İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1313121004
Ders İsmi: Introduction to The Short Story
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Gülşen SAYIN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Merve ATASOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı kısa hikaye türünde yazılmış eserleri incelemek ve tartışmak için kullanılan terminolojiyi tanıtmak ve farklı kültür ve dönemlerden eserleri incelemektir.
Dersin İçeriği: Guy de Maupassant, “The Necklace” (1884)
Anton Chekhov, “Misery” (1886)
Edgar Allan Poe, “The Tell-Tale Heart” (1843)
Charlotte Perkins Gilman, “The Yellow Wallpaper” (1892)
James Joyce, “Eveline” (1904)
Katherine Mansfield, “Bliss” (1918)
Franz Kafka, "A Hunger Artist" (1922)
William Faulkner, “That Evening Sun” (1931)
Edith Wharton, "The Roman Fever" (1934)
Shirley Jackson, “The Lottery” (1948)
Samira Azzam, "Tears for Sale" (1954)
Flannery O Connor, “The Life You Save May Be Your Own” (1955)
Gabriel Garcia Marquez, “The Handsomest Drowned Man in the World” (1968)
Ursula LeGuin, “The Ones Who Walk Away from Omelas” (1973)
Jamaica Kinkaid, "Girl" (1978)
Grace Paley, “A Conversation with My Father” (1972)
Margaret Atwood, “Happy Endings” (1983)
Sait Faik Abasıyanık, "A Dot on the Map" (1952)



Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler kısa hikaye türünün temel ögelerine dair bilgi sahibi olurlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler kısa hikaye türünde yazılmış eserleri inceleyebilirler.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Guy de Maupassant - "The Necklace"
3) Anton Chekhov, "Misery" / Edgar Allan Poe, “The Tell-Tale Heart”
4) Charlotte Perkins Gilman, “The Yellow Wallpaper”
5) James Joyce, “Eveline” / Katherine Mansfield, “Bliss”
6) Franz Kafka, “A Hunger Artist”
7) William Faulkner, “That Evening Sun”
8) Edith Wharton, “The Roman Fever”
9) Ara sınav
10) Shirley Jackson, “The Lottery” / Samira Azzam, “Tears for Sale”
11) Flannery O Connor, “The Life You Save May Be Your Own”
12) Gabriel Garcia Marquez, “The Handsomest Drowned Man in the World”
13) Ursula LeGuin, “The Ones Who Walk Away from Omelas” / Jamaica Kinkaid, "Girl"
14) Grace Paley, “A Conversation with My Father” / Margaret Atwood, “Happy Endings”
15) Sait Faik Abasıyanık, "A Dot on the Map"
16) Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Guy de Maupassant, “The Necklace” (1884)
Anton Chekhov, “Misery” (1886)
Edgar Allan Poe, “The Tell-Tale Heart” (1843)
Charlotte Perkins Gilman, “The Yellow Wallpaper” (1892)
James Joyce, “Eveline” (1904)
Katherine Mansfield, “Bliss” (1918)
Franz Kafka, "A Hunger Artist" (1922)
William Faulkner, “That Evening Sun” (1931)
Edith Wharton, "The Roman Fever" (1934)
Shirley Jackson, “The Lottery” (1948)
Samira Azzam, "Tears for Sale" (1954)
Flannery O Connor, “The Life You Save May Be Your Own” (1955)
Gabriel Garcia Marquez, “The Handsomest Drowned Man in the World” (1968)
Ursula LeGuin, “The Ones Who Walk Away from Omelas” (1973)
Jamaica Kinkaid, "Girl" (1978)
Grace Paley, “A Conversation with My Father” (1972)
Margaret Atwood, “Happy Endings” (1983)
Sait Faik Abasıyanık, "A Dot on the Map" (1952)




Diğer Kaynaklar: Guy de Maupassant, “The Necklace” (1884)
Anton Chekhov, “Misery” (1886)
Edgar Allan Poe, “The Tell-Tale Heart” (1843)
Charlotte Perkins Gilman, “The Yellow Wallpaper” (1892)
James Joyce, “Eveline” (1904)
Katherine Mansfield, “Bliss” (1918)
Franz Kafka, "A Hunger Artist" (1922)
William Faulkner, “That Evening Sun” (1931)
Edith Wharton, "The Roman Fever" (1934)
Shirley Jackson, “The Lottery” (1948)
Samira Azzam, "Tears for Sale" (1954)
Flannery O Connor, “The Life You Save May Be Your Own” (1955)
Gabriel Garcia Marquez, “The Handsomest Drowned Man in the World” (1968)
Ursula LeGuin, “The Ones Who Walk Away from Omelas” (1973)
Jamaica Kinkaid, "Girl" (1978)
Grace Paley, “A Conversation with My Father” (1972)
Margaret Atwood, “Happy Endings” (1983)
Sait Faik Abasıyanık, "A Dot on the Map" (1952)


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 20 20
Ödevler 1 20 20
Küçük Sınavlar 5 5 25
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 217