Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Gelişimsel yetersizlik; iletişim ve dil bozuklukları
|
1) O'grady, W. (2005). How children learn language. Cambridge University Press.
2) Clark, E. V., & Casillas, M. (2015). First language acquisition. In The Routledge handbook of linguistics (pp. 311-328). Routledge. |
2) |
Tarama, değerlenidrme ilke ve yöntemleri; veri toplama teknikleri; görüşme, gözlem; tanı testleri, ekip çalışması;
|
1) O'grady, W. (2005). How children learn language. Cambridge University Press.
2) Clark, E. V., & Casillas, M. (2015). First language acquisition. In The Routledge handbook of linguistics (pp. 311-328). Routledge. |
3) |
Dil bozukluklarında müdahale yaklaşımları; klinisyen merkezli yaklaşımlar;
|
1) O'grady, W. (2005). How children learn language. Cambridge University Press.
2) Clark, E. V., & Casillas, M. (2015). First language acquisition. In The Routledge handbook of linguistics (pp. 311-328). Routledge. |
4) |
Dil bozukluklarında müdahale yaklaşımları; çocuk merkezli yaklaşımlar;
|
1) O'grady, W. (2005). How children learn language. Cambridge University Press.
2) Clark, E. V., & Casillas, M. (2015). First language acquisition. In The Routledge handbook of linguistics (pp. 311-328). Routledge. |
5) |
Gelişimsel ve kazanılmış dil bozuklukları, iki dillilik ve dil bozuklukları; gecikmiş dil ve konuşma; ayırıcı tanı
|
1) O'grady, W. (2005). How children learn language. Cambridge University Press.
2) Clark, E. V., & Casillas, M. (2015). First language acquisition. In The Routledge handbook of linguistics (pp. 311-328). Routledge. |
6) |
Otizmli bireylerde iletişim ve dil bozukluğu özellikleri ve ayırıcı tanı
|
1) O'grady, W. (2005). How children learn language. Cambridge University Press.
2) Clark, E. V., & Casillas, M. (2015). First language acquisition. In The Routledge handbook of linguistics (pp. 311-328). Routledge. |
7) |
Özgül dil bozukluğu ve komorbidite durumlarında ayırıcı tanı
|
1) O'grady, W. (2005). How children learn language. Cambridge University Press.
2) Clark, E. V., & Casillas, M. (2015). First language acquisition. In The Routledge handbook of linguistics (pp. 311-328). Routledge. |
8) |
Ara sınav
|
1) O'grady, W. (2005). How children learn language. Cambridge University Press.
2) Clark, E. V., & Casillas, M. (2015). First language acquisition. In The Routledge handbook of linguistics (pp. 311-328). Routledge. |
9) |
Öğrenme bozukluğunda dil özellikleri ve ayırıcı tanı
|
1) O'grady, W. (2005). How children learn language. Cambridge University Press.
2) Clark, E. V., & Casillas, M. (2015). First language acquisition. In The Routledge handbook of linguistics (pp. 311-328). Routledge. |
10) |
Erken müdahale yöntemleri ve ortamları
|
1) O'grady, W. (2005). How children learn language. Cambridge University Press.
2) Clark, E. V., & Casillas, M. (2015). First language acquisition. In The Routledge handbook of linguistics (pp. 311-328). Routledge. |
11) |
Aile çalışmaları
|
1) O'grady, W. (2005). How children learn language. Cambridge University Press.
2) Clark, E. V., & Casillas, M. (2015). First language acquisition. In The Routledge handbook of linguistics (pp. 311-328). Routledge. |
12) |
Erken müdahale programı hazırlama
|
1) O'grady, W. (2005). How children learn language. Cambridge University Press.
2) Clark, E. V., & Casillas, M. (2015). First language acquisition. In The Routledge handbook of linguistics (pp. 311-328). Routledge. |
13) |
Klinik gözlem ve vaka çalışmaları
|
1) O'grady, W. (2005). How children learn language. Cambridge University Press.
2) Clark, E. V., & Casillas, M. (2015). First language acquisition. In The Routledge handbook of linguistics (pp. 311-328). Routledge. |
14) |
Klinik gözlem ve vaka çalışmaları
|
1) O'grady, W. (2005). How children learn language. Cambridge University Press.
2) Clark, E. V., & Casillas, M. (2015). First language acquisition. In The Routledge handbook of linguistics (pp. 311-328). Routledge. |
15) |
Klinik gözlem ve vaka çalışmaları
|
1) O'grady, W. (2005). How children learn language. Cambridge University Press.
2) Clark, E. V., & Casillas, M. (2015). First language acquisition. In The Routledge handbook of linguistics (pp. 311-328). Routledge. |
16) |
Final Sınavı
|
1) O'grady, W. (2005). How children learn language. Cambridge University Press.
2) Clark, E. V., & Casillas, M. (2015). First language acquisition. In The Routledge handbook of linguistics (pp. 311-328). Routledge. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. |
5 |
2) |
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. |
5 |
3) |
Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. |
5 |
4) |
Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. |
5 |
5) |
Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. |
5 |
6) |
Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
5 |
7) |
Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. |
5 |
8) |
Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. |
5 |
9) |
Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. |
5 |
10) |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
5 |