PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31 |
Ders Kodu: | 1312002009 | ||||||||||
Ders İsmi: | Forensic Psychology | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, psikolojinin uygulama alanlarından biri olan adli psikolojinin uğraştığı konuların tanıtımı, konuya ilişkin pratik sorunların ele alınması ve bu alanda yapılan uygulamaların getirdiği kazanımların değerlendirilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Adli psikoloji konuları ve konuya ilişkin pratik sorunlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Adli Psikolojinin tarihsel gelişimi, tanımı ve alt alanları | Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik. |
2) | Adli Psikolojinin tarihsel gelişimi, tanımı ve alt alanları | Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik |
3) | Psikoloji ve hukuk ilişkisi | Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik. |
4) | Adli psikolog tanımı, Türkiye’ de adli psikoloji uygulamaları | Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik |
5) | Adli psikolog tanımı, Türkiye’ de adli psikoloji uygulamaları | Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik |
6) | Suçu açıklayan bireysel ve çevresel etkenler, suç ve suç türleri | Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik |
7) | Suç ve psikopatoloji | Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik |
8) | VİZE | Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik |
9) | Aile içi şiddet | Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik |
10) | suça sürüklenen çocuklar | Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik |
11) | Suça sürüklenen çocuklar | Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik |
12) | Suçlu profili | Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik |
13) | Suçlu profili | Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik |
14) | Adli psikolojide etik- Adli psikoloğun görev ve sorumlulukları | Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik |
15) | Adli psikolojide etik- Adli psikoloğun görev ve sorumlulukları | Durak, P. Ş. ve Durak, D. M. (Eds.). (2022). Adli Psikoloji (3. baskı). Nobel Akademik |
Ders Notları / Kitaplar: | Bock, G., J. Goode & Rutter M. J. Genetics of Criminal and Antisocial Behaviour - Symposium No. 194. John Wiley & Son Ltd, 1996 |
Diğer Kaynaklar: | Bock, G., J. Goode & Rutter M. J. Genetics of Criminal and Antisocial Behaviour - Symposium No. 194. John Wiley & Son Ltd, 1996. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |||||||||
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |||||||||
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |||||||||
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |||||||||
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |||||||||
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |||||||||
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |||||||||
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |||||||||
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |
2) | Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |
3) | Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |
4) | İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |
5) | Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |
6) | Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |
7) | Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |
8) | Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
9) | Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |
10) | Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Ders | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 8 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 179 |