Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Overview |
- |
2) |
Anxiety Disorders
Reading: Outline 1
PowerPoint Presentation: 1
|
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
3) |
Anxiety Disorders
Reading: Outline 1
PowerPoint Presentation: 1
|
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
4) |
Mood Disorders
Reading: Outline 2
PowerPoint Presentation: 2
|
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
5) |
Mood Disorders - Quiz 1
Reading: Outline 2
PowerPoint Presentation: 2
|
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
6) |
Schizophrenic-Spectrum Disorders
Reading: Outline 3
PowerPoint Presentation: 3
|
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
7) |
Schizophrenic-Spectrum Disorders
Reading: Outline 3
PowerPoint Presentation: 3
|
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
8) |
Midterm |
- |
9) |
Attention Deficit and Hyperactivity Disorder/ Conduct Disorder
Reading: Outline 4
PowerPoint Presentation: 4
|
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
10) |
Attention Deficit and Hyperactivity Disorder/ Conduct Disorder
Reading: Outline 4
PowerPoint Presentation: 4
|
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
11) |
Anorexia Nervosa
Reading: Outline 5
PowerPoint Presentation: 5
|
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
12) |
Autism Spectrum Disorder- Quiz 2
Reading: Outline 6
PowerPoint Presentation: 6
|
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
13) |
Autism Spectrum Disorder
Reading: Outline 6
PowerPoint Presentation: 6
|
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
14) |
Dissociative Disorders
Reading: Outline 7
PowerPoint Presentation: 7
|
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
15) |
Personality Disorders
Reading: Outline 8
PowerPoint Presentation: 8
|
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
16) |
Personality Disorders
Reading: Outline 8
PowerPoint Presentation: 8
|
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Knows the theories, different approaches and perspectives related to psychology and knows the basic concepts and terms related to psychology. |
|
2) |
Knows the process of psychology becoming a science from a historical perspective, its approach to emotional, behavioral and mental processes in this process and the scientific methods used to investigate these processes. |
|
3) |
Knows the working subjects and methods of the subfields of psychology and defines the duties of psychologists working in these fields. |
|
4) |
To be able to deal with the human being as a biological, psychological, sociological and cultural whole and to be able to establish a relationship with related disciplines in this sense. |
|
5) |
Knows the salient emphases of the major theories, approaches and perspectives of psychology (behavioral, biological, cognitive, evolutionary, humanistic, psychodynamic and sociocultural). |
|
6) |
Knows the basic principles and methods of psychological assessment and gains basic interview skills. |
|
7) |
Have a basic level of knowledge about commonly used measurement tools in related subfields of psychology. |
|
8) |
To have the knowledge and skills required to conduct research in the field of psychology, to find a problem, to create a research design, to collect data, to determine appropriate data analysis, to interpret and report findings. |
|
9) |
To have a good understanding of scientific thinking in psychology; to use critical thinking and reasoning skills. |
|
10) |
Knows the ethical principles, values and practices of psychology. |
|