DİŞ PROTEZ TEKNOLOJİSİ | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | 2011121004 | ||||||||
Ders İsmi: | Sabit Protezler II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Nazanın SAEIDI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Nazanın SAEIDI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kron protezleri dışında kalan metal inley, onlayler ve kök destekli post-core restorasyonların yapımı |
Dersin İçeriği: | Bu ders; 1.İnley ve onley için model hazırlanması ve modelaj,2.Döküm,3.Döküm inley ve onleylerin tesviyesi,4.Döküm inley ve onleylerin cilası,5.Mum ile direkt post-core modelajı ve manşete alma,6.Döküm,7.Tesviye ve kumlama,8.Zirkon çubuk ile model hazırlanması ve core modelajı,9.Zirkon çubuk üzerine seramik pişirilmesi,10.Ağızda şekillendirilmiş reçine post-core dökümü,11.Tesviye,12.Kumlama,13.Modele mum ile post-core modelajı yapmak,14.Presleme fırınında post- core bitimi yapmak; konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnley ve onley için model hazırlanması ve modelaj | sunu |
2) | Döküm | sunu |
3) | Döküm inley ve onleylerin tesviyesi | sunu |
4) | Döküm inley ve onleylerin cilası | sunu |
5) | Mum ile direkt post-core modelajı ve manşete alma | sunu |
6) | Döküm | sunu |
7) | Tesviye ve kumlama | sunu |
8) | Ara sınav | |
9) | Zirkon çubuk ile model hazırlanması ve core modelajı | sunu |
10) | Zirkon çubuk üzerine seramik pişirilmesi | sunu |
11) | tesviye | sunu |
12) | Tesviye | sunu |
13) | Kumlama | sunu |
14) | Modele mum ile post-core modelajı yapmak | sunu |
15) | Presleme fırınında post- core bitimi yapmak | sunu |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | W. Patrick Naylor,Introduction to Metal-Ceramic Technology, Quintessence, 2nd Edition |
Diğer Kaynaklar: | W. Patrick Naylor,Introduction to Metal-Ceramic Technology, Quintessence, 2nd Edition |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Mezunlar diş protez teknolojisi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||||||
2) Mezunlar diş protez teknolojisi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
3) Mezunlar diş protez teknolojisi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||||||||||
4) Mezunlar diş protez teknolojisi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||||||||||
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||
6) Mezunlar diş protez teknolojisi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |||||||||||||
7) Diş Protez Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |||||||||||||
8) Mezunlar diş protez teknolojisi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. | |||||||||||||
9) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir. | |||||||||||||
10) Mezunlar diş protez teknolojisi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. | |||||||||||||
11) Mezunlar diş protez teknolojisi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | |||||||||||||
12) Mezunlar diş protez teknolojisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. | |||||||||||||
13) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | |||||||||||||
14) Mezunlar diş protez teknolojisi alanındaki yenilikleri takip eder ve uygun vakalarda bu yenilikleri kullanırlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar diş protez teknolojisi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Mezunlar diş protez teknolojisi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Mezunlar diş protez teknolojisi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
4) | Mezunlar diş protez teknolojisi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |
5) | Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |
6) | Mezunlar diş protez teknolojisi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |
7) | Diş Protez Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |
8) | Mezunlar diş protez teknolojisi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. | |
9) | Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir. | |
10) | Mezunlar diş protez teknolojisi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. | |
11) | Mezunlar diş protez teknolojisi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | |
12) | Mezunlar diş protez teknolojisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. | |
13) | Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | |
14) | Mezunlar diş protez teknolojisi alanındaki yenilikleri takip eder ve uygun vakalarda bu yenilikleri kullanırlar. |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 6 | 6 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 178 |