GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | 5010003153 | ||||||||||
Ders İsmi: | Akıllı Sistemler | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | yok | ||||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Arif KARABUĞA | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fosil yakıt kullanımından kaynaklanan dezavantajların elimine edilmesi, arz-talep dengesinin sağlanabilmesi, kalite gereksinimleri, yenilenebilir enerji kaynakları kullanımına talebin artması ve teknolojinin bu yönde ilerlemesi, güvenlik ihtiyaçları ve şebeke ağının genişlemekte olması gibi sebeplerle dünya enerji konusunda yeni bir döneme girmiştir. Akıllı enerji yönetim sistemleri maliyet düşürme, karbondan arındırma ve dayanıklılık fırsatlarını belirlemek için enerji depolama teknolojileri arasında önemli bir yere sahiptir. Enerji yönetimi teknolojileri giderek daha fazla benimsenmekte ve yenilenebilir enerji ve enerji depolama gibi yerinde kaynakları değerlendirmede etkin sistemlerdir. Bu sebeple enerji sistemlerinde akıllı çözümlerin geliştirilmesin dersin temel amacıdır. |
Dersin İçeriği: | Temel enerji ve enerjide kullanılan yazılımlar hakkında bilgi sahibi olma. Fosil ve alternatif enerji kaynaklarını tanıma. Enerji sistemlerinde akıllı çözümler geliştirme yöntemlerini belirleme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersler haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | Ibrahim Dincer ve Mehmet Akif Ezan, 2022. Enerji: Kavramlar ve Uygulamalar, TÜBA yayınevi. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |