Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı |
Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall.
Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
|
2) |
Zeka |
Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall.
Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
|
3) |
Zekanın ölçümünde kullanılan testler |
Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall.
Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
|
4) |
zihinsel engelli oluşla ilgili sorunlar |
Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall.
Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
|
5) |
zihinsel engelli oluşla ilgili sorunlar |
Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall.
Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
|
6) |
zihinsel engelli oluşla ilgili sorunlar |
Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall.
Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
|
7) |
Ara sınav |
Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall.
Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
|
8) |
Araştırmaların gözden geçirilmesi |
Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall.
Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
|
9) |
zihinsel engelli çocuklarla ilgili eğitim merkezlerinde gözlem |
Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall.
Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
|
10) |
zihinsel engelli çocuklarla ilgili eğitim merkezlerinde gözlem |
Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall.
Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
|
11) |
zihinsel engelli çocuklarla ilgili eğitim merkezlerinde gözlem |
Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall.
Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
|
12) |
zihinsel engelli çocuklarla ilgili eğitim merkezlerinde gözlem |
Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall.
Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
|
13) |
zihinsel engelli çocuklarla ilgili eğitim merkezlerinde gözlem |
Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall.
Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
|
14) |
zihinsel engelli çocuklarla ilgili eğitim merkezlerinde gözlem |
Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall.
Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
|
15) |
Final sınavı |
Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall.
Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. |
|
2) |
Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. |
|
3) |
Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. |
|
4) |
İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. |
|
5) |
Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. |
|
6) |
Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. |
|
7) |
Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. |
|
8) |
Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
9) |
Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. |
|
10) |
Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
|