Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanımı ve Düşünme Nedir? |
|
1) |
Derse giriş ve programın açıklanması
Grupların oluşturulması
Öğrencilerin Eleştirel düşünme beceri eğilimlerinin ölçülmesi
|
|
2) |
Felsefi ve Bilimsel Düşünce |
Young, James Webb, İyi bir fikir bulma tekniği, MediaCat Kitapları, 2009. |
2) |
Düşünme
Düşünme Biçimleri
Düşünme süreci
Düşünme becerileri
|
|
3) |
Eleştirel düşünmenin tanımı ve önemi
Eleştirel düşünme eğilim ve boyutları
Eleştirel düşünme sürecinde entelektüel standartlar
|
|
3) |
Analitik Düşünce |
Young, James Webb, İyi bir fikir bulma tekniği, MediaCat Kitapları, 2009. |
4) |
Diyalektik, yorumlama |
Young, James Webb, İyi bir fikir bulma tekniği, MediaCat Kitapları, 2009. |
4) |
Eleştirel düşünme süreci
Eleştirel düşünmeyi etkileyen faktörler
Eleştirel Düşünme Süreci: Vaka Örneği
|
|
5) |
Tümevarım, Tümdengelim ve çıkarım |
Young, James Webb, İyi bir fikir bulma tekniği, MediaCat Kitapları, 2009. |
5) |
Eleştirel düşünme becerileri
Eleştirel becerileri kullanma: Örnek makale analizi
|
|
6) |
Analitik akıl yürütme |
Young, James Webb, İyi bir fikir bulma tekniği, MediaCat Kitapları, 2009. |
6) |
Problem çözme becerisi
Problem çözme süreci
Egzersiz -senaryo
|
|
7) |
ARA SINAV |
|
7) |
Akıl Yürütme Süreci |
Young, James Webb, İyi bir fikir bulma tekniği, MediaCat Kitapları, 2009. |
8) |
İletişim
İletişim Süreci
İletişim etkinlikleri
Egzersiz- senaryo
|
|
8) |
Arasınav |
|
9) |
Grup sunumları -Eleştirel Düşünme Etkinliği I
Makale 1, Film 1
|
|
9) |
Mantıkta iddialar ve aralarındaki ilişkiler |
Young, James Webb, İyi bir fikir bulma tekniği, MediaCat Kitapları, 2009. |
10) |
Etkili akıl yürütme |
Young, James Webb, İyi bir fikir bulma tekniği, MediaCat Kitapları, 2009. |
10) |
Kanıt
Kanıta dayalı uygulama
Egzersiz – senaryo
|
|
11) |
Etkili akıl yürütme II |
Okuma-araştırma |
11) |
Grup sunumları- Eleştirel Düşünme Etkinliği II
Serbest 1, Film 2
|
|
12) |
Akıl yürütme ve analiz |
Okuma-araştırma |
12) |
Grup sunumu- Eleştirel Düşünme Etkinliği III
Makale 2, Kitap 1
|
|
13) |
Grup Sunumu- Eleştirel Düşünme Etkinliği IV
Kitap 2, Serbest 2
|
|
13) |
Akıl yürütme planlaması ve yaratıclığı |
Okuma-araştırma |
14) |
Düşünceyi yapılandırma |
Okuma-araştırma |
14) |
Grup Sunumu- Eleştirel Düşünme Etkinliği V
Film 3, Serbest 3
Kapanış ve Dersin Değerlendirilmesi
|
|
15) |
Düşünceyi anlatmak-ifade etmek |
Okuma-araştırma |
16) |
Final sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1- Allen Matthew, Smart thinking, Oxford Univ Press, Oxford and New York, 2004.
2- Paul Richard, Elder Linda, Kritik Düşünce, Çev Ed. A. Esra Aslan- Gamze Sert, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. |
Diğer Kaynaklar: |
1- Allen Matthew, Smart thinking, Oxford Univ Press, Oxford and New York, 2004.
2- James Webb Young, İyi Bir Fikir Bulma Tekniği, Çev. Ozan Mert ÖZKAN, MediaCat Kitapları, 2009.
3.M. Gare Rubenfeld, Barbara Scheffer. Critical Thinking TACTICS for Nurses 3. Baskı, Jones&Bartlett Learning, 2014, ISBN: 1284066096, 9781284066098
https://books.google.com.tr/books?id=n9qCAwAAQBAJ&dq=critical%20thinking%20nursing&hl=tr&source=gbs_book_other_versions
4. Judith M. Wilkonson. Nursing Process and Critical Thinking, 5. Baskı, Pearson Education, 2011, ISBN: 0132181622, 9780132181624
https://books.google.com.tr/books?id=C7qYcQAACAAJ&dq=critical%20thinking%20nursing&hl=tr&source=gbs_book_other_versions
5. Eileen Gambrill. Critical Thinking in Clinical Practice, John Wiley&Sons, 2012
ISBN: 0470904380, 9780470904381
https://books.google.com.tr/books?id=NsuHtwciwQwC&dq=critical+thinking&hl=tr&source=gbs_navlinks_s
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
4) |
Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Mezunlar anestezi ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
|
6) |
Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
|
7) |
Mezunlar anestezi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
|
8) |
Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. |
|
9) |
Mezunlar anestezi uygulaması öncesi ve sonrası değerlendirme, uygulama öncesi malzeme ve ilaç hazırlığı ile monitorizasyonu gerçekleştirme işlemlerini yapar. |
|
10) |
Mezunlar anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapar. |
|
11) |
Mezunlar insan organizmasını oluşturan organ ve sistemlerin temel işleyiş mekanizmalarını ve anestezide kullanılan ilaçların bu sistemlere etkilerini ve yan etkilerini bilir. |
|
12) |
Mezunlar cerrahi girişim sonunda hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve tüm süreçlerde hasta güvenliğini sağlar. |
|
13) |
Mezunlar, Anestezi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
|
14) |
Mezunlar anestezi teknikerinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olup yeterli mesleki bilgi ve beceriye sahip, hasta güvenliğini ve haklarını ön planda tutarak, etkin iletişim ile birlikte aktif ekip çalışması gerçekleştirebilen, mesleki bilgi düzeyini sürekli öğrenmeyi ve geliştirmeyi hedefleyen niteliklere sahiptir. |
|