PSYCHOLOGY (ENGLISH)
Qualification Awarded Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
Bachelor's (First Cycle) Degree 4 240 FULL TIME TYÇ, TR-NQF-HE, EQF-LLL, ISCED (2011):Level 6
QF-EHEA:First Cycle
TR-NQF-HE, ISCED (1997-2013): 31

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Course Code: 1312311001
Ders İsmi: Child and Adolescent Psychopathology
Ders Yarıyılı: Fall
Ders Kredileri:
Theoretical Practical Labs Credit ECTS
3 0 0 3 6
Language of instruction: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: No
Other Recommended Topics for the Course:
Type of course: Necessary
Course Level:
Bachelor TR-NQF-HE:6. Master`s Degree QF-EHEA:First Cycle EQF-LLL:6. Master`s Degree
Mode of Delivery: Face to face
Course Coordinator : Dr.Öğr.Üyesi Rahşan Ezgi DÖNMEZER
Course Lecturer(s):

Course Assistants:

Dersin Amaç ve İçeriği

Course Objectives: This lecture aims to understand and know about child and adolescent psychopathology. Beyond this lecture also aims of students to have basic information about ADHD, Behavioral Disorder, Learning Disability, Otistic Spectrum Disorder and anxiety disorder etc.
Course Content: While understanding the very common psychopathology of children and adolescence, lecture suggests to learn the explanation of different perspectives in psychopathology. It also includes the explanation of symptoms and discussion about current perspectives in psychological disorders.

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
Learning Outcomes
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) Students will learn growing perspectives of mental disorders.
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) After student comprehend the diagnoses and perspectives, they will do brainstorming of possible diagnosis related to the cases.
3 - Competences
Communication and Social Competence
Learning Competence
Field Specific Competence
1) Students will explain general ve basic knowledge about child and adolescent psychpathology
2) Student will be defining the introduction of child and adolescent's mental health and mental disorders.
Competence to Work Independently and Take Responsibility

