| PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
| LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31 |
|
| Ders Kodu: | 1312002032 | ||||||||||
| Ders İsmi: | Basic Genetics In Psychology | ||||||||||
| Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||||
| Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
| Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
| Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||||
| Dersi Veren(ler): | |||||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Genetik, özelliklerin ve davranışların nasıl miras alındığını ve nesiller boyunca aktarıldığını anlamamıza yardımcı olabileceği için psikolojide önemli bir konudur. |
| Dersin İçeriği: | Psikolojide temel bir genetik dersi aşağıdaki gibi konuları kapsayabilir: Genetiğe giriş: Bu, DNA, genler, kromozomlar ve genetik varyasyon dahil olmak üzere genetiğin temel kavramlarını kapsayacaktır. Kalıtım kalıpları: Bu, baskın ve resesif kalıtım, X'e bağlı kalıtım ve poligenik kalıtım dahil olmak üzere özelliklerin kalıtıldığı farklı yolları kapsar. Genetik bozukluklar: Bu, kromozomal bozukluklar, tek gen bozuklukları ve çok faktörlü bozukluklar dahil olmak üzere farklı genetik bozukluk türlerini kapsar. Davranış genetiği: Bu, genetiğin kişilik özellikleri, zeka ve zihinsel bozukluklar dahil olmak üzere davranışları etkilemedeki rolünü kapsayacaktır. Epigenetik: Bu, altta yatan DNA dizisindeki değişiklikleri içermeyen gen ekspresyonundaki değişikliklerin incelenmesini kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Sinir Sistemine Giris | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon, Bölüm 1, ss. 1-37. |
| 2) | Sinir Hücreleri | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon, Bölüm 2, ss. 37-69. |
| 3) | Nörotrasmiterler | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon, Bölüm 2, ss. 37-69. |
| 4) | Nöroanatomi I | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 3, ss. 66-99. |
| 5) | Nöroanatomi II | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 5, ss. 120-152. |
| 6) | Psikofarmakoloji | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 4, ss. 90-118. |
| 7) | Sinirbilimlerinde Metot | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 5, ss. 120-152. |
| 8) | Ara Sınav | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. |
| 9) | Öğrenme ve Hafıza | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 13, ss. 414-455. |
| 10) | Duygular | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 11, ss. 338-455. |
| 11) | Stres | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 18, ss. 581-603. |
| 12) | Psikopatolojinin Biyolojik temelleri: Sizofreni ve Duygudurum Bozuklukları | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 17, ss. 549-579. |
| 13) | Nöropatoloji | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 16, ss. 513-547 |
| 14) | Uyku ve Biyolojik Ritimler | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 9, ss. 267-300. |
| 15) | Final Sınavı | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. |
| Ders Notları / Kitaplar: | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. |
| Diğer Kaynaklar: | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||
| 1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |||||||||
| 2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |||||||||
| 3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |||||||||
| 4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |||||||||
| 5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |||||||||
| 6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |||||||||
| 7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |||||||||
| 8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||
| 9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |||||||||
| 10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. | |||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |
| 2) | Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |
| 3) | Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |
| 4) | İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |
| 5) | Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |
| 6) | Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |
| 7) | Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |
| 8) | Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
| 9) | Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |
| 10) | Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
| Anlatım |
| Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 8 | 120 |
| Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 179 | ||