İLK VE ACİL YARDIM (YO, MYO)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
2 120 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003126
Ders İsmi: Özel Gereksinimli Bireyler ve Katılım
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: YOK
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Zeynep ÇORAKCI YAZICIOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencileri özel gereksinimli bireylerin yaşadığı zorluklar, katılım engelleri ve çözüm stratejileri konusunda bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği: Ders kapsamında öğrenciler, özel gereksinimli bireylerin toplum içindeki katılımını artırmak için gerekli bilgi ve becerileri kazanacak; stigma, erişilebilirlik, toplumsal tutumlar ve yardımcı teknoloji gibi konular üzerinden kapsamlı bir anlayış geliştirecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Özel gereksinimli bireylerin karşılaştığı problemleri ve bu problemlerin mekanizmalarını açıklar.
2) Özel gereksinimli bireylerin katılımını destekleyen uygulamaları açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Özel gereksinimli bireylerin katılımını artırmaya yönelik uygun stratejilere ve destek yaklaşımlarına karar verir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Özel gereksinimli bireylerin toplumsal katılımını ve yaşadıkları zorlukları tanımlar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Özel gereksinimli bireylerde katılımı etkileyen engeller ve çözümler konusunda güncel bilgileri araştırır ve öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Kavramsal Çerçeve 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544
2) Özel Gereksinimli Bireyler ve Yaşadıkları Zorlukları 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544
3) Erişilebilirlik ve Ulaşılabilirlik 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544
4) Stigma ve Toplumsal Tutumlar 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544
5) Sosyal Geri Çekilme 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544
6) Güncel Araştırmalar ve Farkındalık-1 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544
7) Güncel Araştırmalar ve Farkındalık-2 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544
8) Ara Sınav
9) Teknoloji ve Yardımcı Araçlar 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544
10) Evrensel Tasarım İlkeleri 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544
11) Aile Katılımı ve Destek Stratejileri 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544
12) Toplumsal Katılım ve Dahil Olma 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544
13) Yasal Haklar ve Engellerin Aşılması 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544
14) Farkındalık ve Bilinçlendirme 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544
15) Tartışma 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara.
2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479
3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024.
4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies.
5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education.
6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479
7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834
8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544
Diğer Kaynaklar: 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara.
2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479
3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024.
4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies.
5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education.
6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479
7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834
8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

5

2

3

4

Program Kazanımları
1) Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili temel düzeyde teorik sahiptir.
2) Mezunlar ilk ve acil yardım ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar acil durumlarda olay yeri ve hasta değerlendirmeyi ve alabileceği önlemleri bilir.
6) İlk ve Acil Yardım Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
9) Mezunlar alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
10) Mezunlar alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
11) Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili temel düzeyde uygulamalı bilgilere sahiptir.
12) Mezunlar hasta transportu sırasında hasta veya yaralıların durumlarına uygun malzeme kullanma ve pozisyon verebilme becerisine sahip olur.
13) Mezunlar hastane öncesi acil bakımda hasta taşıma tekniklerini ve yöntemlerini bilir.
14) Mezunlar acil bakımda mesleği ile ilgili ilaçların kullanımı ve tıbbi girişimler konusunda bilgiye sahip olur, temel yaşam desteği ve ileri yaşam desteği ile ilgili uygulamaları çözümler, EKG ritim analizi yapar, ritimlere uygun acil bakım becerisine sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili temel düzeyde teorik sahiptir. 2
2) Mezunlar ilk ve acil yardım ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. 3
3) Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 3
5) Mezunlar acil durumlarda olay yeri ve hasta değerlendirmeyi ve alabileceği önlemleri bilir.
6) İlk ve Acil Yardım Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. 3
8) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
9) Mezunlar alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
10) Mezunlar alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
11) Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili temel düzeyde uygulamalı bilgilere sahiptir.
12) Mezunlar hasta transportu sırasında hasta veya yaralıların durumlarına uygun malzeme kullanma ve pozisyon verebilme becerisine sahip olur. 3
13) Mezunlar hastane öncesi acil bakımda hasta taşıma tekniklerini ve yöntemlerini bilir.
14) Mezunlar acil bakımda mesleği ile ilgili ilaçların kullanımı ve tıbbi girişimler konusunda bilgiye sahip olur, temel yaşam desteği ve ileri yaşam desteği ile ilgili uygulamaları çözümler, EKG ritim analizi yapar, ritimlere uygun acil bakım becerisine sahip olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Bireysel Proje
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 28 392
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 1 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 394