Dersin Amacı: |
Dersin temel hedefi, öğrencilerin psikoloji ilkelerini çalışan davranışlarına uygulama becerilerini geliştirerek, çalışan verimliliğini, refahını ve zihinsel sağlığını artırmak için etkili stratejiler geliştirebilmelerini sağlamaktır |
Dersin İçeriği: |
İyi Oluş- Mutluluk, İş-Yaşam Dengesi, İş Stresi, İşte Motivasyon, Örgüt Kültürü, İşe alım, Performans Değerlendirme, Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık (DEI) Uygulamaları, Eğitim-Geliştirme |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Tanıtımı |
Book: Stephen P. Robbins and Timothy A. Judge (2017). Organizational Behavior 17th edition.
Updated articles and handouts
|
2) |
İş Yerinde İyi oluş ve Çalışan Sağlığı |
Book: Stephen P. Robbins and Timothy A. Judge (2017). Organizational Behavior 17th edition.
Updated articles and handouts
|
3) |
İş Yerinde İyi oluş ve Çalışan Sağlığı |
Book: Stephen P. Robbins and Timothy A. Judge (2017). Organizational Behavior 17th edition.
Updated articles and handouts
|
4) |
İş stresi |
Book: Stephen P. Robbins and Timothy A. Judge (2017). Organizational Behavior 17th edition.
Updated articles and handouts
|
5) |
İş-Yaşam dengesi |
Book: Stephen P. Robbins and Timothy A. Judge (2017). Organizational Behavior 17th edition.
Updated articles and handouts
|
6) |
İş'te Motivasyon |
Book: Stephen P. Robbins and Timothy A. Judge (2017). Organizational Behavior 17th edition.
Updated articles and handouts
|
7) |
İş'te motivasyon |
Book: Stephen P. Robbins and Timothy A. Judge (2017). Organizational Behavior 17th edition.
Updated articles and handouts
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Örgüt kültürü |
Book: Stephen P. Robbins and Timothy A. Judge (2017). Organizational Behavior 17th edition.
Updated articles and handouts
|
10) |
İşe alım |
Book: Stephen P. Robbins and Timothy A. Judge (2017). Organizational Behavior 17th edition.
Updated articles and handouts
|
11) |
Performans Değerlendirme |
Book: Stephen P. Robbins and Timothy A. Judge (2017). Organizational Behavior 17th edition.
Updated articles and handouts
|
12) |
Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık (DEI) Uygulamaları |
Book: Stephen P. Robbins and Timothy A. Judge (2017). Organizational Behavior 17th edition.
Updated articles and handouts
|
13) |
Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık (DEI) Uygulamaları |
Book: Stephen P. Robbins and Timothy A. Judge (2017). Organizational Behavior 17th edition.
Updated articles and handouts
|
14) |
Eğitim ve Gelişim |
Book: Stephen P. Robbins and Timothy A. Judge (2017). Organizational Behavior 17th edition.
Updated articles and handouts
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. |
|
2) |
Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. |
|
3) |
Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. |
|
4) |
İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. |
|
5) |
Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. |
|
6) |
Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. |
|
7) |
Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. |
|
8) |
Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
9) |
Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. |
|
10) |
Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
|