Ders Akış Planı

Week Subject Related Preparation
1) Ders materyallerine daha verimli ve etkili bir şekilde hâkim olabilmek için dersten önce ve dersten sonra her haftanın ilgili bölümlerini okumanız gerekmektedir. Zaman kısıtlaması nedeniyle, dersin içeriği her konunun tüm detaylı okumalarını kapsayamaz. Bu nedenle konunun tamamını okuyun çünkü sınıf içi tartışmalar, bloglar ve sınavlarınız derslerde kapsanan materyallerle sınırlı olmayacaktır. Ayrıca, bazı konularda zaman zaman ilave okuma materyalleri sizinle paylaşılabilir. Sınavlarınıza bu materyaller de dahil olacaktır.
2) Ders materyallerine daha verimli ve etkili bir şekilde hâkim olabilmek için dersten önce ve dersten sonra her haftanın ilgili bölümlerini okumanız gerekmektedir. Zaman kısıtlaması nedeniyle, dersin içeriği her konunun tüm detaylı okumalarını kapsayamaz. Bu nedenle konunun tamamını okuyun çünkü sınıf içi tartışmalar, bloglar ve sınavlarınız derslerde kapsanan materyallerle sınırlı olmayacaktır. Ayrıca, bazı konularda zaman zaman ilave okuma materyalleri sizinle paylaşılabilir. Sınavlarınıza bu materyaller de dahil olacaktır.
3) Ders materyallerine daha verimli ve etkili bir şekilde hâkim olabilmek için dersten önce ve dersten sonra her haftanın ilgili bölümlerini okumanız gerekmektedir. Zaman kısıtlaması nedeniyle, dersin içeriği her konunun tüm detaylı okumalarını kapsayamaz. Bu nedenle konunun tamamını okuyun çünkü sınıf içi tartışmalar, bloglar ve sınavlarınız derslerde kapsanan materyallerle sınırlı olmayacaktır. Ayrıca, bazı konularda zaman zaman ilave okuma materyalleri sizinle paylaşılabilir. Sınavlarınıza bu materyaller de dahil olacaktır.
4) Ders materyallerine daha verimli ve etkili bir şekilde hâkim olabilmek için dersten önce ve dersten sonra her haftanın ilgili bölümlerini okumanız gerekmektedir. Zaman kısıtlaması nedeniyle, dersin içeriği her konunun tüm detaylı okumalarını kapsayamaz. Bu nedenle konunun tamamını okuyun çünkü sınıf içi tartışmalar, bloglar ve sınavlarınız derslerde kapsanan materyallerle sınırlı olmayacaktır. Ayrıca, bazı konularda zaman zaman ilave okuma materyalleri sizinle paylaşılabilir. Sınavlarınıza bu materyaller de dahil olacaktır.
5) Ders materyallerine daha verimli ve etkili bir şekilde hâkim olabilmek için dersten önce ve dersten sonra her haftanın ilgili bölümlerini okumanız gerekmektedir. Zaman kısıtlaması nedeniyle, dersin içeriği her konunun tüm detaylı okumalarını kapsayamaz. Bu nedenle konunun tamamını okuyun çünkü sınıf içi tartışmalar, bloglar ve sınavlarınız derslerde kapsanan materyallerle sınırlı olmayacaktır. Ayrıca, bazı konularda zaman zaman ilave okuma materyalleri sizinle paylaşılabilir. Sınavlarınıza bu materyaller de dahil olacaktır.
6) Ders materyallerine daha verimli ve etkili bir şekilde hâkim olabilmek için dersten önce ve dersten sonra her haftanın ilgili bölümlerini okumanız gerekmektedir. Zaman kısıtlaması nedeniyle, dersin içeriği her konunun tüm detaylı okumalarını kapsayamaz. Bu nedenle konunun tamamını okuyun çünkü sınıf içi tartışmalar, bloglar ve sınavlarınız derslerde kapsanan materyallerle sınırlı olmayacaktır. Ayrıca, bazı konularda zaman zaman ilave okuma materyalleri sizinle paylaşılabilir. Sınavlarınıza bu materyaller de dahil olacaktır.
7) Ders materyallerine daha verimli ve etkili bir şekilde hâkim olabilmek için dersten önce ve dersten sonra her haftanın ilgili bölümlerini okumanız gerekmektedir. Zaman kısıtlaması nedeniyle, dersin içeriği her konunun tüm detaylı okumalarını kapsayamaz. Bu nedenle konunun tamamını okuyun çünkü sınıf içi tartışmalar, bloglar ve sınavlarınız derslerde kapsanan materyallerle sınırlı olmayacaktır. Ayrıca, bazı konularda zaman zaman ilave okuma materyalleri sizinle paylaşılabilir. Sınavlarınıza bu materyaller de dahil olacaktır.
8)
9) Ders materyallerine daha verimli ve etkili bir şekilde hâkim olabilmek için dersten önce ve dersten sonra her haftanın ilgili bölümlerini okumanız gerekmektedir. Zaman kısıtlaması nedeniyle, dersin içeriği her konunun tüm detaylı okumalarını kapsayamaz. Bu nedenle konunun tamamını okuyun çünkü sınıf içi tartışmalar, bloglar ve sınavlarınız derslerde kapsanan materyallerle sınırlı olmayacaktır. Ayrıca, bazı konularda zaman zaman ilave okuma materyalleri sizinle paylaşılabilir. Sınavlarınıza bu materyaller de dahil olacaktır.
10) Ders materyallerine daha verimli ve etkili bir şekilde hâkim olabilmek için dersten önce ve dersten sonra her haftanın ilgili bölümlerini okumanız gerekmektedir. Zaman kısıtlaması nedeniyle, dersin içeriği her konunun tüm detaylı okumalarını kapsayamaz. Bu nedenle konunun tamamını okuyun çünkü sınıf içi tartışmalar, bloglar ve sınavlarınız derslerde kapsanan materyallerle sınırlı olmayacaktır. Ayrıca, bazı konularda zaman zaman ilave okuma materyalleri sizinle paylaşılabilir. Sınavlarınıza bu materyaller de dahil olacaktır.
11) Ders materyallerine daha verimli ve etkili bir şekilde hâkim olabilmek için dersten önce ve dersten sonra her haftanın ilgili bölümlerini okumanız gerekmektedir. Zaman kısıtlaması nedeniyle, dersin içeriği her konunun tüm detaylı okumalarını kapsayamaz. Bu nedenle konunun tamamını okuyun çünkü sınıf içi tartışmalar, bloglar ve sınavlarınız derslerde kapsanan materyallerle sınırlı olmayacaktır. Ayrıca, bazı konularda zaman zaman ilave okuma materyalleri sizinle paylaşılabilir. Sınavlarınıza bu materyaller de dahil olacaktır.
12) Ders materyallerine daha verimli ve etkili bir şekilde hâkim olabilmek için dersten önce ve dersten sonra her haftanın ilgili bölümlerini okumanız gerekmektedir. Zaman kısıtlaması nedeniyle, dersin içeriği her konunun tüm detaylı okumalarını kapsayamaz. Bu nedenle konunun tamamını okuyun çünkü sınıf içi tartışmalar, bloglar ve sınavlarınız derslerde kapsanan materyallerle sınırlı olmayacaktır. Ayrıca, bazı konularda zaman zaman ilave okuma materyalleri sizinle paylaşılabilir. Sınavlarınıza bu materyaller de dahil olacaktır.
13) Ders materyallerine daha verimli ve etkili bir şekilde hâkim olabilmek için dersten önce ve dersten sonra her haftanın ilgili bölümlerini okumanız gerekmektedir. Zaman kısıtlaması nedeniyle, dersin içeriği her konunun tüm detaylı okumalarını kapsayamaz. Bu nedenle konunun tamamını okuyun çünkü sınıf içi tartışmalar, bloglar ve sınavlarınız derslerde kapsanan materyallerle sınırlı olmayacaktır. Ayrıca, bazı konularda zaman zaman ilave okuma materyalleri sizinle paylaşılabilir. Sınavlarınıza bu materyaller de dahil olacaktır.
14) Ders materyallerine daha verimli ve etkili bir şekilde hâkim olabilmek için dersten önce ve dersten sonra her haftanın ilgili bölümlerini okumanız gerekmektedir. Zaman kısıtlaması nedeniyle, dersin içeriği her konunun tüm detaylı okumalarını kapsayamaz. Bu nedenle konunun tamamını okuyun çünkü sınıf içi tartışmalar, bloglar ve sınavlarınız derslerde kapsanan materyallerle sınırlı olmayacaktır. Ayrıca, bazı konularda zaman zaman ilave okuma materyalleri sizinle paylaşılabilir. Sınavlarınıza bu materyaller de dahil olacaktır.
15) Ders materyallerine daha verimli ve etkili bir şekilde hâkim olabilmek için dersten önce ve dersten sonra her haftanın ilgili bölümlerini okumanız gerekmektedir. Zaman kısıtlaması nedeniyle, dersin içeriği her konunun tüm detaylı okumalarını kapsayamaz. Bu nedenle konunun tamamını okuyun çünkü sınıf içi tartışmalar, bloglar ve sınavlarınız derslerde kapsanan materyallerle sınırlı olmayacaktır. Ayrıca, bazı konularda zaman zaman ilave okuma materyalleri sizinle paylaşılabilir. Sınavlarınıza bu materyaller de dahil olacaktır.

