AMELİYATHANE HİZMETLERİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 2013002001
Ders İsmi: Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: yok
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Deniz GÜR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki temel kavramları kavratmak, teknolojik araç ve yazılımların etkin kullanım becerilerini kazandırmak ve dijital okuryazarlık düzeyini artırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, bilgisayar donanımı, yazılım, internet, ofis programları ve dijital iletişim araçlarının temellerini kapsayarak bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımını öğretir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Temel bilgisayar donanım ve yazılım bileşenlerini tanımlar.
2) Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili ve güvenli bir şekilde kullanır.
3) Ofis programlarını (kelime işlemci, elektronik tablo, sunum) temel düzeyde uygular.
4) İnternet ve e-posta hizmetlerini mesleki ve akademik amaçlarla kullanır
5) Bilgi güvenliği, kişisel verilerin korunması ve siber tehditlere karşı temel önlemleri açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgi ve iletişim teknolojilerine giriş: Tanımlar, tarihçe, temel kavramlar ders sunumları, Güneş, A. (Ed.). (2007). Bilgisayar I-II: Temel bilgisayar becerileri. Nobel Yayın Dağıtım. T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi. (2020). Bilgi ve iletişim güvenliği rehberi. https://www.cbddo.gov.tr/ Özhan, U. (2020). Eğitimde bilişim teknolojileri. Pegem Akademi Yayıncılık.
2) Donanım ve yazılım kavramları, temel donanım birimleri ders sunumları, Güneş, A. (Ed.). (2007). Bilgisayar I-II: Temel bilgisayar becerileri. Nobel Yayın Dağıtım. T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi. (2020). Bilgi ve iletişim güvenliği rehberi. https://www.cbddo.gov.tr/ Özhan, U. (2020). Eğitimde bilişim teknolojileri. Pegem Akademi Yayıncılık.
3) İşletim sistemleri: Türleri, görevleri ve temel kullanımı ders sunumları, Güneş, A. (Ed.). (2007). Bilgisayar I-II: Temel bilgisayar becerileri. Nobel Yayın Dağıtım. T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi. (2020). Bilgi ve iletişim güvenliği rehberi. https://www.cbddo.gov.tr/ Özhan, U. (2020). Eğitimde bilişim teknolojileri. Pegem Akademi Yayıncılık.
4) Ofis programlarına giriş: Kelime işlemci (Word) temel özellikler ders sunumları, Güneş, A. (Ed.). (2007). Bilgisayar I-II: Temel bilgisayar becerileri. Nobel Yayın Dağıtım. T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi. (2020). Bilgi ve iletişim güvenliği rehberi. https://www.cbddo.gov.tr/ Özhan, U. (2020). Eğitimde bilişim teknolojileri. Pegem Akademi Yayıncılık.
5) Elektronik tablolama programları (Excel): Veri girişi, temel formüller ders sunumları, Güneş, A. (Ed.). (2007). Bilgisayar I-II: Temel bilgisayar becerileri. Nobel Yayın Dağıtım. T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi. (2020). Bilgi ve iletişim güvenliği rehberi. https://www.cbddo.gov.tr/ Özhan, U. (2020). Eğitimde bilişim teknolojileri. Pegem Akademi Yayıncılık.
6) Sunum hazırlama programları (PowerPoint): Slayt hazırlama ve sunum teknikleri ders sunumları, Güneş, A. (Ed.). (2007). Bilgisayar I-II: Temel bilgisayar becerileri. Nobel Yayın Dağıtım. T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi. (2020). Bilgi ve iletişim güvenliği rehberi. https://www.cbddo.gov.tr/ Özhan, U. (2020). Eğitimde bilişim teknolojileri. Pegem Akademi Yayıncılık.
7) İnternetin temel kullanım alanları, tarayıcılar, arama motorları ders sunumları, Güneş, A. (Ed.). (2007). Bilgisayar I-II: Temel bilgisayar becerileri. Nobel Yayın Dağıtım. T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi. (2020). Bilgi ve iletişim güvenliği rehberi. https://www.cbddo.gov.tr/ Özhan, U. (2020). Eğitimde bilişim teknolojileri. Pegem Akademi Yayıncılık.
8) ara sınav ders sunumları, Güneş, A. (Ed.). (2007). Bilgisayar I-II: Temel bilgisayar becerileri. Nobel Yayın Dağıtım. T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi. (2020). Bilgi ve iletişim güvenliği rehberi. https://www.cbddo.gov.tr/ Özhan, U. (2020). Eğitimde bilişim teknolojileri. Pegem Akademi Yayıncılık.
9) E-posta kullanımı, çevrim içi iletişim araçları (Zoom, Teams vb.) ders sunumları, Güneş, A. (Ed.). (2007). Bilgisayar I-II: Temel bilgisayar becerileri. Nobel Yayın Dağıtım. T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi. (2020). Bilgi ve iletişim güvenliği rehberi. https://www.cbddo.gov.tr/ Özhan, U. (2020). Eğitimde bilişim teknolojileri. Pegem Akademi Yayıncılık
10) Bilgi güvenliği ve etik: Kişisel verilerin korunması, güvenlik yazılımları ders sunumları, Güneş, A. (Ed.). (2007). Bilgisayar I-II: Temel bilgisayar becerileri. Nobel Yayın Dağıtım. T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi. (2020). Bilgi ve iletişim güvenliği rehberi. https://www.cbddo.gov.tr/ Özhan, U. (2020). Eğitimde bilişim teknolojileri. Pegem Akademi Yayıncılık.
