ANESTEZİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72 |
Ders Kodu: | 2000002001 | ||||||||||
Ders İsmi: | Mesleki Sorumluluk ve Etik | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Zeynep KARASOY | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste amacı meslek etiğini öğretmek, öğrencilere temel kurallar ile alakalı bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği: | Etik ve ahlak kavramının tanımlanması, ahlaki değerlerin kaynakları, ahlaki davranışların toplumun varlığını sürdürebilmesi açısından önemi, iş yapmada ahlakın önemi, ahlak ve örgüt kültürü arasındaki ilişkiler, ahlaki bir örgüt kültürü geliştirilmesinin önemi, ahlaki davranışları geliştirmenin yolları ve ahlaki ihlaller karşısında izlenmesi gereken tutumlar dersin kapsamını oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Etikte Temel Kavramlar ve Teoriler | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 |
2) | Sağlıkta Etik İlkeler ve Uluslararası Kuruluşlar | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 |
3) | Özerkliğe Saygı İlkesi | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 |
4) | Sağlıkta Adaletin Gözetilmesi ve Ayrımcılık Kavramı | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 |
5) | Sağlıkta Mahremiyet, Gizlilik ve Sır Saklama Kavramları | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 |
6) | Sağlıkta Mahremiyet, Gizlilik ve Sır Saklama Kavramları | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 |
7) | Ara sınav | |
8) | Çocuk, Yaşlı ve Engelli Hastalarda Etik | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 |
9) | Hasta Hakları | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 |
10) | Sağlıkta Multi, İnter ve İntradisipliner Çalışma ve Etik | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 |
11) | Araştırma ve Yayın Etiği Etik Kurullar | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 |
12) | Sağlık Çalışanının Mesleki Hakları ve Yasal Sorumlulukları | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 |
13) | Sağlık Çalışanının Mesleki Hakları ve Yasal Sorumlulukları | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 Meslek Etiği Kavramları; Adalet yayınevi, Selçuk Atak Meslek Etiği (Örgütsel ve Yönetsel Etik Kurumsal Sosyal Sorumluluk) Doç. Dr. Alptekin Sökmen DETAY YAYINCILIK |
Diğer Kaynaklar: | Tıp Etiğinde Esaslar, Prof. Dr. Ayşegül Demirhan Erdemir, İstanbul Tıp Kitapevi, İst 2015 Meslek Etiği Kavramları; Adalet yayınevi, Selçuk Atak Meslek Etiği (Örgütsel ve Yönetsel Etik Kurumsal Sosyal Sorumluluk) Doç. Dr. Alptekin Sökmen DETAY YAYINCILIK |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||||||
2) Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
3) Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||||||||||
4) Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||||||||||
5) Mezunlar anestezi ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |||||||||||||
6) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||
7) Mezunlar anestezi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |||||||||||||
8) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | |||||||||||||
9) Mezunlar anestezi uygulaması öncesi ve sonrası değerlendirme, uygulama öncesi malzeme ve ilaç hazırlığı ile monitorizasyonu gerçekleştirme işlemlerini yapar. | |||||||||||||
10) Mezunlar anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapar. | |||||||||||||
11) Mezunlar insan organizmasını oluşturan organ ve sistemlerin temel işleyiş mekanizmalarını ve anestezide kullanılan ilaçların bu sistemlere etkilerini ve yan etkilerini bilir. | |||||||||||||
12) Mezunlar cerrahi girişim sonunda hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve tüm süreçlerde hasta güvenliğini sağlar. | |||||||||||||
13) Mezunlar, Anestezi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |||||||||||||
14) Mezunlar anestezi teknikerinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olup yeterli mesleki bilgi ve beceriye sahip, hasta güvenliğini ve haklarını ön planda tutarak, etkin iletişim ile birlikte aktif ekip çalışması gerçekleştirebilen, mesleki bilgi düzeyini sürekli öğrenmeyi ve geliştirmeyi hedefleyen niteliklere sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
4) | Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |
5) | Mezunlar anestezi ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |
6) | Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |
7) | Mezunlar anestezi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |
8) | Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | |
9) | Mezunlar anestezi uygulaması öncesi ve sonrası değerlendirme, uygulama öncesi malzeme ve ilaç hazırlığı ile monitorizasyonu gerçekleştirme işlemlerini yapar. | |
10) | Mezunlar anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapar. | |
11) | Mezunlar insan organizmasını oluşturan organ ve sistemlerin temel işleyiş mekanizmalarını ve anestezide kullanılan ilaçların bu sistemlere etkilerini ve yan etkilerini bilir. | |
12) | Mezunlar cerrahi girişim sonunda hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve tüm süreçlerde hasta güvenliğini sağlar. | |
13) | Mezunlar, Anestezi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |
14) | Mezunlar anestezi teknikerinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olup yeterli mesleki bilgi ve beceriye sahip, hasta güvenliğini ve haklarını ön planda tutarak, etkin iletişim ile birlikte aktif ekip çalışması gerçekleştirebilen, mesleki bilgi düzeyini sürekli öğrenmeyi ve geliştirmeyi hedefleyen niteliklere sahiptir. |
Anlatım |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 80 |