Sources

Course Notes / Textbooks: Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
References: Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Outcomes
1) Knows the theories, different approaches and perspectives related to psychology and knows the basic concepts and terms related to psychology.
2) Knows the process of psychology becoming a science from a historical perspective, its approach to emotional, behavioral and mental processes in this process and the scientific methods used to investigate these processes.
3) Knows the working subjects and methods of the subfields of psychology and defines the duties of psychologists working in these fields.
4) To be able to deal with the human being as a biological, psychological, sociological and cultural whole and to be able to establish a relationship with related disciplines in this sense.
5) Knows the salient emphases of the major theories, approaches and perspectives of psychology (behavioral, biological, cognitive, evolutionary, humanistic, psychodynamic and sociocultural).
6) Knows the basic principles and methods of psychological assessment and gains basic interview skills.
7) Have a basic level of knowledge about commonly used measurement tools in related subfields of psychology.
8) To have the knowledge and skills required to conduct research in the field of psychology, to find a problem, to create a research design, to collect data, to determine appropriate data analysis, to interpret and report findings.
9) To have a good understanding of scientific thinking in psychology; to use critical thinking and reasoning skills.
10) Knows the ethical principles, values and practices of psychology.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

No Effect 1 Lowest 2 Low 3 Average 4 High 5 Highest
           
Program Outcomes Level of Contribution
1) Knows the theories, different approaches and perspectives related to psychology and knows the basic concepts and terms related to psychology.
2) Knows the process of psychology becoming a science from a historical perspective, its approach to emotional, behavioral and mental processes in this process and the scientific methods used to investigate these processes.
3) Knows the working subjects and methods of the subfields of psychology and defines the duties of psychologists working in these fields.
4) To be able to deal with the human being as a biological, psychological, sociological and cultural whole and to be able to establish a relationship with related disciplines in this sense.
5) Knows the salient emphases of the major theories, approaches and perspectives of psychology (behavioral, biological, cognitive, evolutionary, humanistic, psychodynamic and sociocultural).
6) Knows the basic principles and methods of psychological assessment and gains basic interview skills.
7) Have a basic level of knowledge about commonly used measurement tools in related subfields of psychology.
8) To have the knowledge and skills required to conduct research in the field of psychology, to find a problem, to create a research design, to collect data, to determine appropriate data analysis, to interpret and report findings.
9) To have a good understanding of scientific thinking in psychology; to use critical thinking and reasoning skills.
10) Knows the ethical principles, values and practices of psychology.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Assessment & Grading

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
Midterms 1 % 40
Semester Final Exam 1 % 60
total % 100
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 40
PERCENTAGE OF FINAL WORK % 60
total % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Activities Number of Activities Duration (Hours) Workload
Course Hours 13 3 39
Midterms 1 3 3
Final 1 3 3
Total Workload 45