TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TGT204 | ||||||||
Ders İsmi: | Tıbbi Görüntüleme III | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Naile DÖLEK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Bahattin ÖZKUL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; Manyetik Rezonans Görüntüleme, Bilgisayarlı Tomografi ve Ultrasonografi cihazları ve görüntülemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgi ve becerileri mesleki hayatta uygulama kabiliyeti kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Vücudun değişik anatomik bölgelerine yönelik Manyetik Rezonans Görüntüleme, Bilgisayarlı Tomografi ve Ultrasonografi ile inceleme yöntemleri hakkında bilgilendirmeyi içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Manyetik Rezonans Cihazı ve Çalışma Prensibi | |
2) | Kranium ve Boyun Bölgesinin Manyetik Rezonansla Görüntülenmesi | |
3) | Toraks, Üst ve Alt Abdomen Bölgelerinin Manyetik Rezonansla Görüntülenmesi | |
4) | Vertebra, Üst ve Alt Ekstremitelerin Manyetik Rezonansla Görüntülenmesi | |
5) | MRI ile Anjiyo Görüntüleme ve İleri MRI Görüntüleme | |
6) | Bilgisayarlı Tomografi Cihazı ve Çalışma Prensibi | |
7) | Baş, Boyun ve Vertebranın BT ile Görüntülenmesi | |
8) | Ara Sınavlar | |
9) | Toraks, Abdomen ve Ekstremitelerin BT ile Görüntülenmesi | |
10) | İleri BT Görüntüleme Yöntemleri | |
11) | Dexa Cihazı, Çalışma Prensipleri ve Dexa ile Tarama Yöntemleri | |
12) | Ultrasonografi Cihazı ve Ultrasonografide Temel Fizik | |
13) | Boyun ve Yüzeyel Doku Ultrasonografisi | |
14) | Abdomen, Toraks ve Pelvis Ultrasonografisi | |
15) | Ultrasonografide Artefarktlar, Kullanılan Prob Çeşitleri ve Kontrastlı Ultrasonografik İnceleme | |
16) | Final Sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir. / Course notes are given by lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | Yok / None |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
6 |
2 |
3 |
4 |
5 |
7 |
8 |
9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Tıbbi görüntüleme teknikleri ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Tıbbi görüntüleme uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||
2) Tıbbi görüntüleme teknikleri ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||||||
3) Tıbbi görüntüleme alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |||||||||
4) Tıbbi görüntüleme teknikleri ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir; öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||
5) Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. Radyodiagnostik, Nükleer Tıp ve Radyoterapi cihazlarının çalışma prensiplerini bilir, parçalarını ayırt eder ve bu cihazları kullanma talimatlarına uygun olarak kullanır. Radyodiagnostik, Nükleer Tıp görüntüleme yöntemleri prosedürlerine uygun olarak tetkiki gerçekleştirir. Radyoterapi Uzmanının talimatıyla radyasyon fizikçisinin planladığı radyoterapi tedavisini uygular. Radyodiagnostik, Nükleer Tıp görüntüleme tekniklerini ile elde edilen görüntüleri işler ve film baskı işlemlerini gerçekleştirir. Radyodiagnostik, Nükleer Tıp görüntüleme teknikleri ile elde edilen görüntüleri radyografik kalite açısından değerlendirir. Çalışma ortamında radyasyona karşı alınması gereken önlemleri bilir ve radyasyon güvenliği ilkelerini uygular. Tıbbi görüntüleme teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |||||||||
6) Tıbbi görüntüleme uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi görüntüleme teknikleri ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Tıbbi görüntüleme uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | 5 |
2) | Tıbbi görüntüleme teknikleri ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 5 |
3) | Tıbbi görüntüleme alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | 5 |
4) | Tıbbi görüntüleme teknikleri ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir; öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | 5 |
5) | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. Radyodiagnostik, Nükleer Tıp ve Radyoterapi cihazlarının çalışma prensiplerini bilir, parçalarını ayırt eder ve bu cihazları kullanma talimatlarına uygun olarak kullanır. Radyodiagnostik, Nükleer Tıp görüntüleme yöntemleri prosedürlerine uygun olarak tetkiki gerçekleştirir. Radyoterapi Uzmanının talimatıyla radyasyon fizikçisinin planladığı radyoterapi tedavisini uygular. Radyodiagnostik, Nükleer Tıp görüntüleme tekniklerini ile elde edilen görüntüleri işler ve film baskı işlemlerini gerçekleştirir. Radyodiagnostik, Nükleer Tıp görüntüleme teknikleri ile elde edilen görüntüleri radyografik kalite açısından değerlendirir. Çalışma ortamında radyasyona karşı alınması gereken önlemleri bilir ve radyasyon güvenliği ilkelerini uygular. Tıbbi görüntüleme teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | 4 |
6) | Tıbbi görüntüleme uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 5 |