Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
"Introduction of the course. Education, definition of learning, place and importance of education in midwifery" |
"Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul.
Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014.
Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
|
2) |
"Teaching principles and approaches Factors affecting education Readiness to learn Educational features Educational environment" |
"Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul.
Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014.
Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
|
3) |
"Education-teaching-learning fields and theories" |
"Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul.
Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014.
Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
|
4) |
"The steps of the education-teaching process a. Determining the need for education. The importance and features of clinical practices b. Setting goals (writing cognitive, affective, psychomotor goals)" |
"Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul.
Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014.
Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
|
5) |
"Teaching methods" |
"Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul.
Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014.
Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
|
6) |
"Teaching equipment" |
"Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul.
Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014.
Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
|
7) |
Midterm |
|
8) |
"Measurement and evaluation in education" |
"Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul.
Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014.
Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
|
9) |
"Measurement and evaluation in education" |
"Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul.
Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014.
Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
|
10) |
"Education program / curriculum, education program, course program features" |
"Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul.
Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014.
Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
|
11) |
"Health education: Individual, family, community education (Patient-healthy)" |
"Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul.
Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014.
Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
|
12) |
"Health education: Individual, family, community education (Patient-healthy)" |
"Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul.
Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014.
Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
|
13) |
"Professional Training (Continuing Education, In-Service Training, Orientation Program)" |
"Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul.
Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014.
Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
|
14) |
"Professional Training (Continuing Education, In-Service Training, Orientation Program)" |
"Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul.
Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014.
Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
|
15) |
Changing and Evolving Learning and Education Methods (Artificial intelligence, virtual reality and simulation) |
"Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul.
Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014.
Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
|
16) |
Course Assessment |
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Have the theoretical knowledge and skills to fulfill their roles and responsibilities related to the midwifery discipline. |
5 |
2) |
Have the ability to identify, define, decide, problem-solve, problem-solving, critical thinking, and leadership skills in midwifery practice and selects and applies appropriate analysis and intervention approaches. |
5 |
3) |
Have the ability to understand, interpret, and solve problems related to pregnancy, childbirth, and postpartum care of women and newborns with a holistic perspective and contemporary methods. |
|
4) |
To have strong communication and effective working skills both within and between disciplines individually. |
|
5) |
Takes at least two out-of-field courses in the education program. |
|
6) |
Have the ability to develop, select, and use up-to-date and functional tools related to the midwifery profession, as well as the ability to use information technologies effectively. |
|
7) |
Have the ability to communicate verbally and in writing in Turkish and knows at least one foreign language. |
5 |
8) |
Takes part in scientific and social projects in individual and professional development, follows developments in science and technology, and adopts lifelong learning and continuous development as a principle. |
|
9) |
Has the ability to design studies related to the midwifery discipline, collect data, analyze, interpret, and report the results. |
5 |
10) |
To be aware of the universal and social effects and legal consequences of midwifery practices. |
5 |
11) |
Provides rights-based and individual-centered care by adopting professional ethical principles and values. |
5 |