İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1313002014 | ||||||||
Ders İsmi: | Comparative Literature | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Gülşen SAYIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, dünya edebiyatında ortaya çıkmış edebiyat akımlarını, belirli dönemleri, yazınsal türleri, temalar, teknikler ve etkileri dilsel ve ulusal sınırları aşarak "kültür" tanımı ve kavramı çerçevesinde karşılaştırmalı olarak ele alma ve inceleme yöntemlerini tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği: | Karşılatırmalı edebiyat alanındaki tamel kavramlar, dünya edebiyatlarından farklı edebi türler, akımlar, yazarlar, edebiyat metinlerinin sinemada, müzikte ve benzeri farklı gösterge sistemlerinde uyarlanması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Amaç ve Hedefleri; Ders kazanımları Karşılaştırmalı Edebiyat Nedir? Kavramlar. | YOK |
2) | Shakespeare'in diğer yazarlar üzerine etkisi Shakespeare, Sonnet 29 (16.yy.) Mathew Arnold, "Dover Kumsalı" (19.yy.) | Okuma Ödevi: Shakespeare, Sonnet 29 (16.yy.) Mathew Arnold, "Dover Kumsalı" (19.yy.) |
3) | İmgelerin Karşılaştırılması Ted Hughes, "Full Moon and Little Frieda" Adrienne Rich’s "Amends" | Okuma Ödevi: Ted Hughes’s "Full Moon and Little Frieda" Adrienne Rich’s "Amends" |
4) | Farklı dönemlerde ve kültürlerde ortak temalar: Kadının toplumdaki yeri Euripides’s "Medea" (Ancient Greek) Güngör Dilmen’s "Kurban" (1967) Marina Carr’s "By the Bog of Cats" (1998) | Okuma Ödevi: Euripides’s "Medea" (Ancient Greek) Güngör Dilmen’s "Kurban" (1967) |
5) | Marina Carr’s By the Bog of Cats (1998) | Okuma Ödevi: Marina Carr’s By the Bog of Cats (1998) |
6) | Thematik Karşılaştırma: Toplumlar ve Sahte Kahramanlık Teması John Millington Synge’s "A Playboy of the Western World" (1907) Haldun Taner’s "Keşanlı Ali Destanı"(1964) | Okuma Ödevi: John Millington Synge’s "A Playboy of the Western World" (1907) Haldun Taner’s "Keşanlı Ali Destanı"(1964) |
7) | John Millington Synge’s "A Playboy of the Western World" (1907) Haldun Taner’s "Keşanlı Ali Destanı"(1964) | John Millington Synge’s "A Playboy of the Western World" (1907) Haldun Taner’s "Keşanlı Ali Destanı"(1964) |
8) | VİZE HAFTASI | - |
9) | Ütopya/Distopya Shirley Jackson’s "The Lottery" (1948) Ursula Le Guin’s "The Ones Who Walk Away from Omelas" (1973) | Okuma Ödevi: Shirley Jackson’s "The Lottery" (1948) Ursula Le Guin’s "The Ones Who Walk Away from Omelas" (1973) |
10) | Karşılaştırmalı Edebiyatın alt kolu olarak Edebiyat Çevirileri. Shakespeare'den "Sone 66 " Can Yücel çevirisiyle "Sone 66". | Okuma Ödevi: Shakespeare'den "Sone 66 " Can Yücel çevirisi "Sone 66". |
11) | Diğer sanatlarda (gösterge sistemlerinde) edebiyat yapıtlarının uyarlanması Shakespeare’in "Romeo and Juliet" oyunu Baz Luhrmann'ın "William Shakespeare’s Romeo+Juliet"(1996) film uyarlaması | Okuma Ödevi: Shakespeare’in "Romeo and Juliet" oyunu |
12) | Shakespeare’in "Romeo and Juliet" oyununun film uyarlaması. Baz Luhrman'dan "Romeo ve Juliet". | Baz Luhrman'dan "Romeo ve Juliet" filminin izlenmesi. |
13) | Şiir'den Animasyona Nazım Hikmet'in "Salkımsöğüt" şiirinin animasyon versiyonu ile göstergelerarası çeviri ve karşılaştırma | Okuma Ödevi: Nazım Hikmet'in "Salkımsöğüt" şiiri |
14) | Genel Değerlendirme | |
15) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | "The Princeton Sourcebook in Comparative Literature" DAVID DAMROSCH - NATALIE MELAS - MBONGISENI BUTHELEZI, rinceton University Press (June 8, 2021). "Comparative Literature: A Critical Introduction"- Susan Bassnett. Blackwell Publishers; 1st edition, 1993. "Comparative Literature: A Very Short Introduction".Ben Hutchinson. Oxford University Press, 2018. |
Diğer Kaynaklar: | "The Princeton Sourcebook in Comparative Literature" DAVID DAMROSCH - NATALIE MELAS - MBONGISENI BUTHELEZI, rinceton University Press (June 8, 2021). "Comparative Literature: A Critical Introduction"- Susan Bassnett. Blackwell Publishers; 1st edition, 1993. "Comparative Literature: A Very Short Introduction".Ben Hutchinson. Oxford University Press, 2018. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
6 |
3 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. | |||||||||||||
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. | |||||||||||||
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. | |||||||||||||
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. | |||||||||||||
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır | |||||||||||||
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. | |||||||||||||
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. | |||||||||||||
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||||||
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. | |||||||||||||
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | |
2) | İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. | |
3) | İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. | |
4) | İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
5) | Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. | |
6) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. | |
7) | Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. | |
8) | İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır | |
9) | Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. | |
10) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. | |
11) | Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
12) | Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |
13) | Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. | |
14) | Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 30 |
Ödev | 8 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 8 | 56 |
Ödevler | 4 | 18 | 72 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 180 |