Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders tanıtımı |
|
2) |
Dikkat; bilgi işleme hızı |
[1] Dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı ders notları sağlayacaktır.
[2] Dersi veren öğretim üyesi tarafından derslerin ilk haftasında tüm PowerPoint sunumlarını iletecektir.
[3] Dersi veren öğretim üyesi tarafından sınıf içi sunumlar için gerekli materyalleri sağlayacaktır (örneğin anketler, nörobilişsel testler, normatif veri tabloları, test ekipmanları vb.)
|
3) |
Dikkat; bilgi işleme hızı |
[1] Dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı ders notları sağlayacaktır.
[2] Dersi veren öğretim üyesi tarafından derslerin ilk haftasında tüm PowerPoint sunumlarını iletecektir.
[3] Dersi veren öğretim üyesi tarafından sınıf içi sunumlar için gerekli materyalleri sağlayacaktır (örneğin anketler, nörobilişsel testler, normatif veri tabloları, test ekipmanları vb.)
|
4) |
Genel ve çalışma belleği |
[1] Dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı ders notları sağlayacaktır.
[2] Dersi veren öğretim üyesi tarafından derslerin ilk haftasında tüm PowerPoint sunumlarını iletecektir.
[3] Dersi veren öğretim üyesi tarafından sınıf içi sunumlar için gerekli materyalleri sağlayacaktır (örneğin anketler, nörobilişsel testler, normatif veri tabloları, test ekipmanları vb.)
|
5) |
Genel ve çalışma belleği |
[1] Dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı ders notları sağlayacaktır.
[2] Dersi veren öğretim üyesi tarafından derslerin ilk haftasında tüm PowerPoint sunumlarını iletecektir.
[3] Dersi veren öğretim üyesi tarafından sınıf içi sunumlar için gerekli materyalleri sağlayacaktır (örneğin anketler, nörobilişsel testler, normatif veri tabloları, test ekipmanları vb.
|
6) |
Quiz (1-5. haftalarda gözden geçirilen konuları kapsar)
Yürütücü İşlevler |
[1] Dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı ders notları sağlayacaktır.
[2] Dersi veren öğretim üyesi tarafından derslerin ilk haftasında tüm PowerPoint sunumlarını iletecektir.
[3] Dersi veren öğretim üyesi tarafından sınıf içi sunumlar için gerekli materyalleri sağlayacaktır (örneğin anketler, nörobilişsel testler, normatif veri tabloları, test ekipmanları vb.
|
7) |
Yürütücü İşlevler |
[1] Dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı ders notları sağlayacaktır.
[2] Dersi veren öğretim üyesi tarafından derslerin ilk haftasında tüm PowerPoint sunumlarını iletecektir.
[3] Dersi veren öğretim üyesi tarafından sınıf içi sunumlar için gerekli materyalleri sağlayacaktır (örneğin anketler, nörobilişsel testler, normatif veri tabloları, test ekipmanları vb.
|
8) |
Ara Sınav (1-7. haftalar arasındaki konuları kapsar) |
|
9) |
Görsel-uzamsal yetenek |
[1] Dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı ders notları sağlayacaktır.
[2] Dersi veren öğretim üyesi tarafından derslerin ilk haftasında tüm PowerPoint sunumlarını iletecektir.
[3] Dersi veren öğretim üyesi tarafından sınıf içi sunumlar için gerekli materyalleri sağlayacaktır (örneğin anketler, nörobilişsel testler, normatif veri tabloları, test ekipmanları vb.
|
10) |
Dil: Afazi üzerine özel odaklanma |
[1] Dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı ders notları sağlayacaktır.
[2] Dersi veren öğretim üyesi tarafından derslerin ilk haftasında tüm PowerPoint sunumlarını iletecektir.
[3] Dersi veren öğretim üyesi tarafından sınıf içi sunumlar için gerekli materyalleri sağlayacaktır (örneğin anketler, nörobilişsel testler, normatif veri tabloları, test ekipmanları vb.
|
11) |
Zeka testi ve bilişsel işlev taramaları |
[1] Dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı ders notları sağlayacaktır.
[2] Dersi veren öğretim üyesi tarafından derslerin ilk haftasında tüm PowerPoint sunumlarını iletecektir.
[3] Dersi veren öğretim üyesi tarafından sınıf içi sunumlar için gerekli materyalleri sağlayacaktır (örneğin anketler, nörobilişsel testler, normatif veri tabloları, test ekipmanları vb.
|
12) |
Zeka testi ve bilişsel işlev taramaları |
[1] Dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı ders notları sağlayacaktır.
[2] Dersi veren öğretim üyesi tarafından derslerin ilk haftasında tüm PowerPoint sunumlarını iletecektir.
[3] Dersi veren öğretim üyesi tarafından sınıf içi sunumlar için gerekli materyalleri sağlayacaktır (örneğin anketler, nörobilişsel testler, normatif veri tabloları, test ekipmanları vb.
|
13) |
Vaka raporu hazırlama ve test etme sorunları (örn. temaruz) |
[1] Dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı ders notları sağlayacaktır.
[2] Dersi veren öğretim üyesi tarafından derslerin ilk haftasında tüm PowerPoint sunumlarını iletecektir.
[3] Dersi veren öğretim üyesi tarafından sınıf içi sunumlar için gerekli materyalleri sağlayacaktır (örneğin anketler, nörobilişsel testler, normatif veri tabloları, test ekipmanları vb.
|
14) |
Vaka raporu hazırlama ve test sorunları |
[1] Dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı ders notları sağlayacaktır.
[2] Dersi veren öğretim üyesi tarafından derslerin ilk haftasında tüm PowerPoint sunumlarını iletecektir.
[3] Dersi veren öğretim üyesi tarafından sınıf içi sunumlar için gerekli materyalleri sağlayacaktır (örneğin anketler, nörobilişsel testler, normatif veri tabloları, test ekipmanları vb.
|
15) |
Final Sınavı (ara sınavdan sonra işlenilen bütün konuları kapsar) |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. |
|
2) |
Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. |
|
3) |
Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. |
|
4) |
İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. |
|
5) |
Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. |
|
6) |
Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. |
|
7) |
Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. |
|
8) |
Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
9) |
Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. |
|
10) |
Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
|