Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Concept of Ergotherapy
Duties of the Occupational Therapist |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
2) |
Introduction to Occupational Therapy
Ergotherapy Models |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
3) |
Evaluation in Occupational Therapy
Evaluation of Daily Living Activities |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
4) |
Self-Help Devices in Occupational Therapy |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
5) |
Assistive Technology in Occupational Therapy |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
6) |
Wheelchair |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
7) |
Sensory Integrity and Treatment |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
8) |
Midterm |
|
9) |
Occupational Therapy on Hemiplegia |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
10) |
Occupational Therapy in Orthopedic Diseases |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
11) |
Cognitive Assessment and Training in Occupational Therapy |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
12) |
Occupational Therapy in Children with Special Needs |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
13) |
Transfer Activities |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
14) |
Preventive Occupational Therapy and Environmental Regulations |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
15) |
Case discussion |
|
16) |
Final exam |
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Has the basic medical knowledge required for evaluations and interventions in the field of ergotherapy. |
|
2) |
Biopsychosocially evaluates the needs of the person, plans and conducts occupational therapy interventions. |
|
3) |
Makes occupational therapy applications in order to achieve the most independent level in life activities within the skill and possibilities of the person. |
|
4) |
It carries out its professional practices within an ethical framework. |
|
5) |
It makes necessary home, work and social environment arrangements for the independence of the person. |
|
6) |
It evaluates the person as person-centered and plans her/his interventions accordingly. |
|
7) |
It works to eliminate the obstacles related to the adaptation of the person to business life and social life. |
|
8) |
It works in harmony with the multidisciplinary team and makes applications related to occupational therapy. |
|
9) |
Follows scientific developments related to ergotherapy, constantly updates their knowledge and is open to lifelong learning. |
|
10) |
Contributes to social arrangements by collaborating with individuals, communities and stakeholders. |
|
11) |
It respects people's physical, social, cultural and economic differences. |
|
12) |
Participates in professional, scientific and social meetings, takes an active role in the development and promotion of the occupational therapy profession. |
|
13) |
Has the ability to develop and execute projects related to occupational therapy field. |
|
14) |
She/he knows English enough to follow scientific publications. |
|
15) |
As an occupational therapist, she/he takes responsibility for all her treatments and studies. |
|