11) Sosyal medya okuryazarlığı ve dijital vatandaşlık ders sunumları, Güneş, A. (Ed.). (2007). Bilgisayar I-II: Temel bilgisayar becerileri. Nobel Yayın Dağıtım. T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi. (2020). Bilgi ve iletişim güvenliği rehberi. https://www.cbddo.gov.tr/ Özhan, U. (2020). Eğitimde bilişim teknolojileri. Pegem Akademi Yayıncılık.
12) Bulut teknolojileri ve uzaktan eğitim araçları ders sunumları, Güneş, A. (Ed.). (2007). Bilgisayar I-II: Temel bilgisayar becerileri. Nobel Yayın Dağıtım. T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi. (2020). Bilgi ve iletişim güvenliği rehberi. https://www.cbddo.gov.tr/ Özhan, U. (2020). Eğitimde bilişim teknolojileri. Pegem Akademi Yayıncılık.
13) Mobil teknolojiler ve uygulamalar ders sunumları, Güneş, A. (Ed.). (2007). Bilgisayar I-II: Temel bilgisayar becerileri. Nobel Yayın Dağıtım. T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi. (2020). Bilgi ve iletişim güvenliği rehberi. https://www.cbddo.gov.tr/ Özhan, U. (2020). Eğitimde bilişim teknolojileri. Pegem Akademi Yayıncılık.
14) Yapay zekâ, büyük veri, nesnelerin interneti (IoT) kavramlarına giriş ders sunumları, Güneş, A. (Ed.). (2007). Bilgisayar I-II: Temel bilgisayar becerileri. Nobel Yayın Dağıtım. T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi. (2020). Bilgi ve iletişim güvenliği rehberi. https://www.cbddo.gov.tr/ Özhan, U. (2020). Eğitimde bilişim teknolojileri. Pegem Akademi Yayıncılık.
15) Genel tekrar ders sunumları, Güneş, A. (Ed.). (2007). Bilgisayar I-II: Temel bilgisayar becerileri. Nobel Yayın Dağıtım. T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi. (2020). Bilgi ve iletişim güvenliği rehberi. https://www.cbddo.gov.tr/ Özhan, U. (2020). Eğitimde bilişim teknolojileri. Pegem Akademi Yayıncılık.
16) final sınavı ders sunumları, Güneş, A. (Ed.). (2007). Bilgisayar I-II: Temel bilgisayar becerileri. Nobel Yayın Dağıtım. T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi. (2020). Bilgi ve iletişim güvenliği rehberi. https://www.cbddo.gov.tr/ Özhan, U. (2020). Eğitimde bilişim teknolojileri. Pegem Akademi Yayıncılık.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir. / Course notes are given by lecturer.
Diğer Kaynaklar: ders notları
Güneş, A. (Ed.). (2007). Bilgisayar I-II: Temel bilgisayar becerileri. Nobel Yayın Dağıtım.
T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi. (2020). Bilgi ve iletişim güvenliği rehberi. https://www.cbddo.gov.tr/
Özhan, U. (2020). Eğitimde bilişim teknolojileri. Pegem Akademi Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Kalite süreçlerini uygular ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturur.
2) Mesleki görev ve sorumluluklarıyla ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur
3) Ameliyat sırasında dolaşan tekniker olarak ekibi destekler, çıkarılan materyalleri uygun şartlarda ilgili birimlere gönderebilir.
4) Sterilizasyon öncesi cerrahi setleri temizleyerek, set dizimi, tekstil bohça ve paket malzeme hazırlığı yapabilir.
5) Cerrahi malzemelerin sterilizasyonu ve korunmasına yönelik kuralları bilir.
6) Ameliyat odasını malzeme ve ekipman yönünden hazır hale getirir.
7) Cerrahi işlemlerde asepsi ilkelerine uygun, steril olarak cerraha yardımcı olur
8) Mesleği ile ilgili öğrenme gereksinimlerini analiz eder; öğrenme yöntemlerini araştırır.
9) Mesleğine yönelik yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarını bağımsız uygular.
10) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi ve becerilerini ekip içi ve ilgili kişilerle paylaşır.
11) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları ekiple uyumlu çözebilir.
12) Birey ve halk sağlığı, çevre, iş güvenliği konularını analiz eder, kaynakları etkin kullanır.
13) Etik çerçeveye ilişkin ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
14) Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kalite süreçlerini uygular ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturur.
2) Mesleki görev ve sorumluluklarıyla ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur
3) Ameliyat sırasında dolaşan tekniker olarak ekibi destekler, çıkarılan materyalleri uygun şartlarda ilgili birimlere gönderebilir.
4) Sterilizasyon öncesi cerrahi setleri temizleyerek, set dizimi, tekstil bohça ve paket malzeme hazırlığı yapabilir.
5) Cerrahi malzemelerin sterilizasyonu ve korunmasına yönelik kuralları bilir.
6) Ameliyat odasını malzeme ve ekipman yönünden hazır hale getirir.
7) Cerrahi işlemlerde asepsi ilkelerine uygun, steril olarak cerraha yardımcı olur
8) Mesleği ile ilgili öğrenme gereksinimlerini analiz eder; öğrenme yöntemlerini araştırır. 4
9) Mesleğine yönelik yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarını bağımsız uygular.
10) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi ve becerilerini ekip içi ve ilgili kişilerle paylaşır. 4
11) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları ekiple uyumlu çözebilir.
12) Birey ve halk sağlığı, çevre, iş güvenliği konularını analiz eder, kaynakları etkin kullanır. 3
13) Etik çerçeveye ilişkin ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
14) Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ödevler 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 101