi: Harmoni, melodi ve ritm - Temel müzik eğitimi - Fizyolojik ses bilimi - Müzik eğitiminin ses açısından önemi - Diyafram-postür - Şan eğitimi ve egzersizler - Şan eğitiminin ses sağlığını destekleyen yönleri - Güçlendirme egzersizleri - Müzik kompozisyonu |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Müzik Tarihçesi | Marc Schonbrun, Brian Boone. Müzik Teorisi 101, 2018 |
2) | İşitme Sistemi ve Özellikleri | Pocket companion to Guyton and Hall textbook of medical physiology / John E. Hall |
3) | Müzik Teorisi I: Harmoni, Melodi ve Ritim Nedir? | Marc Schonbrun, Brian Boone. Müzik Teorisi 101, 2018 |
4) | Müzik Teorisi II: Notaları Tanıma ve Okumalar | Marc Schonbrun, Brian Boone. Müzik Teorisi 101, 2018 |
5) | Ses Fizyolojisi: Ses Nasıl oluşur? Profesyonel Ses Türleri ve Aralıkları | Denizoğlı, İ., Klinik Vokoloji, Ankara, 2020 |
6) | Postür-Nefes İlişkisi, Diyafram Nefesi, Diyafram Güçlendirme Egzersizleri | Denizoğlı, İ., Klinik Vokoloji, Ankara, 2020 |
7) | Ses Registeri (Perdesi/Aralığı); Vocal-fry, Göğüs Sesi, Mixed Ses, Kafa Sesi, Falsetto Ses Rezonatörler | Yavuzoğlu N., Uygulamalı Müzik Teorisi – 1, 2016 |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Klasik Şan Eğitimine Giriş | Yavuzoğlu N., Uygulamalı Müzik Teorisi – 1, 2016 |
10) | Şan Eğitimi: Vokal Egzersizler | Yavuzoğlu N., Uygulamalı Müzik Teorisi – 1, 2016 |
11) | Şan Eğitimi: Öğrencilerin Seslerini Tanıma | Yavuzoğlu N., Uygulamalı Müzik Teorisi – 1, 2016 |
12) | Şan Eğitimi: Rezonans Çalışmaları | Yavuzoğlu N., Uygulamalı Müzik Teorisi – 1, 2016 |
13) | Şan Eğitimi: Register Kontrolü | Yavuzoğlu N., Uygulamalı Müzik Teorisi – 1, 2016 |
14) | Uygulama I | - |
15) | Uygulama II | - |
16) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Denizoğlı, İ., Klinik Vokoloji, Ankara, 2020 Marc Schonbrun, Brian Boone. Müzik Teorisi 101, 2018 Yavuzoğlu N., Uygulamalı Müzik Teorisi – 1, 2016 |
Diğer Kaynaklar: | Denizoğlı, İ., Klinik Vokoloji, Ankara, 2020 Marc Schonbrun, Brian Boone. Müzik Teorisi 101, 2018 Yavuzoğlu N., Uygulamalı Müzik Teorisi – 1, 2016 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||||||
2) Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
3) Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||||||||||
4) Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||||||||||
5) Mezunlar anestezi ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |||||||||||||
6) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||
7) Mezunlar anestezi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |||||||||||||
8) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | |||||||||||||
9) Mezunlar anestezi uygulaması öncesi ve sonrası değerlendirme, uygulama öncesi malzeme ve ilaç hazırlığı ile monitorizasyonu gerçekleştirme işlemlerini yapar. | |||||||||||||
10) Mezunlar anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapar. | |||||||||||||
11) Mezunlar insan organizmasını oluşturan organ ve sistemlerin temel işleyiş mekanizmalarını ve anestezide kullanılan ilaçların bu sistemlere etkilerini ve yan etkilerini bilir. | |||||||||||||
12) Mezunlar cerrahi girişim sonunda hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve tüm süreçlerde hasta güvenliğini sağlar. | |||||||||||||
13) Mezunlar, Anestezi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |||||||||||||
14) Mezunlar anestezi teknikerinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olup yeterli mesleki bilgi ve beceriye sahip, hasta güvenliğini ve haklarını ön planda tutarak, etkin iletişim ile birlikte aktif ekip çalışması gerçekleştirebilen, mesleki bilgi düzeyini sürekli öğrenmeyi ve geliştirmeyi hedefleyen niteliklere sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
4) | Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |
5) | Mezunlar anestezi ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |
6) | Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |
7) | Mezunlar anestezi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |
8) | Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | |
9) | Mezunlar anestezi uygulaması öncesi ve sonrası değerlendirme, uygulama öncesi malzeme ve ilaç hazırlığı ile monitorizasyonu gerçekleştirme işlemlerini yapar. | |
10) | Mezunlar anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapar. | |
11) | Mezunlar insan organizmasını oluşturan organ ve sistemlerin temel işleyiş mekanizmalarını ve anestezide kullanılan ilaçların bu sistemlere etkilerini ve yan etkilerini bilir. | |
12) | Mezunlar cerrahi girişim sonunda hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve tüm süreçlerde hasta güvenliğini sağlar. | |
13) | Mezunlar, Anestezi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |
14) | Mezunlar anestezi teknikerinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olup yeterli mesleki bilgi ve beceriye sahip, hasta güvenliğini ve haklarını ön planda tutarak, etkin iletişim ile birlikte aktif ekip çalışması gerçekleştirebilen, mesleki bilgi düzeyini sürekli öğrenmeyi ve geliştirmeyi hedefleyen niteliklere sahiptir. |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Sosyal Faaliyet |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 0 |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 16 | 256 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 356 |