Dersin Amacı: |
Mikroişlemcilerin tanıtılması ve yaygın olarak kullanılanlarının yapılarının, programlama dillerinin öğretilmesi ve uygulamalar. |
Dersin İçeriği: |
Mikroişlemci, mikrobilgisayar nedir, asembler dili, makine dili, kaydediciler, donanım yapıları, RAM, ROM, EPROM, EEPROM,hafıza yapıları , mikroişlemci iç yapısının incelenmesi, mikroişlemci aritmetik mantık ve kontrol ünitesi, akümülatör yapısı, mikroişlemci veri yolu, data yolu yapısı, mikrobilgisayar dizaynı, adresleme mantığı, makine dilindeki komutların mikrobilgisayar üzerinde çalışması, 8080, 8085 asembler dili, asembler dili makine dili dönüşümleri, assembler dili komutları, analog ve dijital dönüştürücüler, 8086, 80286, 16 bitlik mikroişlemciler, adresleme modları, kesme yapıları, portların kullanımı, korumalı mod adresleme yapısı, PIC. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bilgisayarların tarihi, vakum tüpler,transistorler, tümleşik devreler, intel ve motorola ailesi |
Mikroişlemciler ve Bilgisayarlar - Doç.Dr.Haluk Gümüşkaya, Alfa Yayınları |
2) |
Hafıza temelleri ve hafıza organizasyonu, flip-flop, ortak yol, RAM, ROM, EPROM yapıları |
Mikroişlemciler ve Bilgisayarlar - Doç.Dr.Haluk Gümüşkaya, Alfa Yayınları |
3) |
Mikroişlemci mimarisi ve çalışması, 8085 8-bit mikroişlemcisi yapısı, 8255 tümdevresi |
Mikroişlemciler ve Bilgisayarlar - Doç.Dr.Haluk Gümüşkaya, Alfa Yayınları |
4) |
16-bit mikroişlemciler, 8086-8088, lojik ve fiziksel hafız |
Mikroişlemciler ve Bilgisayarlar - Doç.Dr.Haluk Gümüşkaya, Alfa Yayınları |
5) |
8-bit mikroişlemcilerde adresleme modları |
Mikroişlemciler ve Bilgisayarlar - Doç.Dr.Haluk Gümüşkaya, Alfa Yayınları |
6) |
16-bit mikroişlemcilerde adresleme modları, veri adresleme modları, program hafıza adresleme modları |
Mikroişlemciler ve Bilgisayarlar - Doç.Dr.Haluk Gümüşkaya, Alfa Yayınları |
7) |
Veri transfer komutları, adres yükleme komutları, dizi(string) komutları |
Mikroişlemciler ve Bilgisayarlar - Doç.Dr.Haluk Gümüşkaya, Alfa Yayınları |
8) |
Ara Sınav |
Mikroişlemciler ve Bilgisayarlar - Doç.Dr.Haluk Gümüşkaya, Alfa Yayınları |
9) |
Dizi karşılaştırma,program kontrol komutları,dallanma komutları,alt programlar |
Mikroişlemciler ve Bilgisayarlar - Doç.Dr.Haluk Gümüşkaya, Alfa Yayınları |
10) |
Aritmetik ve lojik komutları, toplama,çıkarma, bölme, çarpma, karşılaştırma,ve, veya,kaydırma,döndürme |
Mikroişlemciler ve Bilgisayarlar - Doç.Dr.Haluk Gümüşkaya, Alfa Yayınları |
11) |
Kesmelere giriş, yazılım kesmeleri, donanım kesmeleri |
Mikroişlemciler ve Bilgisayarlar - Doç.Dr.Haluk Gümüşkaya, Alfa Yayınları |
12) |
8085 mikroişlemcisi yazılım programlama örnekleri, 8085 simülatör kullanımı |
Mikroişlemciler ve Bilgisayarlar - Doç.Dr.Haluk Gümüşkaya, Alfa Yayınları |
13) |
80286 mikroişlemcisi yazılım programlama örnekleri |
Mikroişlemciler ve Bilgisayarlar - Doç.Dr.Haluk Gümüşkaya, Alfa Yayınları |
14) |
PIC ile ilgili temel kavramlar, PIC ile mikroişlemciler arasındaki farklar,üstünlükler, komutlar |
Mikroişlemciler ve Bilgisayarlar - Doç.Dr.Haluk Gümüşkaya, Alfa Yayınları |
15) |
PIC16F84 uygulamaları
|
Mikroişlemciler ve Bilgisayarlar - Doç.Dr.Haluk Gümüşkaya, Alfa Yayınları |
16) |
final |
Mikroişlemciler ve Bilgisayarlar - Doç.Dr.Haluk Gümüşkaya, Alfa Yayınları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1.1 Matematik ve fen bilimleri gibi konularda yeterli bilgi birikimi |
|
2) |
1.2 Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
3) |
1.3 Matematik ve fen bilimleri gibi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi |
|
4) |
2.1 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
|
5) |
2.2 Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
|
6) |
3.1 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi |
|
7) |
3.2 Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
|
8) |
4.1 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi |
|
9) |
4.2 Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi |
|
10) |
5.1 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi |
|
11) |
5.2 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney yapma becerisi |
|
12) |
5.3 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için veri toplama becerisi |
|
13) |
5.4 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi |
|
14) |
6.1 Disiplin içi bireysel çalışma becerisi |
|
15) |
6.2 Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi |
|
16) |
6.3 Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi |
|
17) |
7.1 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve sunum yapabilme becerisi |
|
18) |
7.2 En az bir yabancı dil bilgisi |
|
19) |
7.3 Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama becerisi |
|
20) |
7.4 Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi |
|
21) |
7.5 Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi |
|
22) |
8.1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliği bilinci |
|
23) |
8.2 Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
|
24) |
9.1 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
|
25) |
9.2 Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi |
|
26) |
10.1 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi |
|
27) |
10.2 Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık |
|
28) |
10.3 Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi |
|
29) |
11.1 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi |
|
30) |
11.2 Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
|
31) |
12.1 Ayrık matematik konusunda bilgi sahip olmak |
|