Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Öğrenme Yetkinliği |
Alana Özgü Yetkinlik |
1) Radyolojinin tanımını yapar. Radyografi odasını ve oda içindeki ekipmanları bilir, sayar, özelliklerini bildirir.
|
2) Röntgen tüpünü, parçalarını, bu parçaların çalışma prensiplerini bilir, anlatır.
|
3) Röntgen tüpünün arıza tiplerini, bu arızaların sebeplerini ve röntgen tüpünü daha verimli kullanmak için gereken bakım prensiplerini bilir.
|
4) X ışınının nasıl oluştuğunu, oluştuktan sonra izlediği yolu ve görüntülenecek yapıya nasıl ulaştığını bilir.
|
5) Radyolojik görüntüleme işleminde, X ışınının dokuda meydana getirdiği fiziksel olayları bilir, tanımlar.
|
6) Radyolojik görüntülemede kullanılan X ışınının dokuda yarattığı fiziksel olaylardaki parametrelerin nasıl elde edildiğini, görüntüleme işleminde nasıl kullanıldığını bilir, açıklar.
|
7) Röntgen filmi tabakalarını, tabakaların içerik ve görevlerini ile görüntünün nasıl oluştuğunu; X ışını almış röntgen filmini, görüntü elde edebilmesi için, hangi aşamalardan geçtiğini bilir, tanımlar.
|
8) Dijital radyolojinin ne olduğunu ve kullanım alanlarını tanımlar.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Tanıtımı-Radyolojiye Giriş |
|
2) |
Temel Görüntüleme Yöntemleri |
|
3) |
Radyografi Odası Ekipmanları ve Ekipmanlarda Olası Arızalar |
|
4) |
Röntgen Tüpü ve Çalışma Prensibi-I |
|
5) |
Röntgen Tüpü ve Çalışma Prensibi-I |
|
6) |
Röntgen Cihazı ve Olası Arızaları |
|
7) |
X Işını ve Dokudaki Etkileri-I |
|
8) |
Ara Sınavlar |
|
9) |
X Işını ve Dokudaki Etkileri-II |
|
10) |
X Işını ve Dokudaki Etkileri-III |
|
12) |
Röntgen Film Tabakaları ve Özellikleri |
|
13) |
Radyolojik Görüntülemede Hasta Yerleştirme Prensipleri-I |
|
14) |
Radyolojik Görüntülemede Hasta Yerleştirme Prensipleri-II |
|
14) |
Dijital Radyoloji |
|
15) |
Genel Tekrar |
|
16) |
Final Sınavları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tıbbi görüntüleme teknikleri ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Tıbbi görüntüleme uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
5 |
2) |
Tıbbi görüntüleme teknikleri ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
5 |
3) |
Tıbbi görüntüleme alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
4 |
4) |
Tıbbi görüntüleme teknikleri ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir; öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
4 |
5) |
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. Radyodiagnostik, Nükleer Tıp ve Radyoterapi cihazlarının çalışma prensiplerini bilir, parçalarını ayırt eder ve bu cihazları kullanma talimatlarına uygun olarak kullanır. Radyodiagnostik, Nükleer Tıp görüntüleme yöntemleri prosedürlerine uygun olarak tetkiki gerçekleştirir. Radyoterapi Uzmanının talimatıyla radyasyon fizikçisinin planladığı radyoterapi tedavisini uygular. Radyodiagnostik, Nükleer Tıp görüntüleme tekniklerini ile elde edilen görüntüleri işler ve film baskı işlemlerini gerçekleştirir. Radyodiagnostik, Nükleer Tıp görüntüleme teknikleri ile elde edilen görüntüleri radyografik kalite açısından değerlendirir. Çalışma ortamında radyasyona karşı alınması gereken önlemleri bilir ve radyasyon güvenliği ilkelerini uygular. Tıbbi görüntüleme teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
5 |
6) |
Tıbbi görüntüleme uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
5 |
7) |
Tıbbi görüntüleme tetkikleri ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
|
8) |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde olan Acil Yardım ve Afet Yönetimi, Hemşirelik, Sağlık Yönetimi veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirilebilirler. |
|
9) |
Görüntüleme tekniklerinde sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. |
|
10) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilirler. |
|
11) |
Sağlıkta görüntüleme teknikleri ile ilgili Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olurlar. |
|
12) |
Radyolojik görüntüleme için gerekli en az Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
|
13) |
Görüntüleme ile hasta hazırlama, veri takibi yapma ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilirler. |
|
14) |
Gelişen teknoloji ile birlikte görüntüleme alannda yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmışlardır. |
|