PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
4 240 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003142
Ders İsmi: Beşeri bilimler
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: Non
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Nurdan GÜVEN TOKER
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, öğrencilerin tarih öncesi dönemdeki yaşam biçimini, devlet toplumlarının ortaya çıkışını ve bu sürecin farklı yazı biçimlerinin icadıyla ilişkisini, medeniyetlerin ortak özelliklerini ve modern zamanların getirdiği yenilikleri kavramalarını sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Ders, insanlık tarihinin genel bir değerlendirmesiyle ardından Neolitik dönem ve yerleşik hayata geçişle devam eder. Böylece, antik medeniyetlerden Birinci Dünya Savaşı dahil olmak üzere insanlık tarihindeki belli başlı gelişmeler incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tarih boyunca bilimin ve bilimsel yaklaşımın evrimini anlamak ve bilimsel düşüncenin çağdaş insan medeniyetinin değer sistemlerinin en önemli boyutu olduğunu kavramak.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Tarihin farklı dönemlerinde ve farklı coğrafyalarında çıkmış yaşam biçimlerini kendi tekillikleri içerisinde değerlendirip her birinin çok zengin ve özgün olduğuna ilişkin bilgiyi kazanır; ve bu bağlamda kültürleri anlamada barışçıl bir dil geliştirir.
2) Günümüzün küresel ortamında sorgulama yöntemlerinin gelişimi ve eleştirel düşüncenin önemi hakkında bir anlayış kazanmak.
Öğrenme Yetkinliği
1) Milletlerin tarih boyunca sahip oldukları kültür çeşitliliğini ve dinamiklerini coğrafi ve tarihsel bağlamları içinde yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Eşitlik, etik ve adalet kavramlarının oluşumunu ve evrimini ve bunların günümüz küresel ortamında uygulanmasının önemini anlayabilme.
2) Medeniyetlerin doğu kökenlerini (sadece batılı değil) anlamak, çok merkezli bir medeniyet anlayışı kazanmak ve Türk Dünyası ve Doğu Dünyası gibi kavramsal çerçevelerin değerini kavrar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Tarih boyunca sanat, estetik ve edebiyatın oluşumunu, evrimini ve milletler ve sonraki nesiller arasında aktarımını anlayabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, kapsamı ve kaynakları hakkında genel bilgilendirme. ----
2) Tarım Medeniyetleri ve Orta Doğu'nun Egemenlik Dönemi. William J. Duiker, Jackson J. Spielvogel - World History, Volume I-Cengage Learning (2008).
3) Tarım Uygarlıkları Çağı; Mezopotamya, Sümer, Mısır. William J. Duiker, Jackson J. Spielvogel - World History, Volume I-Cengage Learning (2008).
4) Avrupa'da Orta Çağ Dönemi-Feodal Sistem. William J. Duiker, Jackson J. Spielvogel - World History, Volume I-Cengage Learning (2008).
4) Avrupa'da Orta Çağ Dönemi-Feodal Sistem. William J. Duiker, Jackson J. Spielvogel - World History, Volume I-Cengage Learning (2008).
5) Avrupa'da Orta Çağ Dönemi-Klise Organizasyonu. William J. Duiker, Jackson J. Spielvogel - World History, Volume I-Cengage Learning (2008).
6) Modern Avrupa'nın Doğuşu ve Coğrafi Keşifler. Spielvogel, Jackson J. Western Civilization. 3rd edition. Minneapolis/St. Paul: West Publishing Company, 1997.
6) Modern Avrupa'nın Doğuşu ve Coğrafi Keşifler. William J. Duiker, Jackson J. Spielvogel - World History, Volume I-Cengage Learning (2008).
7) Modern Avrupa'nın doğuşu, Rönesans ve Rönesans Diplomasisi. Spielvogel, Jackson J. Western Civilization. 3rd edition. Minneapolis/St. Paul: West Publishing Company, 1997.
8) Ara-Sınav ------
9) Modern Avrupa'nın doğuşu- Reform Hareketi. Spielvogel, Jackson J. Western Civilization. 3rd edition. Minneapolis/St. Paul: West Publishing Company, 1997.
10) Avrupa'da İktidar Mücadelesi ve Vestfalya Düzeni, Kutsal Roma İmparatorluğu ve İspanya. Spielvogel, Jackson J. Western Civilization. 3rd edition. Minneapolis/St. Paul: West Publishing Company, 1997.
11) Devrimler Dönemi; Fransız Devrimi, Yeni Rejim, Napolyon'un Yükselişi ve Düşüşü. Spielvogel, Jackson J. Western Civilization. 3rd edition. Minneapolis/St. Paul: West Publishing Company, 1997.
11) Devrimler Dönemi; Fransız Devrimi, Yeni Rejim, Napolyon'un Yükselişi ve Düşüşü. Spielvogel, Jackson J. Western Civilization. 3rd edition. Minneapolis/St. Paul: West Publishing Company, 1997.
12) Devrimler Çağı: Amerikan Devrimi Spielvogel, Jackson J. Western Civilization. 3rd edition. Minneapolis/St. Paul: West Publishing Company, 1997.
13) Avrupa'nın Siyasi ve Ekonomik Dönüşümü 1830 ve 1848 Devrimleri. Spielvogel, Jackson J. Western Civilization. 3rd edition. Minneapolis/St. Paul: West Publishing Company, 1997.
14) Küresel Emperyalist Yarış; I. Dünya Savaşına Giden Yol. Spielvogel, Jackson J. Western Civilization. 3rd edition. Minneapolis/St. Paul: West Publishing Company, 1997.
15) I. Dünya Savaşı; I. Dünya Savaşı'nın Nedenleri, Başlangıcı, Seyri, Sonu ve Yeni Diplomasi. Spielvogel, Jackson J. Western Civilization. 3rd edition. Minneapolis/St. Paul: West Publishing Company, 1997.
16) Dönem Sonu Sınavı -----

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: William J. Duiker, Jackson J. Spielvogel - World History, Volume I-Cengage Learning (2008).
Diğer Kaynaklar: William J. Duiker, Jackson J. Spielvogel - World History, Volume I-Cengage Learning (2008).

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

6

3

4

7

5

Program Kazanımları
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir.
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir.
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar.
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir.
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır.
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur.
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır.
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir.
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir.
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar.
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir.
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır.
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur.
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır.
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Küçük Sınavlar 1 10 10
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 93