EBELİK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72 |
Ders Kodu: | ANA101 | ||||||||||
Ders İsmi: | Anatomi | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Leman KUTLU | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders sağlık çalışanları için çok önemli bir temel oluşturacaktır. Bu dersin amacı öğrencilere insan vücudunun yapısı ve fonksiyonu hakkında kapsamlı bir genel bakış sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Anatomi vücut yapılarını anlatan bilimdir. Bu derste vücut yapıları, düzeni ve işlevleri bir sağlık personeline yeterli olacak seviyede öğretilir. Uygulama derslerinde öğrenciler insan vücut modellerinde çalışma olanağı bulacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnsan Anatomisine Giriş Anatomik Terimler Anatomik Düzlemler | |
2) | İskelet Sistemi Kafa İskeleti Aksiyal Kemikler | |
3) | Alt Ekstremite Kemikleri Üst Ekstremite Kemikleri | |
4) | Kas Sistemi Aksiyal Kaslar | |
5) | Alt Ekstremite Kasları Baş Ve Üst Ekstremite Kasları | |
6) | Solunum Sistemi | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Kalp ve Dolaşım Sistemi | |
9) | Arterler Venler Ve Lemfatikler | |
10) | Sindirim Sistemi | |
11) | Boşaltım Sistemi Erkek Üreme Sistemi | |
12) | Kadın Üreme Sistemi Pelvis-Perine | |
13) | Kadın Üreme Sistemi Pelvis-Perine | |
14) | Sinir Sistemi Merkezi Sinir Sistemi Çevresel Sinir Sistemi Otonom Sinir Sistemi | |
15) | Göz, Kulak Deri Salgı Sistemi | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Anatomi-Kaplan Arıncı-Alaittin Elhan Clinically Oriented Anatomy 7th Edition by Keith L. Moore, Anne M. R. Agur, Arthur F. Dalley Lippincott Williams Wilkins Gray's Anatomy for Students ?Richard Drake??, A. Wayne Vogl, Adam W. M. Mitchell?? ?Churchill Livingstone/Elsevier, 2015?? Öğrenciler İçin Gray’s Anatomi, 3. Baskı Ankara Nobel Tıp Kitapevi 2017 |
Diğer Kaynaklar: | Sobotta İnsan Anatomisi Atlası, 10. Baskı Beta Yayınları 2017 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Ebelik disiplini ile ilgili rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||||||
2) Ebelik uygulamalarında sorunları saptama, tanımlama, karar verme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | ||||||||||
3) Gebelik, doğum, doğum sonrası kadın ve yenidoğanın bakımı ile ilgili sorunları anlama, yorumlama ve bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisine sahiptir. | ||||||||||
4) Bireysel olarak disiplin içinde ve disiplinler arası güçlü iletişim ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||
5) Eğitim programında en az iki alan dışı ders alır. | ||||||||||
6) Ebelik mesleği ile ilgili güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir | ||||||||||
8) Bireysel ve mesleki gelişimde bilimsel ve sosyal projelerde görev alır , bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | ||||||||||
9) Ebelik disiplini ile ilgili çalışma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir. | ||||||||||
10) Ebelik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçlarının farkındadır. | ||||||||||
11) Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek hak temelli ve birey merkezli bakım sunar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ebelik disiplini ile ilgili rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | 5 |
2) | Ebelik uygulamalarında sorunları saptama, tanımlama, karar verme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | |
3) | Gebelik, doğum, doğum sonrası kadın ve yenidoğanın bakımı ile ilgili sorunları anlama, yorumlama ve bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisine sahiptir. | 5 |
4) | Bireysel olarak disiplin içinde ve disiplinler arası güçlü iletişim ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | 5 |
5) | Eğitim programında en az iki alan dışı ders alır. | |
6) | Ebelik mesleği ile ilgili güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir | 5 |
8) | Bireysel ve mesleki gelişimde bilimsel ve sosyal projelerde görev alır , bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | |
9) | Ebelik disiplini ile ilgili çalışma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir. | 5 |
10) | Ebelik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |
11) | Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek hak temelli ve birey merkezli bakım sunar. |
Anlatım | |
Ders | |
Laboratuvar |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 125 |