PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | 1312002032 | ||||||||||
Ders İsmi: | Basic Genetics In Psychology | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Genetik, özelliklerin ve davranışların nasıl miras alındığını ve nesiller boyunca aktarıldığını anlamamıza yardımcı olabileceği için psikolojide önemli bir konudur. |
Dersin İçeriği: | Psikolojide temel bir genetik dersi aşağıdaki gibi konuları kapsayabilir: Genetiğe giriş: Bu, DNA, genler, kromozomlar ve genetik varyasyon dahil olmak üzere genetiğin temel kavramlarını kapsayacaktır. Kalıtım kalıpları: Bu, baskın ve resesif kalıtım, X'e bağlı kalıtım ve poligenik kalıtım dahil olmak üzere özelliklerin kalıtıldığı farklı yolları kapsar. Genetik bozukluklar: Bu, kromozomal bozukluklar, tek gen bozuklukları ve çok faktörlü bozukluklar dahil olmak üzere farklı genetik bozukluk türlerini kapsar. Davranış genetiği: Bu, genetiğin kişilik özellikleri, zeka ve zihinsel bozukluklar dahil olmak üzere davranışları etkilemedeki rolünü kapsayacaktır. Epigenetik: Bu, altta yatan DNA dizisindeki değişiklikleri içermeyen gen ekspresyonundaki değişikliklerin incelenmesini kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sinir Sistemine Giris | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon, Bölüm 1, ss. 1-37. |
2) | Sinir Hücreleri | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon, Bölüm 2, ss. 37-69. |
3) | Nörotrasmiterler | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon, Bölüm 2, ss. 37-69. |
4) | Nöroanatomi I | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 3, ss. 66-99. |
5) | Nöroanatomi II | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 5, ss. 120-152. |
6) | Psikofarmakoloji | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 4, ss. 90-118. |
7) | Sinirbilimlerinde Metot | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 5, ss. 120-152. |
8) | Ara Sınav | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. |
9) | Öğrenme ve Hafıza | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 13, ss. 414-455. |
10) | Duygular | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 11, ss. 338-455. |
11) | Stres | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 18, ss. 581-603. |
12) | Psikopatolojinin Biyolojik temelleri: Sizofreni ve Duygudurum Bozuklukları | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 17, ss. 549-579. |
13) | Nöropatoloji | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 16, ss. 513-547 |
14) | Uyku ve Biyolojik Ritimler | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 9, ss. 267-300. |
15) | Final Sınavı | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. |
Ders Notları / Kitaplar: | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. |
Diğer Kaynaklar: | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 8 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 179 |