TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72 |
Ders Kodu: | ATS009 | ||||||||||
Ders İsmi: | Gönüllük Çalışmaları | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | Ders anlatımı (Öğrencilerin derse aktif katılımı sağlanmakta ve görsel anlatımdan yararlanılmaktadır). | ||||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Duygu DENİZ | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin Sivil Toplum ve Gönüllülük konusunda kavramsal yeterlilik kazandırmak ve bir STK profesyoneli veya gönüllüsü olarak daha verimli olabilmek için izleyecekleri stratejik bilgileri kazandırmaktır. Bunun yanında Dünya'da ve Türkiye'de gelişmekte olan Sivil toplum örgütlerinin çalışmaları incelenecektir. |
Dersin İçeriği: | derste kısaca başta Gönüllülük çalışmaları ve Sivil tolum çalışmaları olmak üzere, günümüz dünyasında sivil toplum örgütlerin çalışma usul ve esaslarını, faaliyetlerini, tanıtım ve halkla ilişkiler bağlamında kendilerini topluma anlatabilmeleri ile ilgili stratejilerini göreceklerdir. bunların yanında çeşitli sivil toplum örgütlerinin kendi faaliyetlerini aktardıkları tecrübe paylaşımı olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin içeriği, önemi değerlendirme kriterleri ve ders konuları hakkında bilgi verilmesi Gönüllülük ve sosyal sorumluluk kavramlarının açıklanması | Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım |
2) | Temel gönüllülük alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim, Kültür ve Turizm, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler) | Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım. |
3) | Toplumda risk grupları ve gönüllülük | Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım. |
4) | Kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarında gönüllü çalışmalara katılım | Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım. |
5) | Dünyada ve Türkiye ’de uygulanan başarılı gönüllülük çalışmaları örneklerinin incelenmesi | Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım. |
6) | Gönüllü çalışmalarla ilgili proje geliştirmesi amacıyla genel proje yönetimi hakkında bilgi verilmesi Proje ekibi oluşturulması ve konu önerisin alınması | Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım. |
7) | Öğrenci 7. Haftadan itibaren temel gönüllülük alanlarından yalnız birini (afet ve acil durum, çevre, eğitim, kültür ve turizm, spor, sağlık ve sosyal hizmetler) seçip, tüm saha uygulamalarını o alanda yapabilir | Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım. |
8) | Ara sınav | Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım. |
9) | Saha Uygulamaları | Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım. |
10) | Saha Uygulamaları | Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım. |
11) | Saha Uygulamaları | Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım. |
12) | Saha Uygulamaları | Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım. |
13) | Saha Uygulamaları | Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım. |
14) | Saha Uygulamaları | Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım. |
15) | Yapılan gönüllülük çalışmalarına ilişkin tecrübelerin sunumu Öğrencilerin geliştirdikleri ve tasarladıkları gönüllülük proje uygulamalarının sunumu | Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım. |
Ders Notları / Kitaplar: | uluslararası ve ulasal kuruluşların güncel raporları |
Diğer Kaynaklar: | Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Tıbbi görüntüleme teknikleri ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Tıbbi görüntüleme uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
2) Tıbbi görüntüleme teknikleri ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||||||||||
3) Tıbbi görüntüleme alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |||||||||||||
4) Tıbbi görüntüleme teknikleri ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir; öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||
5) Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. Radyodiagnostik, Nükleer Tıp ve Radyoterapi cihazlarının çalışma prensiplerini bilir, parçalarını ayırt eder ve bu cihazları kullanma talimatlarına uygun olarak kullanır. Radyodiagnostik, Nükleer Tıp görüntüleme yöntemleri prosedürlerine uygun olarak tetkiki gerçekleştirir. Radyoterapi Uzmanının talimatıyla radyasyon fizikçisinin planladığı radyoterapi tedavisini uygular. Radyodiagnostik, Nükleer Tıp görüntüleme tekniklerini ile elde edilen görüntüleri işler ve film baskı işlemlerini gerçekleştirir. Radyodiagnostik, Nükleer Tıp görüntüleme teknikleri ile elde edilen görüntüleri radyografik kalite açısından değerlendirir. Çalışma ortamında radyasyona karşı alınması gereken önlemleri bilir ve radyasyon güvenliği ilkelerini uygular. Tıbbi görüntüleme teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |||||||||||||
6) Tıbbi görüntüleme uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||||||||||
7) Tıbbi görüntüleme tetkikleri ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |||||||||||||
8) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde olan Acil Yardım ve Afet Yönetimi, Hemşirelik, Sağlık Yönetimi veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirilebilirler. | |||||||||||||
9) Görüntüleme tekniklerinde sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. | |||||||||||||
10) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilirler. | |||||||||||||
11) Sağlıkta görüntüleme teknikleri ile ilgili Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olurlar. | |||||||||||||
12) Radyolojik görüntüleme için gerekli en az Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |||||||||||||
13) Görüntüleme ile hasta hazırlama, veri takibi yapma ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilirler. | |||||||||||||
14) Gelişen teknoloji ile birlikte görüntüleme alannda yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmışlardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi görüntüleme teknikleri ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Tıbbi görüntüleme uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | 2 |
2) | Tıbbi görüntüleme teknikleri ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
3) | Tıbbi görüntüleme alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | 1 |
4) | Tıbbi görüntüleme teknikleri ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir; öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | 2 |
5) | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. Radyodiagnostik, Nükleer Tıp ve Radyoterapi cihazlarının çalışma prensiplerini bilir, parçalarını ayırt eder ve bu cihazları kullanma talimatlarına uygun olarak kullanır. Radyodiagnostik, Nükleer Tıp görüntüleme yöntemleri prosedürlerine uygun olarak tetkiki gerçekleştirir. Radyoterapi Uzmanının talimatıyla radyasyon fizikçisinin planladığı radyoterapi tedavisini uygular. Radyodiagnostik, Nükleer Tıp görüntüleme tekniklerini ile elde edilen görüntüleri işler ve film baskı işlemlerini gerçekleştirir. Radyodiagnostik, Nükleer Tıp görüntüleme teknikleri ile elde edilen görüntüleri radyografik kalite açısından değerlendirir. Çalışma ortamında radyasyona karşı alınması gereken önlemleri bilir ve radyasyon güvenliği ilkelerini uygular. Tıbbi görüntüleme teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | 2 |
6) | Tıbbi görüntüleme uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 2 |
7) | Tıbbi görüntüleme tetkikleri ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |
8) | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde olan Acil Yardım ve Afet Yönetimi, Hemşirelik, Sağlık Yönetimi veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirilebilirler. | |
9) | Görüntüleme tekniklerinde sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. | |
10) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilirler. | |
11) | Sağlıkta görüntüleme teknikleri ile ilgili Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olurlar. | |
12) | Radyolojik görüntüleme için gerekli en az Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
13) | Görüntüleme ile hasta hazırlama, veri takibi yapma ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilirler. | |
14) | Gelişen teknoloji ile birlikte görüntüleme alannda yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmışlardır. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Problem Çözme | |
Rapor Yazma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 10 | 150 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 169 |