PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | 1312002019 | ||||||||||
Ders İsmi: | Selected Topics in Health Psychology | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders sağlık psikolojisi alanında kullanılan temel kavramların aktarılmasını hedeflemektedir. Sağlık psikoloji alanında yapılan araştırmalar ile sağlığı tehdit eden davranışlar (sigara içme, kötü beslenme, fazla alkol tüketimi gibi), stresin hastalık üstündeki etkileri, kronik hastalıklara uyum sağlama yolları ve ölümcül hastalıklarla başa çıkma yolları incelenecektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında, sağlık psikolojisinin temel çalışma konuları olan sağlık davranışları, hastalığı algılama ve uyum sağlama, stresin hastalıklar ile ilişkisi, süreğen, ilerleyici ve ölümcül hastalıklara uyum sağlama konuları ve sağlık psikolojisi alanında kullanılan araştırma yöntemleri öğrencilere tanıtılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı | Taylor, S. E. (2018). Health psychology. McGraw-Hill Education. |
2) | Sağlık Psikolojisine Giriş | Taylor, S. E. (2018). Health psychology. McGraw-Hill Education. |
3) | Vücut Sistemleri | Taylor, S. E. (2018). Health psychology. McGraw-Hill Education. |
4) | Vücut Sistemleri | Taylor, S. E. (2018). Health psychology. McGraw-Hill Education. |
5) | Sağlık Davranışları | Taylor, S. E. (2018). Health psychology. McGraw-Hill Education. |
6) | Sağlık Davranışı Değiştirme Modelleri | Taylor, S. E. (2018). Health psychology. McGraw-Hill Education. |
7) | Sağlığı İyileştiren Davranışlar | Taylor, S. E. (2018). Health psychology. McGraw-Hill Education. |
8) | Ara Sınav | Taylor, S. E. (2018). Health psychology. McGraw-Hill Education. |
9) | Sağlığı Tehdit Eden Davranışlar | Taylor, S. E. (2018). Health psychology. McGraw-Hill Education. |
10) | Stres ve Hastalık | Taylor, S. E. (2018). Health psychology. McGraw-Hill Education. |
11) | Stresle Başa Çıkma | Taylor, S. E. (2018). Health psychology. McGraw-Hill Education. |
12) | Ağrı | Taylor, S. E. (2018). Health psychology. McGraw-Hill Education. |
13) | Süreğen Hastalıkların Yönetimi | Taylor, S. E. (2018). Health psychology. McGraw-Hill Education. |
14) | İlerleyen ve Ölümcül Hastalıklardaki Psikolojik Konular | Taylor, S. E. (2018). Health psychology. McGraw-Hill Education. |
15) | Final Sınavı | Taylor, S. E. (2018). Health psychology. McGraw-Hill Education. |
Ders Notları / Kitaplar: | Taylor, S. E. (2018). Health psychology. McGraw-Hill Education. |
Diğer Kaynaklar: | Taylor, S. E. (2018). Health psychology. McGraw-Hill Education. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 8 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 179 |