DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1211211001
Ders İsmi: Mesleki İngilizce-I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Merve SAVAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Ayşe Nur KOÇAK
Öğr.Gör. Işıl ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin 4 dil becerilerini geliştirerek akademik ve mesleki alandaki çalışmalarında kendi branşlarındaki global literatürü takip edebilme ve yine kendi branşlarındaki uluslararası konferans vb aktiviteleri İngilizce dilinde takip edebilecek dil seviyesine gelmelerini sağlama.
Dersin İçeriği: Dinleme, okuma, yazma ve konuşma yeteneklerini geliştirecek ders materyalleri, aktiviteler ve çalışmalar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Interchange II Ünite 1: Good memories. People; childhood memories. https://www.speech-language-therapy.com/index.php?option=com_content&view=featured&Itemid=101 Topbaş, S. & Maviş, İ. (2020). Dil ve Konuşma Terapisi İngilizce Türkçe Terimler Sözlüğü. Detay Yayıncılık. Ankara.
2) Ünite 1 devam. https://www.speech-language-therapy.com/index.php?option=com_content&view=featured&Itemid=101 Topbaş, S. & Maviş, İ. (2020). Dil ve Konuşma Terapisi İngilizce Türkçe Terimler Sözlüğü. Detay Yayıncılık. Ankara.
3) Ünite 2: Life in the city. Transportations; transportation problems; city services. https://www.speech-language-therapy.com/index.php?option=com_content&view=featured&Itemid=101 Topbaş, S. & Maviş, İ. (2020). Dil ve Konuşma Terapisi İngilizce Türkçe Terimler Sözlüğü. Detay Yayıncılık. Ankara.
4) Ünite 2 devam. Ünite 3: Making changes. Houses and apartments; lifestyle changes; wishes. https://www.speech-language-therapy.com/index.php?option=com_content&view=featured&Itemid=101 Topbaş, S. & Maviş, İ. (2020). Dil ve Konuşma Terapisi İngilizce Türkçe Terimler Sözlüğü. Detay Yayıncılık. Ankara.
5) Ünite 3 devam. https://www.speech-language-therapy.com/index.php?option=com_content&view=featured&Itemid=101 Topbaş, S. & Maviş, İ. (2020). Dil ve Konuşma Terapisi İngilizce Türkçe Terimler Sözlüğü. Detay Yayıncılık. Ankara.
6) Ünite 4: Have you ever tried it? Food; recipes; cooking instructions; cooking methods. https://www.speech-language-therapy.com/index.php?option=com_content&view=featured&Itemid=101 Topbaş, S. & Maviş, İ. (2020). Dil ve Konuşma Terapisi İngilizce Türkçe Terimler Sözlüğü. Detay Yayıncılık. Ankara.
7) Ara sınav. https://www.speech-language-therapy.com/index.php?option=com_content&view=featured&Itemid=101 Topbaş, S. & Maviş, İ. (2020). Dil ve Konuşma Terapisi İngilizce Türkçe Terimler Sözlüğü. Detay Yayıncılık. Ankara.
8) Ünite 4 devam. Ünite 5: Hit the road! Travel; vacations; plans. https://www.speech-language-therapy.com/index.php?option=com_content&view=featured&Itemid=101 Topbaş, S. & Maviş, İ. (2020). Dil ve Konuşma Terapisi İngilizce Türkçe Terimler Sözlüğü. Detay Yayıncılık. Ankara.
9) Ünite 5 devam. https://www.speech-language-therapy.com/index.php?option=com_content&view=featured&Itemid=101 Topbaş, S. & Maviş, İ. (2020). Dil ve Konuşma Terapisi İngilizce Türkçe Terimler Sözlüğü. Detay Yayıncılık. Ankara.
10) Ünite 6: Sure I'll do it. Complaints; household chores; requests; excuses; apologies. https://www.speech-language-therapy.com/index.php?option=com_content&view=featured&Itemid=101 Topbaş, S. & Maviş, İ. (2020). Dil ve Konuşma Terapisi İngilizce Türkçe Terimler Sözlüğü. Detay Yayıncılık. Ankara.
11) Ünite 6 devam. https://www.speech-language-therapy.com/index.php?option=com_content&view=featured&Itemid=101 Topbaş, S. & Maviş, İ. (2020). Dil ve Konuşma Terapisi İngilizce Türkçe Terimler Sözlüğü. Detay Yayıncılık. Ankara.
12) Ünite 7: What do you use this for? Technology; instructions. https://www.speech-language-therapy.com/index.php?option=com_content&view=featured&Itemid=101 Topbaş, S. & Maviş, İ. (2020). Dil ve Konuşma Terapisi İngilizce Türkçe Terimler Sözlüğü. Detay Yayıncılık. Ankara.
13) Ünite 7 devam. Ünite 8: Time to celebrate! Holidays; festivals; customs; celebrations. https://www.speech-language-therapy.com/index.php?option=com_content&view=featured&Itemid=101 Topbaş, S. & Maviş, İ. (2020). Dil ve Konuşma Terapisi İngilizce Türkçe Terimler Sözlüğü. Detay Yayıncılık. Ankara.
14) Ünite 8 devam. https://www.speech-language-therapy.com/index.php?option=com_content&view=featured&Itemid=101 Topbaş, S. & Maviş, İ. (2020). Dil ve Konuşma Terapisi İngilizce Türkçe Terimler Sözlüğü. Detay Yayıncılık. Ankara.
15) Genel tekrar. https://www.speech-language-therapy.com/index.php?option=com_content&view=featured&Itemid=101 Topbaş, S. & Maviş, İ. (2020). Dil ve Konuşma Terapisi İngilizce Türkçe Terimler Sözlüğü. Detay Yayıncılık. Ankara.
16) Final https://www.speech-language-therapy.com/index.php?option=com_content&view=featured&Itemid=101 Topbaş, S. & Maviş, İ. (2020). Dil ve Konuşma Terapisi İngilizce Türkçe Terimler Sözlüğü. Detay Yayıncılık. Ankara.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: https://www.speech-language-therapy.com/index.php?option=com_content&view=featured&Itemid=101
Topbaş, S. & Maviş, İ. (2020). Dil ve Konuşma Terapisi İngilizce Türkçe Terimler Sözlüğü. Detay Yayıncılık. Ankara.
Diğer Kaynaklar: https://www.speech-language-therapy.com/index.php?option=com_content&view=featured&Itemid=101
Topbaş, S. & Maviş, İ. (2020). Dil ve Konuşma Terapisi İngilizce Türkçe Terimler Sözlüğü. Detay Yayıncılık. Ankara.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar.
2) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar.
3) Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar.
4) Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır.
5) Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur.
6) Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
7) Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir.
8) Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar.
9) Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır.
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. 2
2) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. 2
3) Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. 2
4) Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. 2
5) Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. 3
6) Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 3
7) Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. 4
8) Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. 4
9) Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. 3
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 10 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Ödevler 13 2 26
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 90