İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1313121004 | ||||||||
Ders İsmi: | Introduction to The Short Story | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Gülşen SAYIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Merve ATASOY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı kısa hikaye türünde yazılmış eserleri incelemek ve tartışmak için kullanılan terminolojiyi tanıtmak ve farklı kültür ve dönemlerden eserleri incelemektir. |
Dersin İçeriği: | Guy de Maupassant, “The Necklace” (1884) Anton Chekhov, “Misery” (1886) Edgar Allan Poe, “The Tell-Tale Heart” (1843) Charlotte Perkins Gilman, “The Yellow Wallpaper” (1892) James Joyce, “Eveline” (1904) Katherine Mansfield, “Bliss” (1918) Franz Kafka, "A Hunger Artist" (1922) William Faulkner, “That Evening Sun” (1931) Edith Wharton, "The Roman Fever" (1934) Shirley Jackson, “The Lottery” (1948) Samira Azzam, "Tears for Sale" (1954) Flannery O Connor, “The Life You Save May Be Your Own” (1955) Gabriel Garcia Marquez, “The Handsomest Drowned Man in the World” (1968) Ursula LeGuin, “The Ones Who Walk Away from Omelas” (1973) Jamaica Kinkaid, "Girl" (1978) Grace Paley, “A Conversation with My Father” (1972) Margaret Atwood, “Happy Endings” (1983) Sait Faik Abasıyanık, "A Dot on the Map" (1952) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Guy de Maupassant - "The Necklace" | |
3) | Anton Chekhov, "Misery" / Edgar Allan Poe, “The Tell-Tale Heart” | |
4) | Charlotte Perkins Gilman, “The Yellow Wallpaper” | |
5) | James Joyce, “Eveline” / Katherine Mansfield, “Bliss” | |
6) | Franz Kafka, “A Hunger Artist” | |
7) | William Faulkner, “That Evening Sun” | |
8) | Edith Wharton, “The Roman Fever” | |
9) | Ara sınav | |
10) | Shirley Jackson, “The Lottery” / Samira Azzam, “Tears for Sale” | |
11) | Flannery O Connor, “The Life You Save May Be Your Own” | |
12) | Gabriel Garcia Marquez, “The Handsomest Drowned Man in the World” | |
13) | Ursula LeGuin, “The Ones Who Walk Away from Omelas” / Jamaica Kinkaid, "Girl" | |
14) | Grace Paley, “A Conversation with My Father” / Margaret Atwood, “Happy Endings” | |
15) | Sait Faik Abasıyanık, "A Dot on the Map" | |
16) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Guy de Maupassant, “The Necklace” (1884) Anton Chekhov, “Misery” (1886) Edgar Allan Poe, “The Tell-Tale Heart” (1843) Charlotte Perkins Gilman, “The Yellow Wallpaper” (1892) James Joyce, “Eveline” (1904) Katherine Mansfield, “Bliss” (1918) Franz Kafka, "A Hunger Artist" (1922) William Faulkner, “That Evening Sun” (1931) Edith Wharton, "The Roman Fever" (1934) Shirley Jackson, “The Lottery” (1948) Samira Azzam, "Tears for Sale" (1954) Flannery O Connor, “The Life You Save May Be Your Own” (1955) Gabriel Garcia Marquez, “The Handsomest Drowned Man in the World” (1968) Ursula LeGuin, “The Ones Who Walk Away from Omelas” (1973) Jamaica Kinkaid, "Girl" (1978) Grace Paley, “A Conversation with My Father” (1972) Margaret Atwood, “Happy Endings” (1983) Sait Faik Abasıyanık, "A Dot on the Map" (1952) |
Diğer Kaynaklar: | Guy de Maupassant, “The Necklace” (1884) Anton Chekhov, “Misery” (1886) Edgar Allan Poe, “The Tell-Tale Heart” (1843) Charlotte Perkins Gilman, “The Yellow Wallpaper” (1892) James Joyce, “Eveline” (1904) Katherine Mansfield, “Bliss” (1918) Franz Kafka, "A Hunger Artist" (1922) William Faulkner, “That Evening Sun” (1931) Edith Wharton, "The Roman Fever" (1934) Shirley Jackson, “The Lottery” (1948) Samira Azzam, "Tears for Sale" (1954) Flannery O Connor, “The Life You Save May Be Your Own” (1955) Gabriel Garcia Marquez, “The Handsomest Drowned Man in the World” (1968) Ursula LeGuin, “The Ones Who Walk Away from Omelas” (1973) Jamaica Kinkaid, "Girl" (1978) Grace Paley, “A Conversation with My Father” (1972) Margaret Atwood, “Happy Endings” (1983) Sait Faik Abasıyanık, "A Dot on the Map" (1952) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. | |||||||||||||
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. | |||||||||||||
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. | |||||||||||||
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. | |||||||||||||
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır | |||||||||||||
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. | |||||||||||||
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. | |||||||||||||
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||||||
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. | |||||||||||||
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | |
2) | İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. | |
3) | İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. | |
4) | İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
5) | Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. | |
6) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. | |
7) | Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. | |
8) | İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır | |
9) | Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. | |
10) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. | |
11) | Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
12) | Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |
13) | Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. | |
14) | Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Küçük Sınavlar | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 217 |