PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | 1312002027 | ||||||||||
Ders İsmi: | Moral Psychology | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders Tanımı: Bu ders ahlaki psikoloji alanına bir giriş sağlar. Öğrenciler, bireylerin nasıl ahlaki yargılarda bulunduklarını, ahlaki akıl yürütmeyi geliştirdiklerini ve ahlaki davranışlarda bulunduklarını anlamak için kullanılan teorik ve ampirik yaklaşımları keşfedeceklerdir. Konular, duyguların, kültürün, sosyalleşmenin ve kişiliğin ahlaki gelişimdeki rolünün yanı sıra durumsal faktörlerin ahlaki karar verme üzerindeki etkisini içerir. Dersin Amaçları ve Hedefleri: Bu dersin sonunda, öğrenciler şunları yapabilecektir: Ahlak psikolojisinde kullanılan teorik ve ampirik yaklaşımları anlamak Ahlaki gelişim ve ahlaki karar verme konusundaki araştırmaları analiz edin ve eleştirin Ahlaki gelişimde duyguların, kültürün, sosyalleşmenin ve kişiliğin rolünü değerlendirmek Durumsal faktörlerin ahlaki karar verme üzerindeki etkisini anlama Gerçek dünyadaki durumlara etik muhakeme uygulayın |
Dersin İçeriği: | Ahlak Psikolojisine Giriş Kursa genel bakış ahlakı tanımlama ahlaki gelişim teorileri Duygular ve Ahlak Ahlaki yargıda duyguların rolü Suçluluk ve utanç gibi ahlaki duygular Empatinin ahlaki davranış üzerindeki etkisi Kültür ve Ahlak Ahlaki değerlerde kültürel farklılıklar Ahlaki gelişim üzerindeki kültürel etkiler Ahlaki gelişimde dinin rolü Sosyalleşme ve Ahlak Ebeveynlik ve ahlaki gelişim Akran etkisi ve ahlaki davranış Medyanın ahlaki gelişim üzerindeki etkisi Kişilik ve Ahlak Kişiliğin ahlaki yargı üzerindeki etkisi Ahlaki kimlik ve benlik kavramı Ahlaki ayrılma ve rasyonalizasyon Durumsal Faktörler ve Ahlak Bağlamın ahlaki karar verme üzerindeki etkisi Ahlaki ikilemler ve etik karar verme Seyirci müdahalesi ve ahlaki davranış Etik Akıl Yürütme Uygulaması Etik ilkeler ve çerçeveler Gerçek dünyadaki durumlara etik muhakeme uygulamak Profesyonel ortamlarda etik karar verme Ahlak Psikolojisinde Güncel Konular Ahlak psikolojisinde ortaya çıkan eğilimler ve tartışmalar Mevcut araştırmanın eleştirileri Alan için gelecekteki yönler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ahlak Psikolojisine Giriş Kursa genel bakış | Haidt, J. (2012). The Righteous Mind: Why Good People are Divided by Politics and Religion. Vintage. |
2) | Ahlakı tanımlama Ahlaki gelişim teorileri | Haidt, J. (2012). The Righteous Mind: Why Good People are Divided by Politics and Religion. Vintage. |
3) | Duygular ve Ahlak | Haidt, J. (2012). The Righteous Mind: Why Good People are Divided by Politics and Religion. Vintage. |
4) | Ahlaki yargıda duyguların rolü Suçluluk ve utanç gibi ahlaki duygular Empatinin ahlaki davranış üzerindeki etkisi | Haidt, J. (2012). The Righteous Mind: Why Good People are Divided by Politics and Religion. Vintage. |
5) | Kültür ve Ahlak Ahlaki değerlerde kültürel farklılıklar | Haidt, J. (2012). The Righteous Mind: Why Good People are Divided by Politics and Religion. Vintage. |
6) | Sosyalleşme ve Ahlak Ebeveynlik ve ahlaki gelişim Akran etkisi ve ahlaki davranış Medyanın ahlaki gelişim üzerindeki etkisi | Haidt, J. (2012). The Righteous Mind: Why Good People are Divided by Politics and Religion. Vintage. |
6) | Cultural influences on moral development | Haidt, J. (2012). The Righteous Mind: Why Good People are Divided by Politics and Religion. Vintage. |
7) | Kişilik ve Ahlak | Haidt, J. (2012). The Righteous Mind: Why Good People are Divided by Politics and Religion. Vintage. |
8) | Ara sınav | Haidt, J. (2012). The Righteous Mind: Why Good People are Divided by Politics and Religion. Vintage. |
9) | Durumsal Faktörler ve Ahlak | Haidt, J. (2012). The Righteous Mind: Why Good People are Divided by Politics and Religion. Vintage. |
10) | Bağlamın ahlaki karar verme üzerindeki etkisi Ahlaki ikilemler ve etik karar verme Seyirci müdahalesi ve ahlaki davranış | Haidt, J. (2012). The Righteous Mind: Why Good People are Divided by Politics and Religion. Vintage. |
11) | Etik Akıl Yürütme Uygulaması Etik ilkeler ve çerçeveler | Haidt, J. (2012). The Righteous Mind: Why Good People are Divided by Politics and Religion. Vintage. |
12) | Gerçek dünyadaki durumlara etik muhakeme uygulamak Profesyonel ortamlarda etik karar verme | Haidt, J. (2012). The Righteous Mind: Why Good People are Divided by Politics and Religion. Vintage. |
13) | Ahlak Psikolojisinde Güncel Konular Ahlak psikolojisinde ortaya çıkan eğilimler ve tartışmalar | Haidt, J. (2012). The Righteous Mind: Why Good People are Divided by Politics and Religion. Vintage. |
14) | Mevcut araştırmanın eleştirileri Alan için gelecekteki yönler | Haidt, J. (2012). The Righteous Mind: Why Good People are Divided by Politics and Religion. Vintage. |
15) | Final | Haidt, J. (2012). The Righteous Mind: Why Good People are Divided by Politics and Religion. Vintage. |
Ders Notları / Kitaplar: | Haidt, J. (2012). The Righteous Mind: Why Good People are Divided by Politics and Religion. Vintage. |
Diğer Kaynaklar: | Haidt, J. (2012). The Righteous Mind: Why Good People are Divided by Politics and Religion. Vintage. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
9 |
8 |
10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 8 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 179 |